Gå til innhold

Komplikasjoner etter akilles-operasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Akilles

Jeg ble for 16 mnd siden operert for avrevet akilles, og har aldri blitt bra igjen. Nå mener legen min at jeg har fått nerveskader i foten i forbindelse med operasjonen. Er dette noe som kan skje ved en slik operasjon? Hva kan i tilfelle gjøres? Hva gjør jeg hvis det viser seg at jeg er blitt feilbehandlet?

Jeg har i den senere tid vært nødt til å bruke medikamenter mot smerter. Jeg bruker Tegretol, som har dempet smertene i foten, og pinex forte. Jeg sover mye bedre nå, men kan vel ikke bruke disse medikamentene over lengre tid?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20600-komplikasjoner-etter-akilles-operasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til Akilles

Skade av overfladiske nerver er dessverre mulig i forbindelse med slike inngrep, det kan muligens også komme som direkte følge av selve achillesskaden.

Jeg vil anta at Tegretol er aktuelt å bruke i noen tid, men det er nok smertebildet som vil avgjøre hva du trenger. Det finnes pasienter som bruker slik medisin kontinuerlig.

Det er vanskelig å uttale seg spesifikt og mer nærgående omkring dette, men er du selv usikker bør du oppsøke en annen kirurg eller ortoped for en "second opinion".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...