Gå til innhold

mannen min rydder ikke

Anbefalte innlegg

Gjest klagekone
Skrevet

Han skulle rydde kjøkkenet i går, og han gjorde det ikke. Så sa han at han skulle gjøre det i dag. Det har ikke blitt gjort. Så da MÅ jo jeg ta det, for det er matrester osv. Han har ikke ryddet etter seg selv en gang. Jeg er så lei!!!!!! Han forstår ikke.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Du får komme på en fiks løsning. Jeg ble så lei av sjokoladepapir han kastet rundt i leiligheten, så jeg begynte å stappe det oppi lommeboken hans hver gang. En periode hadde han for vane å kaste fra seg klær på utvalgte plasser i huset. Da lagde jeg et rebusløp med plakater til han kom hjem, der det så ut som om det var noe spennende han skulle fram til tilslutt. På den siste plakaten tegnet jeg en stor pil ned mot en kleshaug på gulvet med teksten: "Er dette ditt?" Det hjalp faktisk

Gjest klagekone
Skrevet

Du får komme på en fiks løsning. Jeg ble så lei av sjokoladepapir han kastet rundt i leiligheten, så jeg begynte å stappe det oppi lommeboken hans hver gang. En periode hadde han for vane å kaste fra seg klær på utvalgte plasser i huset. Da lagde jeg et rebusløp med plakater til han kom hjem, der det så ut som om det var noe spennende han skulle fram til tilslutt. På den siste plakaten tegnet jeg en stor pil ned mot en kleshaug på gulvet med teksten: "Er dette ditt?" Det hjalp faktisk

Jeg bretter ikke sammen klærne hans lenger men legger de på sengen (på hans side). Da lemper han klærne over på min side eller på gulvet.... Jeg får finne på noe á la mirakel*2!

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Jeg bretter ikke sammen klærne hans lenger men legger de på sengen (på hans side). Da lemper han klærne over på min side eller på gulvet.... Jeg får finne på noe á la mirakel*2!

stapp alle klærne i en bylt inn i skapet. Så får han heller stresse når han skal kle på seg om morgenen. Masse kommer nok til å havne på gulvet, men du får bare overse det;)

Skrevet

Han er nok bare lat, ikke dum... Han vet av erfaring at om han drøyer gjøremålet lenge nok så gjør du det til slutt..

Spørsmålet er hvor lenge du holder ut i rotet. Og om det er du som bestemmer når det skal ryddes eller det er noe som dere er enige om på forhånd. Kvinner har nok lett for å be partneren om at NÅ må det gjøres, og så telles timene fra det tidspunkt...

Gjest klagekone
Skrevet

Han er nok bare lat, ikke dum... Han vet av erfaring at om han drøyer gjøremålet lenge nok så gjør du det til slutt..

Spørsmålet er hvor lenge du holder ut i rotet. Og om det er du som bestemmer når det skal ryddes eller det er noe som dere er enige om på forhånd. Kvinner har nok lett for å be partneren om at NÅ må det gjøres, og så telles timene fra det tidspunkt...

Han ER lat! Hvordan kan jeg få ham til å forstå? Jeg har prøvd mye! (Jeg har også sagt at om han ikke skjerper seg så får han bli ungkar igjen, men det tar han ikke seriøst.)

Skrevet

Han ER lat! Hvordan kan jeg få ham til å forstå? Jeg har prøvd mye! (Jeg har også sagt at om han ikke skjerper seg så får han bli ungkar igjen, men det tar han ikke seriøst.)

Tomme trusler funker vel like bra på menn som på unger..

Nei, hva skal man si. Noen er latere enn andre (og noe legger man til rette for at skal utvikle seg ved å "hjelpe til").

Moralen er: velg mann med omhu..

Å dæven, lista mi over egenskaper, interesser osv blir bare lengre og lengre, hehe.

Det er håpløst. Eller, jeg synes det er spennende at jeg har fremfor meg å møte en mann som vil snu opp-ned på tilværelsen min! Men det er jammen mange ting som skal stemme..

Gjest trultemor25
Skrevet

Sånn er menn, live with it.. :(

"ja, jeg skal gjøre det" "jadajada, ikke mas" "tar det i morra, jeg lover"

Eneste måten å få ting gjort er å gjøre dem sjæl!

