Gjest fattiglusa Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Har dårlig råd, og lurte på å ta en liten sjanse kun for en måndeds tid. Hører jo ofte om trygdesvindel. Men hvordan kan de finne ut??? 0 Siter
tiliti Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Om du betaler skatt så er det jo innlysende at de finner det ut, om du ikke betaler skatt/jobber svart er du nesten avhengig av at de oppdager det enten via anmeldelse eller at de tilfeldigvis snubler over det selv. Jeg hadde aldri i verden tatt sjansen. Men om du uansett kan jobbe så er det vel en fordel at du jobber i stedet for å motta dagpenger? 0 Siter
Gjest Jøssenavn Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Kom deg ut i fulltidsjobb om du kan jobbe og slutt og snylt på våre skattepenger! 0 Siter
Gjest fattiglusa Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Om du betaler skatt så er det jo innlysende at de finner det ut, om du ikke betaler skatt/jobber svart er du nesten avhengig av at de oppdager det enten via anmeldelse eller at de tilfeldigvis snubler over det selv. Jeg hadde aldri i verden tatt sjansen. Men om du uansett kan jobbe så er det vel en fordel at du jobber i stedet for å motta dagpenger? snubler over det??? 0 Siter
tiliti Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 snubler over det??? Hehe, det er faktisk folk som blir oppdaget fordi ansatte hos aetat som kjenner saken deres eller dem faktisk tilfeldigvis møter dem - på jobb. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Hvis du skal søke nye dagpenger når dagpengeperioden din utløper så må du ha utskrift fra arbeidsgiver på antall timer du har jobbet der de siste årene eller året. Da kan aetat sammenligne og derfor finne ut om du har jukset. De tar også stikkprøver innimellom. Jeg var ihvertfall sjeleglad for at det stemte med timetallet når jeg søkte på nytt! 0 Siter
flisa Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Kryss av på kortet at du har jobbet du! - det lønner seg sikkert likevel :-) 0 Siter
tigertrollet Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Det høres ikke ut som trygdesvindel -det ER svindel. Jeg håper at noen melder deg. 0 Siter
Gjest printa Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Ville jeg ikke tatt sjansen på, var jeg deg. De kontrollerer siste ligninga di, og da finner de ut om du har jobba samtidig som du har mottatt trygd. Tror du skal være litt forsiktig der, ja. *** 0 Siter
skybekke Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Du får dagpenger igjen når du er ferdig å jobbe. Du kan også få litt dagpenger om du jobber mindre enn 50 % tror jeg. Husk at du må tjene noen penger for å ha rett til å få dagpenger senere også. 0 Siter
Gjest *lei av hele Aetat* Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Kom deg ut i fulltidsjobb om du kan jobbe og slutt og snylt på våre skattepenger! Ja, for det er så lett å få seg jobb! Har prøvd lenge nå jeg.. Skjønner at hun vil "lure" seg til litt penger. Jobber du litt for mye, mister du alle dagpengene! Jeg jobber deltid, og TAPER faktisk penger på det. Hadde jeg valgt å ikke jobbe, hadde jeg fått mer av Aetat pr mnd enn nå som jeg jobber deltid! Gøy?? Men ville ikke prøvd å snylte de. Endel som er blitt tatt i det siste, de finner det ut om de vil! 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Det gjør de oftest. Ikke å anbefale det nei... 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Hvordan de finner det ut? Hørt om ligning, eller? Så fremst du ikke har tenkt å jobbe svart, da. Men jammen ser det ut til at de finner ut det også om man skal tro avisene og de sakene de skriver om der. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.