Gjest edding Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Håper veldig at du gidder å svare meg om du kan dette oppgaveteksten lyder: "du er bedt om å lage en spørreundersøkelse om folks stemmegivning ved et valg som skal skje i morgen. Utvalget skal være på 1000 personer. - Bestem hvem som skal være populasjonen." Jeg antok umiddelbart at populasjonen måtte bli alle stemmeberettigede i Norge.For deretter foreta en systematisk tilfeldig utvelging av 1000 personer. Dog, det jeg nå lurer på er om det i det hele tatt er mulig å få oversikten over de ca 3 millioner stemmeberettigede...? Jeg er helt låst i tankegangen og vet ikke hva jeg ellers skal svare.. 0 Siter
org Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Det første som slår meg, er at kjønn og alder vil ha betydning. Så en selektering her vil behøves. Deretter utdannelse (videregående, høyskole/ universitet etc). Bosted (by/ land) Jeg går ut fra at det er politisk valg som menes? 0 Siter
Gjest edding Skrevet 13. november 2005 Skrevet 13. november 2005 Det første som slår meg, er at kjønn og alder vil ha betydning. Så en selektering her vil behøves. Deretter utdannelse (videregående, høyskole/ universitet etc). Bosted (by/ land) Jeg går ut fra at det er politisk valg som menes? Takk for svar, men nå fant jeg det ut:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.