Mandolaika Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=296404 Hva mener dere om dette? Hva er dette å bråke om da? Det er da bare å la være hvis man ikke ønsker dette! Er det ikke fint at man får tilbudet da? Det er da ikke plastisk kirurgi det er snakk om her heller da. Jeg synes disse ungdommene og foreldrene går litt for langt, synes ikke det er nødvendig å lage noe stort nummer ut av dette. Men noen må jo klage på alt. 0 Siter
serendipity Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Ha ha.. Noe så idiotisk... Enhver idiot vil jo se at personen har kviser "in real" og så skal de på bilder fremstå helt annerledes. DET blir garantert gjenstand for bemerkelse, mer enn selve kvisene. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Helt enig. Noen skal lage bråk av bagateller. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Jeg synes ikke det er ok. Det er alt for mye fokusering på utseende fra før av. Selv om det er frivillig, vil nok mange føle seg presset til å fikse på bildet sitt. Hvofor ikke godta at det er slik man ser/så ut. 0 Siter
Gjest mann med dun på brystet Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Jeg er av den oppfatning at det må være på sin plass å kritisere firmaer som spekulerer i folks komplekser. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Det er da bare harmløs moro. Kan ikke fatte at det er noe å henge seg opp i. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 11. november 2005 Forfatter Skrevet 11. november 2005 Jeg er av den oppfatning at det må være på sin plass å kritisere firmaer som spekulerer i folks komplekser. Men er det ikke da bare å la være å krysse av for "kjemisk hudrens"? Skal man droppe å gi folk tilbudet fordi noen kanskje vil synes det er spekulativt? Hva med dem som synes dette er et kjempebra tilbud? Skal ikke de få tilbudet bare fordi noen ikke liker det, og bare kan la være å bestille det? 0 Siter
Mandolaika Skrevet 11. november 2005 Forfatter Skrevet 11. november 2005 Jeg synes ikke det er ok. Det er alt for mye fokusering på utseende fra før av. Selv om det er frivillig, vil nok mange føle seg presset til å fikse på bildet sitt. Hvofor ikke godta at det er slik man ser/så ut. Noen vil kanskje føle seg presset, men skal alle de som kanskje synes dette er et kjempebra tilbud da måtte vike for dem som føler seg presset? Dersom man ikke har noen kviser eller annet, så er det jo ingenting å fixe på og da kan man jo bare la være å bestille dette? Det er jo bare et tilbud. Tenk på alle tilbud man kommer borti i løpet av en uke da, som man kan føle seg presset av? 0 Siter
Gjest mann med dun på brystet Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Men er det ikke da bare å la være å krysse av for "kjemisk hudrens"? Skal man droppe å gi folk tilbudet fordi noen kanskje vil synes det er spekulativt? Hva med dem som synes dette er et kjempebra tilbud? Skal ikke de få tilbudet bare fordi noen ikke liker det, og bare kan la være å bestille det? Jo, det er bare å la være å krysse av, du har helt rett i det. Jeg forstår også godt, sett fra firmaets ståsted, at de tilbyr dette. Slik er markedsøkonomi, etterspørsel og tilbud. Jeg er også imot regulering av dette. En regulering ville vel for det første vært vanskelig rent juridisk, men også problematisk i forhold til ønske om forholdsmessig handlefrihet for aktørene. Men det ene utelukker ikke det andre. Selv om man støtter firmaets rett til å drive dette salget, betyr ikke det at man ikke kan kritisere det, hvilket jeg setter pris på at denne jenta gjør. Om det i tillegg settes enda mer fokus på det totale bildet, som denne saken bare er en liten del av, er det enda bedre. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 11. november 2005 Forfatter Skrevet 11. november 2005 Jo, det er bare å la være å krysse av, du har helt rett i det. Jeg forstår også godt, sett fra firmaets ståsted, at de tilbyr dette. Slik er markedsøkonomi, etterspørsel og tilbud. Jeg er også imot regulering av dette. En regulering ville vel for det første vært vanskelig rent juridisk, men også problematisk i forhold til ønske om forholdsmessig handlefrihet for aktørene. Men det ene utelukker ikke det andre. Selv om man støtter firmaets rett til å drive dette salget, betyr ikke det at man ikke kan kritisere det, hvilket jeg setter pris på at denne jenta gjør. Om det i tillegg settes enda mer fokus på det totale bildet, som denne saken bare er en liten del av, er det enda bedre. Jeg er egentlig enig med deg når det gjelder f.eks. fokusering på pupper, rumpe, plastisk kirurgi i tidlig alder for å bli penere osv. Men jeg synes allikevel denne saken var for "uskyldig" om du skjønner, til å rope ut om det slik det her har blitt gjort. Det er kun snakk om digital fjerning av f.eks. noen kviser el.l. Det er jo bare fjeset det er bilde av, så det er jo ikke snakk om å fikse på andre kroppsdeler heller. Men jeg skjønner jo hvor de vil. Synes allikevel akkurat denne saken blir litt sånn å rope ulv-ulv. 0 Siter
