Gå til innhold

Nyttårsdilemma

Gjest Lysten på en fest

Anbefalte innlegg

Gjest Lysten på en fest
Skrevet

Hva synes dere om dette...

Vi foreldre er bedt bort nyttårsaften. Vi har to 'barn', ei går på høyskole, og en på seksten bor hjemme. Begge veldig rolige og ikke noen partytyper. Sittet mye hjemme begge to.

Sannsynligvis skal ikke jenta noe nyttårsaften. Sekstenåringen har så langt også vært hjemme med oss, eller vært med oss bort.

Er det hjerterått å overlate de her to til seg selv en nyttårsaften? Vil jo si at de kan be noen hjem til seg, men hvis det ikke blir noe av, og de ikke skal noen andre steder, så blir det altså de to, eller i verste fall blir en av dem bedt bort,og den ene hjemme alene.

Får nesten litt dårlig samvittighet jeg, må jeg si nei takk til dette, og heller be noen hjem til oss, av hensyn til voksne/nesten voksne unger.

Innspill, please!

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg var veldig glad da foreldrene mine dro bort nyttårsaften da jeg var 15-16 år. Fikk besøk av ei venninne, så film og spiste godteri og smakte muligens litt på varene i barskapet før vi gikk ut i nabolaget på bygda og traff andre venner.

Fin-fin nyttårsaften :)

Skrevet

Jeg var veldig glad da foreldrene mine dro bort nyttårsaften da jeg var 15-16 år. Fikk besøk av ei venninne, så film og spiste godteri og smakte muligens litt på varene i barskapet før vi gikk ut i nabolaget på bygda og traff andre venner.

Fin-fin nyttårsaften :)

Jepp, da jeg var 17 år dro moder'n på fest nyttårsaften med venner og sånn. Jeg var hjemme ilag med noen venninner. Vi så på tv - drakk litt øl og så på raketter. Hadde en kjempekoselig og rolig feiring av det herrens år 1988 (ohh...så lenge siden ja hm). Er jo bare å si det som det er at dere er bedt på fest - HVIS de ikke synes det er noen god idè så er det jo bare å takke nei til festen deres og heller lage en koselig tilstelning hjemme ilag med "ungene" :)

Skrevet

Da jeg var på den alderen, syntes jeg det var kjempefint å være alene hjemme. Koste meg stort, enten jeg hadde besøk eller ikke.

Du kjenner jo dine best, sånn at du vet om de ønsker og fikser å være hjemme alene på nyttårsaften.

Men hjerterått å forlate så store "barn" en kveld, nei det synes jeg slett ikke.

Skrevet

Det er overhode ikke hjerterått.

Men fortell det gjerne til dem med det samme, så har de også god tid til å evt planlegge hva de vil bruke denne kvelden til.

Skrevet

Jeg hadde prioritert barna. En dag så har dem ikke tid til å være sammen med dere lenger og dere vil savne det. Så kos dere med dem så lenge det går ann.

Annonse

Skrevet

Jeg hadde ikke latt en være alene hjemme, sålenge denne ikke insisterte på det. Om de vil ha besøk hjemme er det jo greit Det enkelste er vel å spørre unegne istedet for oss ;-) he he...

Skrevet

Jeg syns ikke det er hjerterått. Syns dere skal fortelle det til ungene og heller avlyse hvis dere ser at en av de blir lei seg og ikke får til noe annet den dagen.

Skrevet

Hva!? Jeg hadde aldri latt ungene være alene hjemme nyttårsaften uansett alder!

Skrevet

Hva!? Jeg hadde aldri latt ungene være alene hjemme nyttårsaften uansett alder!

Så om de var 22 og 23 hadde det vært uaktuelt?

Skrevet

Så om de var 22 og 23 hadde det vært uaktuelt?

Ja, hvis de ikke hadde noen å være sammen med på nyttårsaften. Faren min er bortreist på nyttårsaften i år. Da er det en selvfølge at moren min er hos en av oss døtrene sine, med mindre hun ønsker å være alene hjemme (eller sammen med egne venner).

Gjest enig i det
Skrevet

Jeg hadde prioritert barna. En dag så har dem ikke tid til å være sammen med dere lenger og dere vil savne det. Så kos dere med dem så lenge det går ann.

Jeg synes barna kommer først. Lage god mat og ha en koselig kveld sammen! Feste kan dere gjøre en annen kveld.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...