Gå til innhold

Skal, skal ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri skjønt problemet med å vaske håret jeg? Det tar man da i dusjen om morgenen da man vasker kroppen? Tar da ikke mange minuttene ekstra?

Jo, det gjør det hvis du har langt, veeeeldig tykt og krøllete hår. Og særlig hvis du må bruke hårprodukter som voks og fudge for å få skikk på udyret, og i tillegg må sjamponere to og tre ganger for å få det til å skumme nok :)

• Svar 142
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DarkPink

9

• mariaflyfly

5

• Babette

5

• favn

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Neeeei, jeg er SÅ imot at damer skal klippe seg kort og krølle det opp bare fordi de runder 40! Du er ikke gammel, og langt hår er sexy!

Kan du ikke heller be de tynne det, eller klippe det opp så du beholder lengden, og heller farge det i en frisk farge?

Hvilken farge da?

Jeg er sånn kommuneblond nå, men noe lysere striper innimellom.

En ting vet jeg. Jeg kan ikke ha mørkt hår ihvertfall..

Prøvde det en gang, og jeg så ikke ut.

Skrevet

Har aldri skjønt problemet med å vaske håret jeg? Det tar man da i dusjen om morgenen da man vasker kroppen? Tar da ikke mange minuttene ekstra?

Jeg har tykt, krøllete Shakirahår et godt stykke ned på ryggen, og tro meg, jeg bruker en del tid lenger i dusjen enn folk med kort hår.

Først skal hele greia shampooneres gjennom, så skal alt skylles godt ut fra alle flokene. Så er det samme prosessen med balsam, som jeg MÅ ha for å overleve, og hårkur minst en gang i uka når det er så langt (og krøllete hår er ekstra tørt). Den må i tillegg sitte i i fem minutter. Og så må hele rukkelet børstes gjennom, for ikke å snakke om at det bruker en halv dag på å tørke...

Skrevet

Jo, det gjør det hvis du har langt, veeeeldig tykt og krøllete hår. Og særlig hvis du må bruke hårprodukter som voks og fudge for å få skikk på udyret, og i tillegg må sjamponere to og tre ganger for å få det til å skumme nok :)

Oj.. =)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det er ganske moderne med halvlangt (ned til litt over skuldrene) bølgete, litt rufsete hår nå da:o) Vet godt hvordan du har det. Mitt forsvant da jeg fikk barn og det ble et ork å vaske på det.

Det er ikke så mye styr med vaskingen.

Ikke føner jeg det heller. Lar det bare tørke naturlig.

Så det er ikke derfor jeg tenker på å klippe det.

Skrevet

Jeg lurer på det samme. Er nesten fire år eldre enn deg, da, og når jeg spør noen, så får jeg alltid til svar at jeg ikke må klippe det. Så hvis mine omgivelser er ærlige, har du litt å gå på.

Men jeg har begynt å vurdere om jeg skulle klippe det opp litt - omtrent sånn som Dorthe Skappel har det (uten at jeg skal beskyldes for å være fan av henne for det...).

Skrevet

Men det tar timevis å få det tørt.

Gjest Persille
Skrevet

Eh - det er noen flere av oss som bruker litt mer tid enn det...

Jeg har KJEMPEtykt hår - så tykt at frisører hopper av glede når de kan få prøve seg i håret mitt, og gråter bitre tårer når de ser at heller ikke de klarer å få det til. Så for meg å ha langt hår er helt umulig, jeg må ha det halvlangt.

Og selv nå bruker jeg minimum ti minutter på shampo og balsam, og omlag 5-6 timer på å lufttørke det. Har jeg det oppsatt tar det gjerne 8-9 timer før det tørker.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg har tykt, krøllete Shakirahår et godt stykke ned på ryggen, og tro meg, jeg bruker en del tid lenger i dusjen enn folk med kort hår.

Først skal hele greia shampooneres gjennom, så skal alt skylles godt ut fra alle flokene. Så er det samme prosessen med balsam, som jeg MÅ ha for å overleve, og hårkur minst en gang i uka når det er så langt (og krøllete hår er ekstra tørt). Den må i tillegg sitte i i fem minutter. Og så må hele rukkelet børstes gjennom, for ikke å snakke om at det bruker en halv dag på å tørke...

Jeg synes ikke det er så mye styr med vaskingen, men balsam er jeg helt avhengig av, ellers

får jeg ikke børsten gjennom det.

Og ja, det tar lang tid å tørke det.

Skrevet

Hvilken farge da?

Jeg er sånn kommuneblond nå, men noe lysere striper innimellom.

En ting vet jeg. Jeg kan ikke ha mørkt hår ihvertfall..

Prøvde det en gang, og jeg så ikke ut.

Åh.. det jeg tenkte å foreslå. Syns alle voksne damer kler veldig godt en varm, rødbrun tone med litt striper i (ikke kald og for mørk altså). Er alltid det de får på sånne tv-programmer hvis de har litt sånn slitent, tørt utbleika hår =)

Men frisørene er opplært til å se hvilke farger som passer til ansiktsfargene da, så hvis du tør kan du jo la de trikse frem noe?

Skrevet

Jeg synes ikke det er så mye styr med vaskingen, men balsam er jeg helt avhengig av, ellers

får jeg ikke børsten gjennom det.

Og ja, det tar lang tid å tørke det.

Bra - bare enda en ting som taler for at du skal beholde lengden! =)

Gjest hårfryseren
Skrevet

Hvis man ikke får shampoen til å skumme er det et tegn på at man vasker altfor sjeldent, vasker man hver dag så skummer det samme hvor mye hår man har. Har selv langt tykt hår.

Fett hår skummer sikkert ikke så bra...

De aller fleste bruker vel hårprodukter i, uten å bruke hele dagen på det??

Forstår fortsatt ikke at det er et problem.

Skrevet

Hvor i all verden ligger vurderingen som sier at langt hår er stygt på voksne damer?

"....................................."

Gjest hårfryseren
Skrevet

Eh.. jeg har også sånn hår, no problemo.. Jeg grer det jo FØR dusjen da, ellers blir det jo håløst, og har også kuret det såpass at det ikke er veldig flisete og stygt og da knuter det seg jo heller ikke så mye.

Såpe inn og skylle ut går da greit, eller har du dårlig trykk i dusjen?

Tørke gjør det jo etterhvert, det er da ikke et stort problem, eller?

Gjest hårfryseren
Skrevet

Men det tar timevis å få det tørt.

Det ørker da ettervhert.. Trenger da ikke tørket håret helt vel..?

Skrevet

*lol*

Nå leita du for å finne det mest trasige bildet også da tipper jeg.. =)

Selvfølgelig. :)

Gjest hårfryseren
Skrevet

Eh - det er noen flere av oss som bruker litt mer tid enn det...

Jeg har KJEMPEtykt hår - så tykt at frisører hopper av glede når de kan få prøve seg i håret mitt, og gråter bitre tårer når de ser at heller ikke de klarer å få det til. Så for meg å ha langt hår er helt umulig, jeg må ha det halvlangt.

Og selv nå bruker jeg minimum ti minutter på shampo og balsam, og omlag 5-6 timer på å lufttørke det. Har jeg det oppsatt tar det gjerne 8-9 timer før det tørker.

du mener 10 minutter på hårvask er krisemye? jaja.. vil man gjøre det til et problem får man det sikkert til...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...