Gjest Mareiken Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 I utallige bøker og tv-serier fra USA så står det å dra til Paris som selve drømmen. Paris det er "the city of light" Det blir ikke det samme med Tyskland eller Holland. Til og med Rachel i Friends skulle flytte til Paris Hva er det med Paris som tiltrekker Amerikanerne? 0 Siter
tigertrollet Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Jeg tiltrekkes også av Paris. Jeg elsker amosfæren der, som jeg synes er ganske unik i forhold til de fleste storbyer jeg har besøkt. Jeg elsker det franske språk, café-kulturen, den avslappede stemningen i et hektisk bybilde, mange museumer osv, men det er gatelangs jeg trives best. Sniffer inn atmosfæren. Amerikanere forbinder nok Paris som europas romantiske hovedstad. Det gjør jeg også 0 Siter
Jeg er en annen Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Paris er bildet på selve det europeiske. London er alt for anglosaksisk, likt det amerikanske; Hamburg er befolket av analnevrotiske post-nazister. I Paris deriomt er folk intellektuelle, debatternede og sjarmerende irrasjonelle. 0 Siter
flisa Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Jeg tiltrekkes også av Paris. Jeg elsker amosfæren der, som jeg synes er ganske unik i forhold til de fleste storbyer jeg har besøkt. Jeg elsker det franske språk, café-kulturen, den avslappede stemningen i et hektisk bybilde, mange museumer osv, men det er gatelangs jeg trives best. Sniffer inn atmosfæren. Amerikanere forbinder nok Paris som europas romantiske hovedstad. Det gjør jeg også Samme her! :-) 0 Siter
Gjest skulkesjal Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Paris er bildet på selve det europeiske. London er alt for anglosaksisk, likt det amerikanske; Hamburg er befolket av analnevrotiske post-nazister. I Paris deriomt er folk intellektuelle, debatternede og sjarmerende irrasjonelle. "Hamburg er befolket av analnevrotiske post-nazister" En hel by befolket av postmenn med nervøs mage? Aj! 0 Siter
Prozak Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Det er én grunn til at jeg ikke har noen interesse av å dra til Paris: Det ligger i Frankrike. :-) "......................................" 0 Siter
Gjest tulleberta Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Fordi de tror der bor en amerikansk varulv der? =) 0 Siter
Gjest tulleberta Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Fordi de tror der bor en amerikansk varulv der? =) eller var det i London, kanskje????? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.