Gjest reddforbrann Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Samboeren har en sønn som kommer og går til oss. Gutten,som er 10 år,får lov av faren å tenne på talglys når han er hjemme alene. Jeg selv syns dette er alt for risikabelt.En gutt i denne alderen er både litt vimsete og glemsom. Har gitt utrykk for dette til samboeren,-men jeg blir liksom ikke hørt. Er jeg for tuppete når det gjelder talglys og barn? 0 Siter
kakki1365380609 Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Nei det er du ikke! Superfarlig og hva skal han med lys på alene? Det er veldig fort gjort å glemme eller velte det og da kan det gå skikkelig galt. Tenk for en skyldfølelse faren får dersom sønnen omkommer i en brann alene hjemme fordi han fikk lov å leke med lys! Hva med å ta ham/dem med på brannstasjonen og få litt info? 0 Siter
Mandolaika Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Du er ikke tuppete og jeg skjønner ikke vitsen med at en 10-åring absolutt må tenne talglys alene?! Risikoen er da mye større enn denne ungens tilfredsstillelse ved å få tenne et lys! 0 Siter
org Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Du er da i din fulle rett når du ikke ønsker at barnet skal leke med fyrstikker alene i deres hjem! En alvorsprat med samboeren er nok på sin plass! 0 Siter
Gjest midia Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 10 åringen her verken tør eller får ha tente lys når han er hjemme alene. Fyrstikker får han bruke bare i nærvær av en voksen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.