Gå til innhold

J**la stretchlaken!!!

Gjest - ikke pokker i dag....

Anbefalte innlegg

Gjest - ikke pokker i dag....
Skrevet

Må bare få ut min frustrasjon over håpløse stretchlaken, er så sint at jeg har lyst å legge meg ned å storskrike...

Var så lei av formløse laken at jeg til og med invisterte i noen nye her om dagen, så nå har jeg vasket dem og gledet meg over laken som passet, men ikke faen om de gjør! Mangler sikkert 20 cm på lengden og overmadrassen på 5-åringens seng står i bue, 200 cm sto det på pakka, kyss meg en viss plass, måtte forlate rommet før sønnen min så mor bryte sammen!

Og til slutt kan noen pliiis tipse meg om en type stretchlaken som holder formen vask etter vask??

Fortsetter under...

Skrevet

Tipset er å kjøpe større laken enn det du trenger! Til bredere seng altså. Da går det bedre.

Skrevet

Du må kjøpe bredere laken. Ikke kjøp 90 cm, men 120 cm dersom senga faktisk er 90 cm.

Gjest ikke pokker i dag....
Skrevet

Du må kjøpe bredere laken. Ikke kjøp 90 cm, men 120 cm dersom senga faktisk er 90 cm.

Det var akkurat det jeg gjorde, kjøpte 120 X 200 til podens seng som er 90 X 200, så det er bredt nok, men ikke langt nok!

Skjønner ikke at de kan lage laken etter de faktiske mål...

Eller begynne å lage firkantede madrasser, korte og brede, da haddejeg hatt mange laken!!!

Skrevet

Tipset er å kjøpe større laken enn det du trenger! Til bredere seng altså. Da går det bedre.

Med tilsvarende erfaringer har jeg nå sluttet å kjøpe stretchlaken; de passer så og si aldri. Enten ligger de som en pøs under sengen, eller så står madrassen i bro.

Jeg holder meg til de gode gamle flakene.

Skrevet

Med tilsvarende erfaringer har jeg nå sluttet å kjøpe stretchlaken; de passer så og si aldri. Enten ligger de som en pøs under sengen, eller så står madrassen i bro.

Jeg holder meg til de gode gamle flakene.

Men hvordan får du festet de da? Bruker du sikkerhetsnåler i hjørnene?

Annonse

Skrevet

Det var akkurat det jeg gjorde, kjøpte 120 X 200 til podens seng som er 90 X 200, så det er bredt nok, men ikke langt nok!

Eller begynne å lage firkantede madrasser, korte og brede, da haddejeg hatt mange laken!!!

Du har ikke kjøpt laken til overmadrass da? Da er det jo ikke beregnet noe mer enn 5-8 cm sidekant.

Er så mange forskjellige laken nå at!

Gjest ikke pokker i dag....
Skrevet

Du har ikke kjøpt laken til overmadrass da? Da er det jo ikke beregnet noe mer enn 5-8 cm sidekant.

Er så mange forskjellige laken nå at!

Visste ikke at det var forskjell.... Men nå er det jo overmadrass på podens seng, så da har jeg uansett ikke begått en tabbe der.....

Lips1365380508
Skrevet

Det er bare en type stretchlaken som er bra, (etter min mening), og det er HØYE sin. Kjempebra kvalitet på de, og de passer perfekt, krymper ikke!;)

Så kjøp Høye laken!

Skrevet

Men hvordan får du festet de da? Bruker du sikkerhetsnåler i hjørnene?

Jeg har dem bare rundt overmadrassen. Under overmadrassen har jeg lagt et stort laken eller stoff direkte på rammemadrassen som bare henger ned som et draperi langs sidene og skjuler dem. Her blir det ikke nødvendig å skifte særlig ofte da man jo ikke ligger direkte på det. Jeg fant et pent men billig stoff som passet til sengetøyet og rommet forøvrig. Hvis man gidder kan det jo syes i fasong i hjørnene, eller sy en kappe. Jeg måtte gi opp å finne stretchlaken som satt pent på rammemadrassen.

Skrevet

Rammemadrasslaken har 3 mål oppgitt - bredde x lengde x høyde... Altså 90x200x25 cm (er ikke sikker på det siste der da). De vanlige er laget for overmadrasser eller vanlige skumgummimadrasser som jo bare er 8-12 cm tykke.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Rammemadrasslaken har 3 mål oppgitt - bredde x lengde x høyde... Altså 90x200x25 cm (er ikke sikker på det siste der da). De vanlige er laget for overmadrasser eller vanlige skumgummimadrasser som jo bare er 8-12 cm tykke.

Men et overmadrasslaken som er 90x200 cm passer likevel ikke til en madrass som er 8x90x200 cm! De siste jeg kjøpte hadde nok passa om jeg la overmadrassene dobbelt, men da hadde de blitt så forferdelig vonde å ligge på... :-D

De nyeste var ikke av den billige sorten heller, betalte nesten 100 kroner pr. stk. Syns de til 29 kroner på Europris passer bedre, de krøller i det minste ikke madrassen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...