Gå til innhold

Vondt i halsen, hjelp meg- please!!!


Gjest Frustrert frue

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert frue

Det er så jævlig vondt og jeg gruer meg til hver gang jeg skal svelge... Jeg hoster opp små klumper blandet med blod (sikkert fra rifter i halsen).

Det stikker helt ut i øra mine og jeg orker ikke mer.

Fikk antibiotika i går, startet midt på dagen (apocillin) men det er ikke noe bedre!!!

Hvor lang tid skal det ta før de virker a???

Gruer meg masse til i natt, da er det værst og jeg har ikke sovet på to netternå!

Sånne Repsils tabletter ol hjelper ingenting.

Noen med gode råd???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å ta smertestillende dersom du ikke allerede gjør det. Særlig når du skal legge deg kan det hjelpe å få dempet smerten i halsen. Sannsynligvis er du bedre i morgen:-)

Apocillinen hjelper vel kun dersom du har en bakterieinfeksjon og ikke virus, men det sjekket forhåpentligvis legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har hatt vondti halsen så har det hjulpet å spise is. det kjøler ned litt, og samtidig får jeg i meg litt sukker.

men du får proppe i deg smertestillende, og håpe at det ikke blir så langvarig

men blodig klumper? Hørtes alvorlig ut, men kanskje det ikke er det siden du har fått antibiotika?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei teskje honning kan lindre litt. Men du er vel kanskje 'beyond' det stadiet der. Men kan ikke skade å prøve.

Nå er vel det for sent, men kjøp deg et brett med Vekk i Morgen. Neste gang du kjenner tegn til sår hals begynner du å ta slike sugetabletter. Det gjør at jeg holder halsproblemene mine i sjakk.

Men nå er det vel kanskje bare å vente for deg. Men prøv honning! Forøvrig synes jeg DOC halslinser med lakrissmak lindrer bedre i halsen enn den du nevnte. Andre har nevnt sitron, at det skal lindre, men har ikke prøvd det. Kald is vet jeg lindrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil si at du har tatt 3-4 doser da du skrev dette innlegget. Er du ikke bedre i løpet av morgendagen har du muligens fått en antibiotika som ikke hjelper på de bakteriene du har og bør få en annen type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv å ta smertestillende dersom du ikke allerede gjør det. Særlig når du skal legge deg kan det hjelpe å få dempet smerten i halsen. Sannsynligvis er du bedre i morgen:-)

Apocillinen hjelper vel kun dersom du har en bakterieinfeksjon og ikke virus, men det sjekket forhåpentligvis legen.

Kamille-te hjelper! Kok opp vann og bruk to poser per kopp, kjøl det ned og drikk det uten sukker. Evntuellt kan du gurgle det.

Det smaker ikke spesielt godt, men det hjelper siden kamille er bakteridrepende.

Men kanskje en ny type penicillin må til og. Apocillin er "mild" og ikke alltid så god..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...