Gå til innhold

Det måtte komme - Mann drept av ulv

Anbefalte innlegg

Gjest Eller hva sier du?
Skrevet

Første på over 100 år som blir drept av ulv, ja. Hvor mange mennesker blir årlig drept av hunder? Skal vi avlive dem også?

Skrevet

For det første, så er man ennå ikke helt sikre på om det er ulv som står bak. For det andre, så er dette i Kanada.

Men, det er klart, når vi insisterer på å fullstendig "føkke opp" alt som heter balanse i naturen, så er slikt en mulig konsekvens.

"...................................."

Skrevet

Hvordan kan man vite at de ikke bare har smakt på han etter at han var død? Han kan jo ha snublet og slått hodet, eller noe.

Skrevet

Første på over 100 år som blir drept av ulv, ja. Hvor mange mennesker blir årlig drept av hunder? Skal vi avlive dem også?

Du...vet du ikke at hunder blir automatisk avlivet om de bare går til angrep på mennesker, selv om de bare skader vedkommende ganske lett?

Skrevet

Hvordan kan man vite at de ikke bare har smakt på han etter at han var død? Han kan jo ha snublet og slått hodet, eller noe.

Vi får avvente den endelige konklusjonen.

Skrevet

Ja, dette blir vel en eviglang tråd "ulvedebatt" det da ;)

Jeg for mitt vedkommende er MED ulven.

Ja, ja, så er de farlige for mennesker kan være de svært få som er igjen.

Men jeg mener at vilt ikke skal utrydes av den grunn, vi får jammen ta litt hensyn vi også.

Og når det gjelder ulv, "vanlige" bikkjer er jammen kjent for å kunne drepe de også, det leser man faktisk ganske så ofte om.

Så for mitt vedkommende...JA til ulv.

:)

Skrevet

Ja, dette blir vel en eviglang tråd "ulvedebatt" det da ;)

Jeg for mitt vedkommende er MED ulven.

Ja, ja, så er de farlige for mennesker kan være de svært få som er igjen.

Men jeg mener at vilt ikke skal utrydes av den grunn, vi får jammen ta litt hensyn vi også.

Og når det gjelder ulv, "vanlige" bikkjer er jammen kjent for å kunne drepe de også, det leser man faktisk ganske så ofte om.

Så for mitt vedkommende...JA til ulv.

:)

"Så for mitt vedkommende...JA til ulv."

Og nei til natur-fascistiske bønder som forlanger å ha sauer som går fritt uten oppsyn overalt i skog og mark.

"......................................"

Skrevet

Og nei til natur-fascistiske bønder som forlanger å ha sauer som går fritt uten oppsyn overalt i skog og mark.

Jepp ;)

Skrevet

Som de sier er det første gang en mann ble drept av ulv på hundre år. Hvor mange mennesker har vært drept av "tamme" hunder i samme tidsrom?

(har ikke lest resten av svarene i tråden)

Gjest Eller hva sier du?
Skrevet

Du...vet du ikke at hunder blir automatisk avlivet om de bare går til angrep på mennesker, selv om de bare skader vedkommende ganske lett?

Joda, men alle hunder KAN angripe mennesker. Skal vi avlive dem bare fordi de kanskje angriper noen en gang?

Skrevet

Joda, men alle hunder KAN angripe mennesker. Skal vi avlive dem bare fordi de kanskje angriper noen en gang?

Selvfølgelig skal vi ikke det. Hunden må jo ha vist villdyradferd før vi avliver den.

Skrevet

Selvfølgelig skal vi ikke det. Hunden må jo ha vist villdyradferd før vi avliver den.

Tror poenget var at man skal la de ulvene som ikke har gjort noe være.

Gjest Eller hva sier du?
Skrevet

Villdyrsadferd? Nok å sette en skål med mat foran den.

Gjest Eller hva sier du?
Skrevet

Tror poenget var at man skal la de ulvene som ikke har gjort noe være.

Jepp.

Skrevet

Skal vi ta livet av alle krokodiller, bjørner, tigre, løver osv. også da? Blir årlig drept mennesker av disse.

Skrevet

I den sammenheng må jeg påpeke at sauehold faktisk er en næring, slik Stortinget i 50-60 år har ønsket det skulle være, ved å stimulere bosettingen i grisgrendte strøk, og bidra til at folk har et levebrød.

Så et angrep på bonden er ikke rettferdig, all den stund det har vært bred politisk enighet om at sauehold egner seg godt som levebrød i "dalstroka innafor" på Østlandet.

Gjetere!!, skriker noen mindre "landbruks-intelligente" opp om. Men når de samme menneskene står og vurderer prisen på lammekjøtt i butikken, så er det pris og atter pris de legger til grunn, uten tanke for at gjeting er med å drive opp prisen på kjøttet.

Skrevet

Skal vi ta livet av alle krokodiller, bjørner, tigre, løver osv. også da? Blir årlig drept mennesker av disse.

Jeg har ikke på noe tidspunkt tatt til orde for hvilken skjebne disse ulvene skal ha. Jeg har bare lagt inn en link, og kommentert at at vi ikke må glemme at ulven er et av våre farligste rovdyr, der mennesket betyr mat, når det er knapt med andre byttedyr.

Skrevet

I den sammenheng må jeg påpeke at sauehold faktisk er en næring, slik Stortinget i 50-60 år har ønsket det skulle være, ved å stimulere bosettingen i grisgrendte strøk, og bidra til at folk har et levebrød.

Så et angrep på bonden er ikke rettferdig, all den stund det har vært bred politisk enighet om at sauehold egner seg godt som levebrød i "dalstroka innafor" på Østlandet.

Gjetere!!, skriker noen mindre "landbruks-intelligente" opp om. Men når de samme menneskene står og vurderer prisen på lammekjøtt i butikken, så er det pris og atter pris de legger til grunn, uten tanke for at gjeting er med å drive opp prisen på kjøttet.

Hvor mye får bonden for sauen? En tier/kg eller noe? Gilde og Staten (moms) står for resten av kiloprisne på opptil 170,- i butikken.

Staten burde senke avgiftene, sånn av bøndene kan gjete.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...