Gjest Cerazette Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Sluttet med p-piller for en måned siden pga bivirkninger. Nå har jeg gått en uke over, og jeg pleier å være regelmessig. (jeg har ingen partner så jeg er ikke gravid) er i en slags PMS-fase som har vart ganske så lenge nå Hvor lenge kan mensen bli forsinket etter bruk av p-piller? Har noen av dere forresten erfaring med cerazette? 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Ja.. det kan gå mange mnd før man får mensen igjen.. 0 Siter
Åsemor Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Ja, det er ikke alltid kroppen er i rute etter p-pillebruk. Jeg gikk på cerazette i ca et halvt år, men kuttet ut pga bivirkninger (småblødninger ca hele tida, bitch-tendenser og totalt mangel på sexlyst) 0 Siter
Gjest Cerazette Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Ja, det er ikke alltid kroppen er i rute etter p-pillebruk. Jeg gikk på cerazette i ca et halvt år, men kuttet ut pga bivirkninger (småblødninger ca hele tida, bitch-tendenser og totalt mangel på sexlyst) Du nevner bitch-tendenser. Hvor store var disse plagene i forhold til de andre bivirkningene? Opplevde du sånne bitch-tendenser helt fra begynnelsen av eller? 0 Siter
Åsemor Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Du nevner bitch-tendenser. Hvor store var disse plagene i forhold til de andre bivirkningene? Opplevde du sånne bitch-tendenser helt fra begynnelsen av eller? Vet ikke helt, for jeg har vært inne i en dyp dyp alvorlig ammetåke og ikke sett eller skjønt noe av meg selv. Tror ikke det har vært SÅÅÅ ille, men jeg har et mye bedre humør nå uten pilla. Men hadde det bare vært det, så hadde det ikke vært så ille. Det verste for meg var småblødningene. I løpet av 12 uker hadde jeg sikkert blødninger over halvparten av dagene. 2 dager med, 1 dag uten, 4 dager med, 2 dager uten, osv osv osv... Og hvor mye vits er det å gå på p-piller når man ikke har sex? Så da er det mye bedre for oss å bruke kondom, for da er det iallefall litt action i heimen. Har seriøst ikke hatt lyst på sex på nesten halvannet år (ikke da jeg var gravid heller) så det er faktisk en veldig god følelse som jeg nesten ikke kjenner igjen. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 13. november 2005 Skrevet 13. november 2005 Vet ikke helt, for jeg har vært inne i en dyp dyp alvorlig ammetåke og ikke sett eller skjønt noe av meg selv. Tror ikke det har vært SÅÅÅ ille, men jeg har et mye bedre humør nå uten pilla. Men hadde det bare vært det, så hadde det ikke vært så ille. Det verste for meg var småblødningene. I løpet av 12 uker hadde jeg sikkert blødninger over halvparten av dagene. 2 dager med, 1 dag uten, 4 dager med, 2 dager uten, osv osv osv... Og hvor mye vits er det å gå på p-piller når man ikke har sex? Så da er det mye bedre for oss å bruke kondom, for da er det iallefall litt action i heimen. Har seriøst ikke hatt lyst på sex på nesten halvannet år (ikke da jeg var gravid heller) så det er faktisk en veldig god følelse som jeg nesten ikke kjenner igjen. Det er akkurat sånn jeg også har det nå! Er så frustrerende! La inn et innlegg på Gyn.forum i går eller forgårs, men ingen svarer meg. Ikke et eneste oppmuntrende svar har jeg fått... :-( Vet ikke helt hva jeg skal gå over til nå. Kondom er ikke noe særlig. Vi prater om sterilisering. Sannsynligvis kommmer jeg til å fortsette på Cerazette til jeg er ferdig med å amme. Så får vi se : p-piller eller kutte strengen! 0 Siter
Åsemor Skrevet 13. november 2005 Skrevet 13. november 2005 Det er akkurat sånn jeg også har det nå! Er så frustrerende! La inn et innlegg på Gyn.forum i går eller forgårs, men ingen svarer meg. Ikke et eneste oppmuntrende svar har jeg fått... :-( Vet ikke helt hva jeg skal gå over til nå. Kondom er ikke noe særlig. Vi prater om sterilisering. Sannsynligvis kommmer jeg til å fortsette på Cerazette til jeg er ferdig med å amme. Så får vi se : p-piller eller kutte strengen! Jeg driver og vurderer spiral, men vil liksom ikke helt, uten at jeg har noen god grunn til det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.