Gå til innhold

Jeg hater rekommanderte sendinger!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

..og denne gangen var det en sånn som de måtte vite at det var jeg personlig som fikk sendingen - jeg var helt skjelven og hadde vondt i magen da jeg gikk på butikken for å hente det.

fanken - det surrer i hodet - er det noe jeg ikke har betlat? (enda man vet man er ajour) -

er det noen som skal stevne meg?

er det en bombe?

NOEN har dødd

etc. etc.

klarte nesten ikke å puste - - - og så var det bare beskjed om noe pengeoverføringer - som jeg visste skulle skje.

Helvete!

*skjelver enda*

Gjest mirakel*2?
Skrevet

det er grusomt det der!

Jeg fikk en gang en beskjed på telefonsvareren min. Det hørtes veldig alvorlig ut. Det var en dame som presenterte seg med navn, og så hørtes det ut som om hun sa hun var bra BARNEVERNET! Jeg tror jeg må ha spillt den meldingen om igjen minst 20 ganger. Hun sa det så utydelig. På slutten av meldingen ba hun meg om å ringe henne opp igjen når jeg hadde muligheten.

Jeg var helt skjelven. Søkte på nummeret, men fikk ingenting opp. Da jeg ringte opp igjen (etter å ha hørt meldingen) fikk jeg ikke svar siden det var helg. Fikk ikke kontakt før mandagsmorgen. Da viste det seg at det var BANKEN og at hun ville selge meg forsikringer. Helgen ble jo ødelagt av den drittmeldingen.

Skrevet

det er grusomt det der!

Jeg fikk en gang en beskjed på telefonsvareren min. Det hørtes veldig alvorlig ut. Det var en dame som presenterte seg med navn, og så hørtes det ut som om hun sa hun var bra BARNEVERNET! Jeg tror jeg må ha spillt den meldingen om igjen minst 20 ganger. Hun sa det så utydelig. På slutten av meldingen ba hun meg om å ringe henne opp igjen når jeg hadde muligheten.

Jeg var helt skjelven. Søkte på nummeret, men fikk ingenting opp. Da jeg ringte opp igjen (etter å ha hørt meldingen) fikk jeg ikke svar siden det var helg. Fikk ikke kontakt før mandagsmorgen. Da viste det seg at det var BANKEN og at hun ville selge meg forsikringer. Helgen ble jo ødelagt av den drittmeldingen.

Uff! Da tror jeg jeg hadde fått trøbbel med nattesøvnen, altså!

Skrevet

det er grusomt det der!

*ler dempet, men medfølende* :)

Gjest mirakel*2?
Skrevet

*ler dempet, men medfølende* :)

ikke mye å le av det der;) Jeg var så lettet da jeg hørte at det var banken. Først var jeg bare glad og svarte at jeg ikke var interessert. Da jeg hadde lagt på ble jeg sint fordi hun hadde gjort det der mot meg;)

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Uff! Da tror jeg jeg hadde fått trøbbel med nattesøvnen, altså!

det ble en del stirring rett ut i luften om de to grusomme nettene ja

laguna1365380434
Skrevet

det er grusomt det der!

Uff folk på teefonen innimellom altså! ;-)

Den verste jeg har fått var fra politiet på svareren på min mobil. Jeg fikk en svært offisiell beskjed som der de forespurte om ..... ..... (min mor)var en slektning, og at jeg måtte kontakte det og det politikammeret omgående. Jeg var jo HELT skjelven, tenkte trafikkulykker og ditt og datt:-o

Men så viste det seg heldigvis at det bare dreide seg om at mutter hadde mistet lommebok som var blitt levert inn, og at mitt navn og nummer var i den! Men pokker for en måte å skremme folk på da, det kunne de jo godt ha klargjort på beskjeden,jeg fikk jo helt sjokk! Jeg kjefta litt for den der..

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Den verste jeg har fått var fra politiet på svareren på min mobil. Jeg fikk en svært offisiell beskjed som der de forespurte om ..... ..... (min mor)var en slektning, og at jeg måtte kontakte det og det politikammeret omgående. Jeg var jo HELT skjelven, tenkte trafikkulykker og ditt og datt:-o

Men så viste det seg heldigvis at det bare dreide seg om at mutter hadde mistet lommebok som var blitt levert inn, og at mitt navn og nummer var i den! Men pokker for en måte å skremme folk på da, det kunne de jo godt ha klargjort på beskjeden,jeg fikk jo helt sjokk! Jeg kjefta litt for den der..

herregud, da hadde jeg blitt redd!

