Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en bestefar som veldig gjerne vil kjøpe seg nytt tv til jul, og da vil han gjerne ha en LCD... Jeg har veldig liten peiling på disse nye tv`ene, men vil hjelpe så godt jeg kan slik at han får en grei tv. Han har fått det for seg at han må ha en som er HD ready-hva vil det si? Han skal ikke ha noe dyrt tv, str 27-32, noen som har noen tips til et godt tv?

Lips1365380508
Skrevet

Ja, ikke har jeg VELDIG peiling,men litt da. HD klart står for High Definision, og jeg har snakket om det, nettopp med en forhandler, som mener at det nødvendigvis ikke trenger å være bra. Altså, de kvalifikasjonene som står ang tv-en, trenger ikke å stemme i det hele tatt, det viktigste er hva øyet ser. Så jeg ville anbefalt at du eller han, stiller innom en butikk og sammenligner de forskjellige tv-ene. De viser som regel samme "film", så du ser klart hvilken av tv-ene som har best bilde kvalitet. Også stikker du innom andre butikker, for å sammenligne priser og slikt.

Phillips er et kjempebra merke, også har Thomson vist seg å ha et kjempebra bildekvalitet. Skjekk ut de litt..

Har selv vært ute å kikket med kjæresten, og de to vi sammelinget var en phillips og en thompson, og den sistnevnte viste seg å være bedre. (men i den klassen, da 32 tommers-kostet 16 000)

Det er sikkert andre som vet mer enn meg også =)

Men kikk litt rundt, for du må se hva som finnes ute ;)

Skrevet

Ja, ikke har jeg VELDIG peiling,men litt da. HD klart står for High Definision, og jeg har snakket om det, nettopp med en forhandler, som mener at det nødvendigvis ikke trenger å være bra. Altså, de kvalifikasjonene som står ang tv-en, trenger ikke å stemme i det hele tatt, det viktigste er hva øyet ser. Så jeg ville anbefalt at du eller han, stiller innom en butikk og sammenligner de forskjellige tv-ene. De viser som regel samme "film", så du ser klart hvilken av tv-ene som har best bilde kvalitet. Også stikker du innom andre butikker, for å sammenligne priser og slikt.

Phillips er et kjempebra merke, også har Thomson vist seg å ha et kjempebra bildekvalitet. Skjekk ut de litt..

Har selv vært ute å kikket med kjæresten, og de to vi sammelinget var en phillips og en thompson, og den sistnevnte viste seg å være bedre. (men i den klassen, da 32 tommers-kostet 16 000)

Det er sikkert andre som vet mer enn meg også =)

Men kikk litt rundt, for du må se hva som finnes ute ;)

"De viser som regel samme "film", så du ser klart hvilken av tv-ene som har best bilde kvalitet. Også stikker du innom andre butikker, for å sammenligne priser og slikt."

Problemet er at butikkene ofte viser film. Film fra dvd.

Bildekvaliteten reduseres drastisk så fort du skrur over til tv, for disse nye tv-ene har fortsatt svært mye igjen før de er i nærheten av den bildekvaliteten du har på et vanlig 50 hz-tv.

Lips1365380508
Skrevet

"De viser som regel samme "film", så du ser klart hvilken av tv-ene som har best bilde kvalitet. Også stikker du innom andre butikker, for å sammenligne priser og slikt."

Problemet er at butikkene ofte viser film. Film fra dvd.

Bildekvaliteten reduseres drastisk så fort du skrur over til tv, for disse nye tv-ene har fortsatt svært mye igjen før de er i nærheten av den bildekvaliteten du har på et vanlig 50 hz-tv.

Åja, helt klart!! De gamle er fortsatt de "beste". Det er jo sånn med andre ting i teknologien. F.eks. foto kamera. Det tar noen år før det blir bedre enn det som er "utgått". Ikke så lett å lage noe så bra, som skal være bedre enn det gamle,med det første!

Men i noen butikker viser de tv også, har ofte sett mtv, og tv2. Det spørs vel bare hviken butikk. Tror Siba som regel viser tv, mens Elkjøp viser film.

Skrevet

Åja, helt klart!! De gamle er fortsatt de "beste". Det er jo sånn med andre ting i teknologien. F.eks. foto kamera. Det tar noen år før det blir bedre enn det som er "utgått". Ikke så lett å lage noe så bra, som skal være bedre enn det gamle,med det første!

Men i noen butikker viser de tv også, har ofte sett mtv, og tv2. Det spørs vel bare hviken butikk. Tror Siba som regel viser tv, mens Elkjøp viser film.

Uansett er det vel bare å be dem sette på en film.

Men for meg er i hvert fall noe annet enn et eldre 50 hz-tv lite aktuelt før kvaliteten har kommet seg betraktelig.

Kjøper du lcd-tv bør du også sjekke det ut fra ulike vinkler, for det er ikke sikkert han ytterst i sofaen vil få noen glede av verken film eller tv dersom titte-vinkelen blir for høy.

Lips1365380508
Skrevet

Uansett er det vel bare å be dem sette på en film.

Men for meg er i hvert fall noe annet enn et eldre 50 hz-tv lite aktuelt før kvaliteten har kommet seg betraktelig.

Kjøper du lcd-tv bør du også sjekke det ut fra ulike vinkler, for det er ikke sikkert han ytterst i sofaen vil få noen glede av verken film eller tv dersom titte-vinkelen blir for høy.

Ja, men tror de fleste er ganske bra når det gjelder det. Har en to år gammelt lcd dataskjerm, og allerede da var den så bra, at du kunne se den fra alle vinkler.

Men man bør også se på tv-en fra en god avstand, når man skal kjøpe, for når man står rett ved den er bildet litt kornete...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...