Gå til innhold

Hvorfor vil "alle" amerikanere til Paris?

Anbefalte innlegg

Gjest Mareiken
Skrevet

I utallige bøker og tv-serier fra USA så står det å dra til Paris som selve drømmen. Paris det er "the city of light" Det blir ikke det samme med Tyskland eller Holland.

Til og med Rachel i Friends skulle flytte til Paris

Hva er det med Paris som tiltrekker Amerikanerne?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg tiltrekkes også av Paris.

Jeg elsker amosfæren der, som jeg synes er ganske unik i forhold til de fleste storbyer jeg har besøkt.

Jeg elsker det franske språk, café-kulturen, den avslappede stemningen i et hektisk bybilde, mange museumer osv, men det er gatelangs jeg trives best. Sniffer inn atmosfæren.

Amerikanere forbinder nok Paris som europas romantiske hovedstad. Det gjør jeg også:)

Jeg er en annen
Skrevet

Paris er bildet på selve det europeiske. London er alt for anglosaksisk, likt det amerikanske; Hamburg er befolket av analnevrotiske post-nazister. I Paris deriomt er folk intellektuelle, debatternede og sjarmerende irrasjonelle.

Skrevet

Jeg tiltrekkes også av Paris.

Jeg elsker amosfæren der, som jeg synes er ganske unik i forhold til de fleste storbyer jeg har besøkt.

Jeg elsker det franske språk, café-kulturen, den avslappede stemningen i et hektisk bybilde, mange museumer osv, men det er gatelangs jeg trives best. Sniffer inn atmosfæren.

Amerikanere forbinder nok Paris som europas romantiske hovedstad. Det gjør jeg også:)

Samme her! :-)

Gjest skulkesjal
Skrevet

Paris er bildet på selve det europeiske. London er alt for anglosaksisk, likt det amerikanske; Hamburg er befolket av analnevrotiske post-nazister. I Paris deriomt er folk intellektuelle, debatternede og sjarmerende irrasjonelle.

"Hamburg er befolket av analnevrotiske post-nazister"

En hel by befolket av postmenn med nervøs mage? Aj!

Skrevet

Det er én grunn til at jeg ikke har noen interesse av å dra til Paris: Det ligger i Frankrike. :-)

"......................................"

Annonse

Gjest tulleberta
Skrevet

Fordi de tror der bor en amerikansk varulv der? =)

Gjest tulleberta
Skrevet

Fordi de tror der bor en amerikansk varulv der? =)

eller var det i London, kanskje?????

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...