Gå til innhold

Skal, skal ikke

Anbefalte innlegg

kakki1365380609
Skrevet

Eh - det er noen flere av oss som bruker litt mer tid enn det...

Jeg har KJEMPEtykt hår - så tykt at frisører hopper av glede når de kan få prøve seg i håret mitt, og gråter bitre tårer når de ser at heller ikke de klarer å få det til. Så for meg å ha langt hår er helt umulig, jeg må ha det halvlangt.

Og selv nå bruker jeg minimum ti minutter på shampo og balsam, og omlag 5-6 timer på å lufttørke det. Har jeg det oppsatt tar det gjerne 8-9 timer før det tørker.

Jepp, her også. Derfor forsvant det lengste da jeg fikk en baby i huset.

• Svar 142
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DarkPink

9

• mariaflyfly

5

• Babette

5

• favn

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvor i all verden ligger vurderingen som sier at langt hår er stygt på voksne damer?

"....................................."

Alt henger. Og når håret henger i tillegg, gjør ikke det saken noe bedre. ;)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hvor i all verden ligger vurderingen som sier at langt hår er stygt på voksne damer?

Jo, for noen ganger når man ser en eldre dame bakfra med langt hår, så kan det se ut som hun er 20.

Men så snur hun seg da, og man får sjokk.

Slik vil jeg ikke ende opp;)

Men jeg har kanskje noen år å gå på enda?

Skrevet

Det ørker da ettervhert.. Trenger da ikke tørket håret helt vel..?

Jo, når man skal ut i 10 minus er det ganske kaldt med vått hår.

Ikke at det er noe problem nå for tiden, men...

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Alt henger. Og når håret henger i tillegg, gjør ikke det saken noe bedre. ;)

Her er det bare fiskebollearmene som henger litt da, men den saken skal ordnes serru;)

Skrevet

Eh.. jeg har også sånn hår, no problemo.. Jeg grer det jo FØR dusjen da, ellers blir det jo håløst, og har også kuret det såpass at det ikke er veldig flisete og stygt og da knuter det seg jo heller ikke så mye.

Såpe inn og skylle ut går da greit, eller har du dårlig trykk i dusjen?

Tørke gjør det jo etterhvert, det er da ikke et stort problem, eller?

Det høres ikke ut som du har sånt hår

Skrevet

Hvis man ikke får shampoen til å skumme er det et tegn på at man vasker altfor sjeldent, vasker man hver dag så skummer det samme hvor mye hår man har. Har selv langt tykt hår.

Fett hår skummer sikkert ikke så bra...

De aller fleste bruker vel hårprodukter i, uten å bruke hele dagen på det??

Forstår fortsatt ikke at det er et problem.

Vasker håret annenhver dag, og har tørt hår som behøver hårkurer og fudge for at det ikke skal bli helt frizzy :) Er nok dette som gjør at sjamponeringen må gjentas en gang.

skorpionfisken
Skrevet

Jeg synes du skal beholde det lange håret som gjør deg feminin og lekker.

Eldre damer som klipper håret kort-kort blir så mandige og kjedelige.

Eldre damer med pen farge på langt hår (ikke grått men gjerne blondt/stripet), som steller det og setter det opp er stilige de.

Skrevet

Jeg er 37 og håret mitt er nok ikke så langt som ditt, det når sånn omtrent ned til bh'en på ryggen. Kjæresten synes jeg er sååå fin med langt hår at han ikke vil jeg skal klippe meg. :o)

Jeg liker det selv også, det er mye mer jobb å få kort hår til å se pent ut enn langt!

Gjest hårfryseren
Skrevet

Det høres ikke ut som du har sånt hår

Sånt hår, tja.. det er til midt ned på ryggen, krøllete og ganske så tykt. Vet ikke om det var sånn du mente sånn var jeg..

Gjest hårfryseren
Skrevet

Vasker håret annenhver dag, og har tørt hår som behøver hårkurer og fudge for at det ikke skal bli helt frizzy :) Er nok dette som gjør at sjamponeringen må gjentas en gang.

Hvis du har tørt hår så bør du jo absolutt IKKE drive å såpe det inne fler ganger da. Vet ikke hva fudge er, men det finnes da massevis av antifrizz produkter som vaskes lett ut... og som også gir kur-virkning...

Høres ut som en ond sirkel det der...

Skrevet

Jeg er 37 og håret mitt er nok ikke så langt som ditt, det når sånn omtrent ned til bh'en på ryggen. Kjæresten synes jeg er sååå fin med langt hår at han ikke vil jeg skal klippe meg. :o)

Jeg liker det selv også, det er mye mer jobb å få kort hår til å se pent ut enn langt!

Det må være noe med mannfolk og langt hår...

Faren min syntes moren min var sååå lekker når hun i periode hadde skulderlangt hår. Hun så mildt sagt fæl ut! ;-)

PS: Men du er helt sikkert fin med langt hår altså :-)

Skrevet

Når huden i ansiktet begynner å sige nedover, ser det ofte verre ut når håret er langt (tungt).

Det er noen førtiåringer som kler langt hår, men de fleste ser gjerne yngre ut når håret blir kortere.

Ikke det at jeg tror mannfolk legger merke til slikt da, men ;-)

Skrevet

Her er det bare fiskebollearmene som henger litt da, men den saken skal ordnes serru;)

Da er det viktig at hårene i armhulen ikke blir for lange!

;-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Da er det viktig at hårene i armhulen ikke blir for lange!

;-)

He he, der er jeg omhyggelig;)

Gjest Persille
Skrevet

du mener 10 minutter på hårvask er krisemye? jaja.. vil man gjøre det til et problem får man det sikkert til...

Da snakker vi bare hårvask, i tillegg kommer vask av resten av kroppen, diverse virketid på balsam, shampo etc, utskylling i diverse runder - etc.

Tilsammen blir en dusj da på 30 minutter, det har jeg ikke tid til :)

Om jeg forter meg skikkelig, så klarer jeg å få det til på 25 minutter, men da må jeg skippe barbering :)

Skrevet

Jeg synes det er på tide å skaffe seg kort permanenthår med kjerringsveis og hårnett utenpå.

Og så farger du det blått til julebordet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...