Skrevet

det ble en del stirring rett ut i luften om de to grusomme nettene ja

Rart en skal bli så redd når en ikke har gjort no' gæli! hehe

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Rart en skal bli så redd når en ikke har gjort no' gæli! hehe

Du vet, ingen liker å høre ordet barnvern. Spesielt ikke på sin egen telefonsvarer.

Jeg begynte å tenke og tenke meg om. Vi bodde i blokk, og jeg hadde klaget til hun under en gang (jeg var skikkelig sint) fordi hun hadde musikk på så hele blokken ristet, hver dag. Er det HUN som har ringt barnevernet for hevn? Kunne liksom ikke tenke meg at hun var sååå galen selv om hun var sprø. Var det ungdommene som min samboer hadde kjeftet på her for en stund tilbake? Leitet etter alle slags grunner for hvorfor barnevernet ringte oss:)

Gjest skjedd meg også
Skrevet

Det lå en gang en konvolutt i vår postkasse, til meg. Avsender var det lokale politikammeret, ingen tvil der. Sambo lurte på hva i huleste jeg hadde gjort som fikk brev fra politiet, og jeg skjønte heller ikke noe. Ikke kunne jeg huske å ha kjørt forbi noen fotoboks, og ihvertfall ikke en som blinket. Ikke hadde jeg gjort noe annet galt heller, så jeg må innrømme at jeg ble noe skjelven.

Inntil jeg åpnet konvolutten og så at det var terminlista for øvelsene til orkesteret jeg spiller i! En der jobber i politiet.

Skrevet

En kollega fikk en gang telefon hjemme fra en på politikontoret. Han spurte hva hun ville. Hun antte ikke, da hun ikke hadde ringt! Han hadde funnet en lapp på skrivebordet sitt der det stod: Ring "Kari Olsen",tlf .... Både navn og telefonnummer stemte, men hun fant aldri ut hvem som eventuelt hade kontaktet politiet på hennes vegne.

En annen historie: Firma jeg jobber i hadde tidligere en avdeling i Tromsø. Deer arbeidet det en munter gjeng, som stadig vekk kom med en uskyldig spøk når noen av oss ringte dem. En dag en kollega ringte, svarte det Tromsø Fengsel værsågod! Han tok det som en spøk og sa: La meg få snakke med "Ola". Etter en stund hørte han i andre enden av røret: Er han ansatt eller innsatt? Etter mye att og fram forstod min kollega endelig at han virkelig var kommet til fengselet...

Skrevet

Jeg syns også sånt er ekkelt. Jeg er meddommer i Tingretten to-tre ganger i året, og holder på å tisse meg ut hver gang det kommer brev som er merket Trondheim Tingrett. Selv om jeg vet at jeg ikke har gjort noe galt er jeg nesten skrekkslagen hver gang jeg åpner konvolutten.

Skrevet

Ja, enig! Fikk et rekommandert brev her forleden, og var helt i fistel. Men det var altså bare noe med at jeg måtte bekrefte personopplysninger overfor kredittkortfirmaet eller noe sånt.

Hvorfor skremmer de oss sånn!?

Skrevet

Det lå en gang en konvolutt i vår postkasse, til meg. Avsender var det lokale politikammeret, ingen tvil der. Sambo lurte på hva i huleste jeg hadde gjort som fikk brev fra politiet, og jeg skjønte heller ikke noe. Ikke kunne jeg huske å ha kjørt forbi noen fotoboks, og ihvertfall ikke en som blinket. Ikke hadde jeg gjort noe annet galt heller, så jeg må innrømme at jeg ble noe skjelven.

Inntil jeg åpnet konvolutten og så at det var terminlista for øvelsene til orkesteret jeg spiller i! En der jobber i politiet.

Jeg ble også skremt en gang jeg hadde vært med på en folkehelseundersøkelse, en sånn hvor de tar så mange som mulig fra et helt årskull. Jeg hadde fylt ut et spørreskjema og tatt noen prøver, og var forberedt på å aldri høre fra dem igjen. Helsesøsteren som tok prøvene, sa de ville bli sendt til Ullevål Sykehus, men bare for standardanalyser.

Så gikk det en snau uke, og det kom et brev fra Ullevål til meg i postkassa. Ingen verdens ting tydet på at det var noe privat, det var brukt frankeringsmaskin og greier. Konvolutten var fra nevrologisk avdeling eller noe annet skummelt.

Akkurat da husket jeg jo bare undersøkelsen og ikke at jeg satt i samme foreldrekomité i skolekoret som en lege på Ullevål. Men jeg husket det da brevet viste seg å inneholde et nokså gammelt møtereferat...