Gjest trultemor25
Skrevet

stapp alle klærne i en bylt inn i skapet. Så får han heller stresse når han skal kle på seg om morgenen. Masse kommer nok til å havne på gulvet, men du får bare overse det;)

Det går ikke an å overse klær som ligger på gulvet, for de blir liggende der til jeg plukker dem opp! Eller til jeg konkrek forteller han å plukke dem opp, men da blir han sur.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Det går ikke an å overse klær som ligger på gulvet, for de blir liggende der til jeg plukker dem opp! Eller til jeg konkrek forteller han å plukke dem opp, men da blir han sur.

ok, da må vi gå drastisk til verk;).....hva hvis du finner et tau. Hver dag du finner denne haugen på gulvet, bylter du den sammen og knyter godt med tau rundt. Deretter stapper du det inn i skapet. Dette gjør du hver dag. Vær konsekvent. Han kommer nok til å bli sur ja, men sånn som det er nå så er det jo du som må gå og være sur hele tiden. Han blir nok rimelig lei av å løsne tauet hver gang han skal kle på seg.

Det er tydelig at snakk ikke virker...den metoden kan du jo bare glemme. Det eneste som virker er slike drastiske tiltak.

Skrevet

Mitt råd er: begynn med samme mynt. Si gjerne fra på forhånd. Så prøver du i en uke å gjøre akkurat det samme som ham. Sleng klærne dine overalt, og strø smuler i senga hans . Osv. Hvis han etter hvert begynner å klage, så spør du om han ønsker en felles ordning eller ikke. Samme regel skal gjelde begge. Evt sett dere ned sammen og lag en liste over hva hver har ansvar for og hvordan dere vil ha det.

Skrevet

ok, da må vi gå drastisk til verk;).....hva hvis du finner et tau. Hver dag du finner denne haugen på gulvet, bylter du den sammen og knyter godt med tau rundt. Deretter stapper du det inn i skapet. Dette gjør du hver dag. Vær konsekvent. Han kommer nok til å bli sur ja, men sånn som det er nå så er det jo du som må gå og være sur hele tiden. Han blir nok rimelig lei av å løsne tauet hver gang han skal kle på seg.

Det er tydelig at snakk ikke virker...den metoden kan du jo bare glemme. Det eneste som virker er slike drastiske tiltak.

Hiv det han kaster på gulvet. Han kaster jo sjokoladepapir han ikke kommer til å bruke mer på gulvet, så da må jo du gå ut fra at det samme gjelder når han hiver klær på gulvet.

Til sånne menn MÅ det drastiske tiltak til.

Gjest tullkjerring
Skrevet

Ble det bedre nå etter at du klagde på ham her inne?

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Hiv det han kaster på gulvet. Han kaster jo sjokoladepapir han ikke kommer til å bruke mer på gulvet, så da må jo du gå ut fra at det samme gjelder når han hiver klær på gulvet.

Til sånne menn MÅ det drastiske tiltak til.

Han kaster ikke sjokoladepapir og klær på gulvet lenger. De drastiske tiltakene hjalp. Det er derfor jeg råder klagekone til å gjøre det samme;)

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Han kaster ikke sjokoladepapir og klær på gulvet lenger. De drastiske tiltakene hjalp. Det er derfor jeg råder klagekone til å gjøre det samme;)

eller trultemor25

Skrevet

Jeg tror ikke jeg heller hadde gidda hvis jeg visste at det ble rydda uansett. Tenk så deilig det ville vært! :-))

Skrevet

Da gjør du som jeg gjorde - jeg gikk lei av all bæringen ned til vaskerommet som lå i kjelleren så til slutt fikk han klar beskjed om at dersom han ville ha klærne sine vasket så måtte han selv sørge for at de havnet i vaskerommet, jeg hadde nok med å bære ned mine klær + klærne til to unger. Åjaaada, det var greit ja.

Første gangen gikk det et par _mnd_ og jeg tror samtlige skuffer, hyller og klesskap som var hans var tomme. Han la skittentøyet bak soveromsdøra og det holdt hardt å la det ligge etterhvert som døra ble vanskeligere å åpne.

Så tok han seg et realt raid og fikk tøyet ned. Så gikk det vel en mnds tid og haugen bak døra begynte å bli faretruende stor igjen før han innså at jeg faktisk mente det. Etter det begynte han å vake tøy også. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...