Gå til innhold

trenger akutt hjelp m oppg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper veldig at du gidder å svare meg om du kan dette :)

oppgaveteksten lyder: "du er bedt om å lage en spørreundersøkelse om folks stemmegivning ved et valg som skal skje i morgen. Utvalget skal være på 1000 personer. - Bestem hvem som skal være populasjonen."

Jeg antok umiddelbart at populasjonen måtte bli alle stemmeberettigede i Norge.For deretter foreta en systematisk tilfeldig utvelging av 1000 personer. Dog, det jeg nå lurer på er om det i det hele tatt er mulig å få oversikten over de ca 3 millioner stemmeberettigede...?

Jeg er helt låst i tankegangen og vet ikke hva jeg ellers skal svare..

Skrevet

Det første som slår meg, er at kjønn og alder vil ha betydning. Så en selektering her vil behøves.

Deretter utdannelse (videregående, høyskole/ universitet etc).

Bosted (by/ land)

Jeg går ut fra at det er politisk valg som menes?

Skrevet

Det første som slår meg, er at kjønn og alder vil ha betydning. Så en selektering her vil behøves.

Deretter utdannelse (videregående, høyskole/ universitet etc).

Bosted (by/ land)

Jeg går ut fra at det er politisk valg som menes?

Takk for svar, men nå fant jeg det ut:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...