Skrevet

Jeg ble også skremt en gang jeg hadde vært med på en folkehelseundersøkelse, en sånn hvor de tar så mange som mulig fra et helt årskull. Jeg hadde fylt ut et spørreskjema og tatt noen prøver, og var forberedt på å aldri høre fra dem igjen. Helsesøsteren som tok prøvene, sa de ville bli sendt til Ullevål Sykehus, men bare for standardanalyser.

Så gikk det en snau uke, og det kom et brev fra Ullevål til meg i postkassa. Ingen verdens ting tydet på at det var noe privat, det var brukt frankeringsmaskin og greier. Konvolutten var fra nevrologisk avdeling eller noe annet skummelt.

Akkurat da husket jeg jo bare undersøkelsen og ikke at jeg satt i samme foreldrekomité i skolekoret som en lege på Ullevål. Men jeg husket det da brevet viste seg å inneholde et nokså gammelt møtereferat...

Unnskyld meg, men er dette lov? Både det som du og "skjedd meg også" skriver om.

Mamma har jobbet på biblioteket og jobber nå på rådhuset her, og har noen ganger tatt med konvolutter med kommunens merke på, og hun har da påpekt at jeg må ta korrekturlakk på kommunens emblem, for det er ikke lov å bruke kommunens brevpapir til private formål.

Skjønner jo grunnen når jeg ser hva dere har vært utsatt for her da. Synes det var veldig rart i "skjedd meg også"s tilfelle der det faktisk kom fra politiet!

Skrevet

Unnskyld meg, men er dette lov? Både det som du og "skjedd meg også" skriver om.

Mamma har jobbet på biblioteket og jobber nå på rådhuset her, og har noen ganger tatt med konvolutter med kommunens merke på, og hun har da påpekt at jeg må ta korrekturlakk på kommunens emblem, for det er ikke lov å bruke kommunens brevpapir til private formål.

Skjønner jo grunnen når jeg ser hva dere har vært utsatt for her da. Synes det var veldig rart i "skjedd meg også"s tilfelle der det faktisk kom fra politiet!

Klart at de egentlig gjør noe litt galt. Jeg har også rappet en konvolutt fra arbeidsgiver i ny og ne, men da har jeg alltid sladdet logoen på forsiden med tusj.

Et sted jeg jobbet, var det greit å legge privat post i utkurven, så lenge man la ved penger til portoen. Da ble jo brevet stemplet med frankeringsmaskin, så for mottakeren kunne det se ut som om jeg lot arbeidsgiver betale frimerket. Men det gjorde jeg ikke.

Legen fra Ullevål kan jo ha gjort noe tilsvarende, altså "bare" tatt en gratis konvolutt. Normalt ville jeg jo ikke blitt nervøs, men kombinert med prøvene jeg hadde tatt fikk liksom brevet en helt annen mening.

Hadde jeg jobbet i politiet eller rettssystemet, ville jeg nok vært ekstra nøye med å sladde logoer.

Skrevet

Klart at de egentlig gjør noe litt galt. Jeg har også rappet en konvolutt fra arbeidsgiver i ny og ne, men da har jeg alltid sladdet logoen på forsiden med tusj.

Et sted jeg jobbet, var det greit å legge privat post i utkurven, så lenge man la ved penger til portoen. Da ble jo brevet stemplet med frankeringsmaskin, så for mottakeren kunne det se ut som om jeg lot arbeidsgiver betale frimerket. Men det gjorde jeg ikke.

Legen fra Ullevål kan jo ha gjort noe tilsvarende, altså "bare" tatt en gratis konvolutt. Normalt ville jeg jo ikke blitt nervøs, men kombinert med prøvene jeg hadde tatt fikk liksom brevet en helt annen mening.

Hadde jeg jobbet i politiet eller rettssystemet, ville jeg nok vært ekstra nøye med å sladde logoer.

Ja, det er det jeg mener.

Skrevet

Ja, enig! Fikk et rekommandert brev her forleden, og var helt i fistel. Men det var altså bare noe med at jeg måtte bekrefte personopplysninger overfor kredittkortfirmaet eller noe sånt.

Hvorfor skremmer de oss sånn!?

Har alltid bare blitt umåtelig nysgjerrig når det kommer rekommanderte sendinger, jeg, og dratt rett på postkontoret. Men så kan det være noe 'farlig', altså? Vel, fra -nå- av skal jeg iallfall bli nervøs, takket være alle DOL'erne her :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...