Gjest mann med dun på brystet Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Jeg er egentlig enig med deg når det gjelder f.eks. fokusering på pupper, rumpe, plastisk kirurgi i tidlig alder for å bli penere osv. Men jeg synes allikevel denne saken var for "uskyldig" om du skjønner, til å rope ut om det slik det her har blitt gjort. Det er kun snakk om digital fjerning av f.eks. noen kviser el.l. Det er jo bare fjeset det er bilde av, så det er jo ikke snakk om å fikse på andre kroppsdeler heller. Men jeg skjønner jo hvor de vil. Synes allikevel akkurat denne saken blir litt sånn å rope ulv-ulv. Jeg ser dette som en del av en struktur, så om det er ansikt eller lår spiller ikke nødvendigvis så stor rolle. For å bli litt mer usivilisert: Jeg håper ingen takker ja til dette tilbudet. Russebildet som "kun tas én gang i løpet av livet", kan da umulig være så jævla viktig. 19-åringer bør da gi faen i hva små snørrunger, det er jo bare de som samler på disse kortene, mener om dem. Ellers har vi vel sagt vårt. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 11. november 2005 Forfatter Skrevet 11. november 2005 Jeg ser dette som en del av en struktur, så om det er ansikt eller lår spiller ikke nødvendigvis så stor rolle. For å bli litt mer usivilisert: Jeg håper ingen takker ja til dette tilbudet. Russebildet som "kun tas én gang i løpet av livet", kan da umulig være så jævla viktig. 19-åringer bør da gi faen i hva små snørrunger, det er jo bare de som samler på disse kortene, mener om dem. Ellers har vi vel sagt vårt. He he, ja, jeg tror ikke jeg har ofret russebildene mine en eneste tanke siden jeg var russ. 0 Siter
fyrlykt Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Jeg liker ikke den holdningen om at kun det perfekte er bra nok. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Skjønner ikke hvorfor noen klager på dette.. Var litt plaget med kviser i min ungdom, og hadde muligens takket ja til tilbudet selv den gangen. Retusjering gjøres i absolutt alle magasiner, som inneholder bilder som ungdom sammenlikner seg med. Kanskje det er med på å jevne sammenlikningsgrunnlaget 0 Siter
Mandolaika Skrevet 11. november 2005 Forfatter Skrevet 11. november 2005 Skjønner ikke hvorfor noen klager på dette.. Var litt plaget med kviser i min ungdom, og hadde muligens takket ja til tilbudet selv den gangen. Retusjering gjøres i absolutt alle magasiner, som inneholder bilder som ungdom sammenlikner seg med. Kanskje det er med på å jevne sammenlikningsgrunnlaget Det er slik jeg også ser på akkurat denne saken, men jeg kan forstå at andre er uenige dersom man trekker det enda lenger og ser på det i et større perspektiv. 0 Siter
flisa Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Syns det var et fint tilbud jeg! Mora mi fikk i rent nerveutslag et svært munnsår da hun skulle gifte seg (18 år gammel) -det ble retusjert vekk - og hun var så vakker at! :-) 0 Siter
flisa Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Jeg er av den oppfatning at det må være på sin plass å kritisere firmaer som spekulerer i folks komplekser. det er ikke gøy med en svær moden en rett på nesa heller - det fikk jeg den tiden jeg drakk en del pils 0 Siter
Gjest mann med dun på brystet Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 det er ikke gøy med en svær moden en rett på nesa heller - det fikk jeg den tiden jeg drakk en del pils Argh... Jeg skjønner ikke hva du mener. AARghh.. 0 Siter
flisa Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Argh... Jeg skjønner ikke hva du mener. AARghh.. 's* 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Noen vil kanskje føle seg presset, men skal alle de som kanskje synes dette er et kjempebra tilbud da måtte vike for dem som føler seg presset? Dersom man ikke har noen kviser eller annet, så er det jo ingenting å fixe på og da kan man jo bare la være å bestille dette? Det er jo bare et tilbud. Tenk på alle tilbud man kommer borti i løpet av en uke da, som man kan føle seg presset av? Kan godta at man vil fjerne kviser på bildet. Men når det tilbys å fikse på lepper, nese, hår osv, synes jeg det går for langt. Det er fikseringen på utseende generelt jeg reagerer på. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.