Gå til innhold

Hvor lenge skal man vært et sted før man kan si at man har bodd der?

Anbefalte innlegg

Gjest å bo eller ikke bo
Skrevet

Da jeg lånte en leielighet i Drammen i tre måneder (hadde ikke postadresse der), kan jeg da si at jeg har bodd der?

Da jeg besøkte familien min i Florida og bodde i deres hus i en måned. Kan jeg da si at jeg har bodd i USA?

en hybel hvor man bare bodde en måned før man flyttet et annet sted, har det også vært et bosted?

Når har man bodd et sted, og når har man bare vært et sted?

sprelline1365380900
Skrevet

klart du kan di at du har bodd i Drammen selv om det bare var for 3 mnd. Hadde jeg vært i Florida en mnd ville jeg nok heller sagt at jeg var på ferie der...

Skrevet

Jeg sier jeg har bodd et sted når jeg har hatt adresse på stedet. Dvs at det blir noen måneder. Det korteste jeg har bodd et sted tror jeg er tre måneder, men jeg hadde adresse der.

Gjest å bo eller ikke bo
Skrevet

Jeg sier jeg har bodd et sted når jeg har hatt adresse på stedet. Dvs at det blir noen måneder. Det korteste jeg har bodd et sted tror jeg er tre måneder, men jeg hadde adresse der.

så da har jeg bodd på det stedet hvor jeg hadde studentbolig en måned. I Drammen bodde jeg en måned men da lånte jeg en leielighet og hadde ikke endret postadresse

Skrevet

så da har jeg bodd på det stedet hvor jeg hadde studentbolig en måned. I Drammen bodde jeg en måned men da lånte jeg en leielighet og hadde ikke endret postadresse

du skrev først 3 mnd - jugepave!

Gjest å bo eller ikke bo
Skrevet

du skrev først 3 mnd - jugepave!

obs

trykkfeil

sorry mente 3 måneder, den andre hybelen bodde jeg en måned

blir sent på kvelden gitt

Skrevet

Jeg sa bare hvordan jeg definerte det:-) Det er vel ingen regler for det, så du gjør som du vil.

Skrevet

Jeg sa bare hvordan jeg definerte det:-) Det er vel ingen regler for det, så du gjør som du vil.

Står det ikke den store stygge DOL-PK-Regelboka da? :)

rett etter kapittelet om at det er forbudt å gå til seng i sykkeshorts! LOL

Skrevet

Ja, og regelen om at oppvaskbørsten ikke må ligge fremme på benken fordi det er harry..*s* (det sto i en av de første trådene jeg leste på DOL. Så jeg er harry.)

Den regelen med sykkelbukser har neppe Retz sansen for:D

laguna1365380434
Skrevet

Ja, og regelen om at oppvaskbørsten ikke må ligge fremme på benken fordi det er harry..*s* (det sto i en av de første trådene jeg leste på DOL. Så jeg er harry.)

Den regelen med sykkelbukser har neppe Retz sansen for:D

Hvor skal den være hen da? Mente folk det?:-D

Skrevet

Den skal selvsagt liggi den øverste av de 36 tomme og møkkete blomsterpottene som står under benken ;) i alle fall har gubben sin der - hehe

laguna1365380434
Skrevet

Den skal selvsagt liggi den øverste av de 36 tomme og møkkete blomsterpottene som står under benken ;) i alle fall har gubben sin der - hehe

Aha! Da så! :-)

Skrevet

Ute av syne, i skapet eller noe sånt kanskje.... eller det var kanskje mest kritisk med Zalo-flaska..*flire*

Innrømmer du at du har børsten og flaska på benken ved vasken?!

Du er vel av den typen som til og med har tannkremtuben synlig på badet..*sjokkert*

laguna1365380434
Skrevet

Ute av syne, i skapet eller noe sånt kanskje.... eller det var kanskje mest kritisk med Zalo-flaska..*flire*

Innrømmer du at du har børsten og flaska på benken ved vasken?!

Du er vel av den typen som til og med har tannkremtuben synlig på badet..*sjokkert*

Nei, for jeg har tannkremen i dusjen, jeg liker å pusse tennene der inne:-o Det er sikkert HELT feil!;-)

Men Zaloen står på benken, jupp. Hvis jeg har ryddet noe infernalsk er den muligens i skapet under vasken. (men der er aldri børsten..den ligger pent ved siden av/ i kummen)

:-)

Skrevet

Nei, for jeg har tannkremen i dusjen, jeg liker å pusse tennene der inne:-o Det er sikkert HELT feil!;-)

Men Zaloen står på benken, jupp. Hvis jeg har ryddet noe infernalsk er den muligens i skapet under vasken. (men der er aldri børsten..den ligger pent ved siden av/ i kummen)

:-)

Uhørt. Så da står shampoen ved vasken? Du er også harry.*s*

Gjest to be or not to be
Skrevet

klart du kan di at du har bodd i Drammen selv om det bare var for 3 mnd. Hadde jeg vært i Florida en mnd ville jeg nok heller sagt at jeg var på ferie der...

Ja, eller ville det nok virket litt "skrytete".

Hihi ;)

Gjest M.Angelica
Skrevet

"rett etter kapittelet om at det er forbudt å gå til seng i sykkeshorts! LOL"

Den tråden hadde jeg helt glemt! Den var bare helt genial :D:D

Skrevet

Personlig ville jeg aldri finne på å si at jeg hadde bodd i Drammen - så fremt jeg ikke var helt nødt til det:-)

Men til saken, så tror jeg at jeg ville sagt at jeg hadde bodd et sted hvis jeg hadde meldt offisiell flyttemelding og fått ny adresse oppført i folkeregisteret.

Alt annet ville jeg normalt sett på som et tidsbegrenset oppholdssted.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...