Gjest trist dag Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 som du leser så er dette en trist dag. Jeg har en gutt på 6 år som ble tatt for å stjele i butikken idag, han ble holdt inne i Ja butikken i 2 timer , vekteren tingte politet for assistanse men da politet sa de ikke kunne komme så ble barneværnet varslet. Og de fulgte sønnen min hjem. Jeg hadde en rolig samtale med sønnen min og fortale han om at dette ikke var bra og at jeg ønsket at dette aldri skulle gjenta seg , noe sønnen min lovte meg. Han virket veldig lei seg så jeg trøstet han og sa at vi bare glemmer hele denne saken og ikke snakker mer om dette da dette hadde gjort inntrykk på han. Han fortalte gaNG PÅ GANG om det med at han ble holdt igjen i lenge (i 2 timer) så nå har jeg lyst til å dra opp til han vektern og gi han en midt på trynet , ikke fordi han tok sønnen min i å stjele men behANDLINGEN ...hva synes dere om dette og fint om jeg kunne få noen tips på hvordan man behandler en sånn sak. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Vekteren forsøkte vel å ringe politiet så raskt det lot seg gjøre? Og så barnevernet? Tviler på at han satt der med sønnen din for moroskyld. Så hvis noen skal kritiseres må det vel være barnevernet for å bruke så lang tid. Ikke en vekter som bare har gjort jobben sin. Det er ikke han sin skyld at din sønn stjal. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Er enig med Shit....), ikke særlig lurt å skjelle ut/slå til vekteren. Enten må du henvende deg til Barnevernet eller politiet. Skjønner godt du er lei deg p.g.a det som skjedde, men prøv å roe deg ned før du handler. 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Jeg må si at det er skummelt at foreldrene ikke blir oppringt først og fremst. Det er ikke en 16åring det er snakk om. Synes ting kunne vært gjort annerledes. 6år er jo rett ut av barnehagen, en annen prosedyre burde vært fulgt her!! Gjort er gjort og følelsene til barnet må jobbes med i begge retninger. Lykke til 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Jeg må si at det er skummelt at foreldrene ikke blir oppringt først og fremst. Det er ikke en 16åring det er snakk om. Synes ting kunne vært gjort annerledes. 6år er jo rett ut av barnehagen, en annen prosedyre burde vært fulgt her!! Gjort er gjort og følelsene til barnet må jobbes med i begge retninger. Lykke til Men vekteren har en jobbinstruks fra butikken, og hvis den er av typen "samtlige tyverier anmeldes", noe tilfellet ofte er i dag, har ikke vekteren mulighet til å bruke skjønn. Ikke med mindre han vil sette seg i en situasjon hvor han i verste fall kan miste jobben sin. 0 Siter
Gjest prkåt Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Hva hadde sønnen din i butikken alene å gjøre? 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Hvorfor var en 6-åring alene i butikken? Hvorfor reagerte ingen av dere at han var vekke så lenge? Virker som om noen sentrale punkt mangler i denne historien.. 0 Siter
Gjest trist dag Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Hvorfor var en 6-åring alene i butikken? Hvorfor reagerte ingen av dere at han var vekke så lenge? Virker som om noen sentrale punkt mangler i denne historien.. viktig poeng. Han var borte i 2 timer fordi han skulle på besøk til nabogutten, de besøker hverandre i helgene. etter ca 1,5 timer ringte vi bort og da sa de at han ikke var der, så ringte det noen bjeller , jeg tok en ringerunde til klassekameratene og de jeg tenke han kunne være hos men uten resultat fordi han satt 2 timer på et fordømt kontor. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 viktig poeng. Han var borte i 2 timer fordi han skulle på besøk til nabogutten, de besøker hverandre i helgene. etter ca 1,5 timer ringte vi bort og da sa de at han ikke var der, så ringte det noen bjeller , jeg tok en ringerunde til klassekameratene og de jeg tenke han kunne være hos men uten resultat fordi han satt 2 timer på et fordømt kontor. Hmm..Men hvorfor ringte de ikke dere, foreldrene? 0 Siter
Gjest trist dag Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Hmm..Men hvorfor ringte de ikke dere, foreldrene? Nja tror nok ikke de hadde nr mitt , regner ihvertfall ikke med det. noen tips 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Nja tror nok ikke de hadde nr mitt , regner ihvertfall ikke med det. noen tips Men sønnen din må da vite navnet ditt? Altså hva du heter. Da kunne jo barnevernet funnet telefonnummeret ditt i telefonkatalogen, i stedet for å fulge gutten hjem? 0 Siter
Capone1 Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Men sønnen din må da vite navnet ditt? Altså hva du heter. Da kunne jo barnevernet funnet telefonnummeret ditt i telefonkatalogen, i stedet for å fulge gutten hjem? ja det mener jeg også 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Nja tror nok ikke de hadde nr mitt , regner ihvertfall ikke med det. noen tips Men det er da ingen vanskelig sak å finne nr deres. Spurte du de ikke? Og den vekteren var da helt sikkert ikke slem med gutten din, han måtte sikkert bare vente til noen kom å hentet han. Han kunna da ikke la gutten din bare få gå.. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 ja det mener jeg også Uansett forstår jeg ikke helt fokuset på at sønnen satt på et kontor i 2 timer. Han stjal. Det burde være hovedfokuset. Ikke hvor lenge butikken holdt på gutten, og at barnevernet brukte lang tid på å troppe opp. 0 Siter
DarkPink Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Jeg tror dette var akkurat det han trengte for at han ikke stjeler igjen. Han hadde det tross alt ikke vondt, han ble bare skremt. 0 Siter
Gjest prkåt Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Men det er da ingen vanskelig sak å finne nr deres. Spurte du de ikke? Og den vekteren var da helt sikkert ikke slem med gutten din, han måtte sikkert bare vente til noen kom å hentet han. Han kunna da ikke la gutten din bare få gå.. Nei hadde gutten bare fått gå etterpå så er det ikke sikkert han hadde valgt å gå hjem etter dette. 0 Siter
fyrlykt Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Stakkars gutt sier jeg. Hadde han vært 11-12 kunne jeg til en viss grad skjønt at de holdt han så lenge, men 6 år!! halloooo???? De som synes det var riktig reaksjon kan ikke ha barn selv. Jeg ville blitt sint og lei meg hvis dette hendte med mitt barn. Tenk hva en 6-åring tenker når en uniformert mann holder han på et kontor så lenge? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Stakkars gutt sier jeg. Hadde han vært 11-12 kunne jeg til en viss grad skjønt at de holdt han så lenge, men 6 år!! halloooo???? De som synes det var riktig reaksjon kan ikke ha barn selv. Jeg ville blitt sint og lei meg hvis dette hendte med mitt barn. Tenk hva en 6-åring tenker når en uniformert mann holder han på et kontor så lenge? Hva mener du skulle blitt gjort? Skulle gutten fått et klapp på hodet og et "så-så, gå hjem til mor og ikke la det skje om igjen.". 0 Siter
Gjest tyveri er straffbart! Skrevet 13. november 2005 Skrevet 13. november 2005 Syns du bare skal være glad til at de tok det så seriøst som de gjorde! Guttungen har kanskje opplevd noe han vil huske lenge, og han har forhåpentligvis lært at 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.