Gå til innhold

gjenbruk av ustemplede frimerker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp - nå skal jeg spørre et skikkelig gnier-spørsmål - kan man gjenbruke brukte frimerker som ikke er stemplet? Selvsagt kan man jo det, men det er ikke så lett å løsne dem fra papiret, men det burde vel gå å bare klippe en liten ramme rundt og klistre hele greia på neste brev?

Eller hur? :-)

Jeg sender en del brev, og får en del med ustemplede frimerker. Derfor. :-)

Skrevet

Damp av det brukte, ustemplede frimerket.

Det er det jeg ikke gidder...

*gnien OG lat*

:-)

Skrevet

Dette har jeg faktisk gjort flere ganger, frimerkene har blitt rådyre så hvorfor ikkje?

Gjest tipstaps
Skrevet

Legg det i varmt vann og det løsner. Så kan du lime det på ny konvolutt.

Skrevet

*gnien OG lat*

Amatørgnier! ;p

Gjest tipstaps
Skrevet

*gnien OG lat*

Det tar ingen tid.....

Skrevet

Bare ta en skål og fyll med vann og legg oppi en del frimerker. Når de har ligget der en stund, løsner de fra papiret. Du kan jo gjøre noe annet mens du venter på at de skal løsne. :-)

Bruk så papirlim og lim dem på den nye konvolutten.

Jeg har gjort dette i mange år. :-)

Gjest også gjerrig?
Skrevet

Synes de fleste brevene kommer med ustemplede frimerker for tiden.

Jeg river de forsiktig av konvolutten (de er jo selvklebende) bruker Pritt dispenserlim og setter de på igjen.

Skrevet

Synes de fleste brevene kommer med ustemplede frimerker for tiden.

Jeg river de forsiktig av konvolutten (de er jo selvklebende) bruker Pritt dispenserlim og setter de på igjen.

Du trenger ikke det spørsmålstegnet i signaturen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...