Gå til innhold

Skal, skal ikke

Anbefalte innlegg

Gjest hårfryseren
Skrevet

Da snakker vi bare hårvask, i tillegg kommer vask av resten av kroppen, diverse virketid på balsam, shampo etc, utskylling i diverse runder - etc.

Tilsammen blir en dusj da på 30 minutter, det har jeg ikke tid til :)

Om jeg forter meg skikkelig, så klarer jeg å få det til på 25 minutter, men da må jeg skippe barbering :)

Hvis du sliter så med å faktisk greie å vaske håret burde du kanskje vurdere å klippe det, og heller la det vokse ut igjen sunt og friskt. Bytte shampo og balsam og kure det mer hjelper også. Det er vel sikkert superslitt det håret ditt da?

• Svar 142
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DarkPink

9

• mariaflyfly

5

• Babette

5

• favn

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det verste med sånn langt hår er om det er slitt i tuppene. Hvis det ikke er det, og du ikke har supermasse rynker, er det vel fint.

Selv syns jeg at slett langt hår på voksne damer ser verre ut enn krøllete langt hår på voksne damer, men vet ikke helt hvorfor. De med slett hår blir så veldig flower-power ofte.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg synes det er på tide å skaffe seg kort permanenthår med kjerringsveis og hårnett utenpå.

Og så farger du det blått til julebordet.

*LOL*

Ja, da står det ihvertfall mer i stil til fiskebollearmene;)

Men da må jeg tenke på nytt antrekk også.

Ser ikke helt for meg kjolen og de høye støvlettene da.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det verste med sånn langt hår er om det er slitt i tuppene. Hvis det ikke er det, og du ikke har supermasse rynker, er det vel fint.

Selv syns jeg at slett langt hår på voksne damer ser verre ut enn krøllete langt hår på voksne damer, men vet ikke helt hvorfor. De med slett hår blir så veldig flower-power ofte.

Spørs hva du mener med supermasse. Jeg har kråketær rundt øynene når jeg smiler , og jeg ser ut som jeg er like gammel som jeg er. Altså 39.

Men jeg passer på å klippe tuppene ofte. Jeg synes også slitt hår er stygt, derfor føner jeg det ikke heller.

Skrevet

Jeg syntes ikke at så langt hår på noen er stilig uansett alder. Det bør være litt oppklippet og litt "fasong" på det.

Skrevet

*LOL*

Ja, da står det ihvertfall mer i stil til fiskebollearmene;)

Men da må jeg tenke på nytt antrekk også.

Ser ikke helt for meg kjolen og de høye støvlettene da.

Høye støvletter og utringet kjole sømmer seg ikke i din alder, nei.

Skrevet

Hvis du har tørt hår så bør du jo absolutt IKKE drive å såpe det inne fler ganger da. Vet ikke hva fudge er, men det finnes da massevis av antifrizz produkter som vaskes lett ut... og som også gir kur-virkning...

Høres ut som en ond sirkel det der...

Jepp, helt sikkert.

Skrevet

Sånn a la Sossen Krogh? ;)

Skrevet

Når huden i ansiktet begynner å sige nedover, ser det ofte verre ut når håret er langt (tungt).

Det er noen førtiåringer som kler langt hår, men de fleste ser gjerne yngre ut når håret blir kortere.

Ikke det at jeg tror mannfolk legger merke til slikt da, men ;-)

Hår'spesialister' uttaler at voksne kvinner bør ha litt hår med lengde på for å slippe at alt i ansiktet utlyses. Helt kort hår vil nemlig stille ansiktet veldig til skue, mens noe hår myker opp inntrykket. Men ikke for langt, da blir det 'heksete'.

Gjest er rundt de 30
Skrevet

Jeg hadde det litt langt men klippet det plutselig helt kort. Nå sparer jeg igjen.... Du kan ta litt av lengden men ikke for mye!

Gjest Hansegutt
Skrevet

For all del, klipp deg, samme hvor mye det smerter deg. Modne damer skal ikke har langt hår nedover ryggen, det blir litt sånn "desperat ung".

Gjest Hansegutt
Skrevet

Når huden i ansiktet begynner å sige nedover, ser det ofte verre ut når håret er langt (tungt).

Det er noen førtiåringer som kler langt hår, men de fleste ser gjerne yngre ut når håret blir kortere.

Ikke det at jeg tror mannfolk legger merke til slikt da, men ;-)

Å joda, det gjør vi.

Gjest Hansegutt
Skrevet

Hvor i all verden ligger vurderingen som sier at langt hår er stygt på voksne damer?

"....................................."

Det blir litt sånn "desperat ung" når modne damer har langt hår nedover ryggen. De virker faktisk yngre når de får klipt seg.

Gjest kortkorthårdame
Skrevet

Er 47 i morgen og frisøren ga mitt halvlange, blonderte hår knallkort guttesveis for 3 år siden, farget det brunt, og jeg så plutselig 10 år yngre ut. Endelig, etter å ha plagdes med "hyssingen på hauet" i over 30 år (åååå, hvilken frisyre passer best for meg osv.) så var det så enkelt. Trenger knapt børste eller staile, kort er kort. Men det må ikke være sånn kjerringkort, desperate forsøk på å ha det bakover ved øra f.eks.., stail det litt framover mot fjeset, knallkort ved øra.

Skrevet

For all del, klipp deg, samme hvor mye det smerter deg. Modne damer skal ikke har langt hår nedover ryggen, det blir litt sånn "desperat ung".

Tja, mange er jo litt desperat unge, er de ikke? For eksempel Hansegutt?

Skrevet

Er 47 i morgen og frisøren ga mitt halvlange, blonderte hår knallkort guttesveis for 3 år siden, farget det brunt, og jeg så plutselig 10 år yngre ut. Endelig, etter å ha plagdes med "hyssingen på hauet" i over 30 år (åååå, hvilken frisyre passer best for meg osv.) så var det så enkelt. Trenger knapt børste eller staile, kort er kort. Men det må ikke være sånn kjerringkort, desperate forsøk på å ha det bakover ved øra f.eks.., stail det litt framover mot fjeset, knallkort ved øra.

Off, her er det mye "skal ikke"!

Nesten som en slags Margrethe Munthe i styling.

Sier jeg, som er bestemor forlengst (begynte tidlig, da) med l-a-n-g, rød hestehale og frekt oppsyn.

Skrevet

Hår'spesialister' uttaler at voksne kvinner bør ha litt hår med lengde på for å slippe at alt i ansiktet utlyses. Helt kort hår vil nemlig stille ansiktet veldig til skue, mens noe hår myker opp inntrykket. Men ikke for langt, da blir det 'heksete'.

Okei, jeg har vanligvis veldig kort hår og får ofte høre jeg kler det bedre enn når det er litt lengde på det. Kanskje fordi jeg ikke har nok rynker ennå? ;-)

Skrevet

Okei, jeg har vanligvis veldig kort hår og får ofte høre jeg kler det bedre enn når det er litt lengde på det. Kanskje fordi jeg ikke har nok rynker ennå? ;-)

Kanskje du er som Sharon Stone, gudbenådet vakker både i aske og sekk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...