Gjest fortvila barnepasser Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Jeg passer en unge på ett år i kveld. Hun har helt uten forvarsel fått 41 i feber.. Jeg må vel til legevakten med henne? Jeg har ikke bil, og har ikke penger til taxi.. Hva gjør jeg?! Legevakten sier bare "Lån penger til taxi", men hvem skal jeg liksom låne fra? Nærmeste nabo er 400 meter unna, og jeg kjenner ikke vedkommende engang. Jeg kan heller ikke forlate henne her, mens jeg er og vekker dem, for så å spørre noen jeg knapt har hilst på.. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Ring foreldrene og få dem til å komme! 0 Siter
Gjest fortvila barnepasser Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Ring foreldrene og få dem til å komme! Ikke akkurat tilgjengelige, for å si det sånn... Men takk, likevel.. Jeg tar nå og ringer en eks. jeg ikke har snakka med på fire måneder. Hun får kjøre meg. Basta bom. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Ring barneforeldrene tror nok de vil sette pris på å få beskjed når barnet har så høy feber. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Ikke akkurat tilgjengelige, for å si det sånn... Men takk, likevel.. Jeg tar nå og ringer en eks. jeg ikke har snakka med på fire måneder. Hun får kjøre meg. Basta bom. Dem burde da være tilgjengelige! Hva slags foreldre er dette! Men bra du får noen til å kjøre dere. 0 Siter
tiliti Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Ring foreldrene, be legevakten om rekvisisjon til taxi. Skulle det gå helt i vasken så ta taxi uten å nevne at du ikke har penger og ordne betalingen senere. Standard behandling fra legevakten skal være rekvisisjon i slike tilfeller men man vet jo aldri med legevakter.. Hvis foreldrene er langt unna eller ikke kjørbare kan de muligens ringe noen som kan kjøre dere. 0 Siter
sheba Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Du ringer foreldrene selvfølgelig! pluss legevakt:-) 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Du har ikke ett visakort med litt penger på da? Så kan du trekke kortet i en taxi? Det blir ikke trekt med en gang i de fleste taxier. Så kan foreldrene betale deg tilbake? Er de ikke tilgjengelige i det hele tatt? Ellers vet de kanskje om noen som kunne kjørt deg? For du bør på legevakten, 41 er høyt! Håper det ordner seg da, du får gi oss en oppdatering. 0 Siter
flisa Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Dem burde da være tilgjengelige! Hva slags foreldre er dette! Men bra du får noen til å kjøre dere. de kan jo være i syden.... 0 Siter
Gjest sol etter regn Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Gjør som de andre her sier; ring foreldrene. Hør om dette er vanlig for barnet. Barn får veldig ulik feber -sønnen min tåler lite feber og blir helt utslått av 39 grader, mens et barn jeg kjenner får over 40 på et knips og det er helt normalt for han. Jeg syns det var skikkelig ubehagelig da jeg skulle passe han og han var så glovarm (40.5)! Målte ofte og var stressa. Men mor var veldig rolig klar på at dette var _helt_ vanlig for sønnen hennes, så da slo jeg meg til ro med det (selv om jeg syns det var veldig uvant og skummelt). Når det er sagt så hadde jeg nok oppsøkt legevakt hadde jeg vært deg, 41 er tross alt _mye_, og det er greit å få en lege til å sjekke ut. Får du ikke legevakten til å rekvidere taxi, bestiller du en selv, og sier i det du er i bilen at du ikke har penger. Det ordner seg helt sikkert med regning eller lign. Lykke til!! 0 Siter
Gjest mirakel*2? Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 første du må gjøre er å gi barnet paracet. Kle av det klærne. Ser du skal få en eks til å kjøre. Det er bra. 41 grader er mye. 42 er jo døden. Barn tåler jo mer enn voksne, men 41 er mye 0 Siter
sheba Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Dem burde da være tilgjengelige! Hva slags foreldre er dette! Men bra du får noen til å kjøre dere. Synes det er pussig foreldrene er utilgjengelige, selv om man har barnevakt og er på "julebord" så bør man vel ha mobilen slått på!!;-) enig med deg jeg, litt pussige foreldre! 0 Siter
Gjest mirakel*2? Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 første du må gjøre er å gi barnet paracet. Kle av det klærne. Ser du skal få en eks til å kjøre. Det er bra. 41 grader er mye. 42 er jo døden. Barn tåler jo mer enn voksne, men 41 er mye Husk forresten å gi paracet beregnet på så små!!!! 0 Siter
tiliti Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 første du må gjøre er å gi barnet paracet. Kle av det klærne. Ser du skal få en eks til å kjøre. Det er bra. 41 grader er mye. 42 er jo døden. Barn tåler jo mer enn voksne, men 41 er mye Huff ja, da vesla hadde fjerde barnesykdom målte jeg feberen på natten fordi hun virket uvanlig varm. På 41,2 byttet jeg ut temperaturmålet med paracet, hadde ikke tid å vente på at det gjorde seg ferdig. Av med klær og tepper og paraceten virket, da gikk det heldigvis ned raskt. Ekkelt. 0 Siter
Gjest mirakel*2? Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Huff ja, da vesla hadde fjerde barnesykdom målte jeg feberen på natten fordi hun virket uvanlig varm. På 41,2 byttet jeg ut temperaturmålet med paracet, hadde ikke tid å vente på at det gjorde seg ferdig. Av med klær og tepper og paraceten virket, da gikk det heldigvis ned raskt. Ekkelt. huff, 41,2 er farlig nær. Bra feberen gikk raskt ned, noe den ofte gjør på barn. Det er verre hvis en voksen hadde fått 41,2. Da hadde det vært sykebil. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Selvfølgelig altfor seint svar, men til en annen gang: 1) Sett paracet stikkpille på ungen med en gang for å få ned feberen.(som jeg går ut ifra at enhver oppegående forelder sender med når ungen skal på overnatting borte!) 2) Kle av! La ungen bare ha på bleie, slik at h*n ikke blir overoppheta og får feberkramper. 3) Ring evt legevakt og hør ved så høy feber. 4) Dersom feberen går raskt ned og ungen ikke skal på noen legevakt: La ungen sove i bare bleia og med et lite teppe over seg. Gi rikelig med drikke, gjerne saft eller eplemost. (når ungen er sjuk er ikke tida å tenke på at man skal unngå sukkerholdig drikke!) Neste gang du sitter barnevakt, sørg for at foreldra har med seg mobilen der de er og kan nås på den. Håper det gikk bra med dere. 0 Siter
Gjest sol etter regn Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Selvfølgelig altfor seint svar, men til en annen gang: 1) Sett paracet stikkpille på ungen med en gang for å få ned feberen.(som jeg går ut ifra at enhver oppegående forelder sender med når ungen skal på overnatting borte!) 2) Kle av! La ungen bare ha på bleie, slik at h*n ikke blir overoppheta og får feberkramper. 3) Ring evt legevakt og hør ved så høy feber. 4) Dersom feberen går raskt ned og ungen ikke skal på noen legevakt: La ungen sove i bare bleia og med et lite teppe over seg. Gi rikelig med drikke, gjerne saft eller eplemost. (når ungen er sjuk er ikke tida å tenke på at man skal unngå sukkerholdig drikke!) Neste gang du sitter barnevakt, sørg for at foreldra har med seg mobilen der de er og kan nås på den. Håper det gikk bra med dere. skriver også under på dette fornuftige og ryddige svaret 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 skriver også under på dette fornuftige og ryddige svaret 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.