Gå til innhold

gå ned i vekt

Anbefalte innlegg

Gjest slankern
Skrevet

noen som har et diett program som garantert funker hvis man skal ned i vekt?

sprelline1365380900
Skrevet

anbefaler grete roede sitt. har gode erfaringer med det selv, og det varer. går ikke opp i vekt igjen....

Gjest slankern
Skrevet

anbefaler grete roede sitt. har gode erfaringer med det selv, og det varer. går ikke opp i vekt igjen....

noen link?

Gjest slankern
Skrevet

10 kg

hvordan visste du at jeg ville gå ned 10 kg , capone1?

det stemmer jeg vil gå ned 10 kg

Skrevet

Trening og fornuftig kosthold.

Funker garantert.

sprelline1365380900
Skrevet

I grete roede sitt program handler det om å endre kosthold. La helg være helg, fredag og lørdag,ikke torsdag til søndag, og unn deg LITT ekstra da.

Spis litt mindre enn det du pleier å gjøre nå. Spiser du to skiver til frokost, prøv nå med 1 1/2.En 30 minutters tur hver dag er å anbefale.

Har selv nettopp gått ned 6 kilo med dette i bakhode..og vekten holder seg der den skal.

Spis lite og ofte! La det ikke går mer enn 3 timer mellom hvert måltid. Frukt og grønnsaker er viktig å få i

seg.

Er du i selskap kan en unne seg et kakestykke, men si nei til det andre.

Vil anbefale revita knekkebrød. 3 av disse til frokost og lunsj, gjerne med makrell i tomat, lett syltetøy.

Lykke til!!

sprelline1365380900
Skrevet

Meg igjen her... gå inn på grete roede sine sider. Der kan du være med i en vektklubb, helt gratis!!!

Gjest revmatiker
Skrevet

Det luerer jeg også på.. er revmatiker og har ikke så mye energi til å hoppe og sprette..

Har gått på Rikshospitalets stoffskifte diett i 13 dager og gill end 5.5 kilo.. Bra det,, men å holde vekten nede var værre.

jeg ser at hvor eldre man blir, jo værre blir det.. Ihvertfall når man har en revmatisk lidelse som ikke blir bedre med årene...

Skrevet

glemte å skifte nick?;)

Skrevet

Trening og sunt kosthold er det eneste som funker i lengden. Kurer hvor man går fort ned har sjelden noe for seg, man går fort opp igjen og da gjerne 1 eller 2 kilo mer enn det man tok av.

Jeg bruker ofte Dr Lindbergs oppskrifter og passer på å ikke spise for mye karbohydrater, men det er ikke sånn at jeg unngår karbo helt.

Grovt brød, grønnsaker og frukt, fisk og rent kjøtt er bra. 5 små måltider for dagen, masse vann og rikelig med mosjon, det virker garantert, men det gjelder å være tålmodig!

Skrevet

Noe som funker er:

Kutt ut alt av søtt og snop i uken. Spis brødmat med sunt/vanlig pålegg, vanlig norsk husmannskost til middag. Og spis kun til du blir mett, ikke spis ekstra fordi det smaker godt. Kutt ut saft, brus, te med sukker, youghurt, juice sjokolademelk og tilsvarende "skjulte" kaloribomber. Samt kjeks og kaker.

Spis epler og pærer mellom måltidene, helst cirka en frukt i timen.

Vær mye i bevegelse. Bruk TV-tiden til gåturer en periode. Evt. sykling eller jogging om du er relativt sprek. Skiturer funker fint når vinteren kommer. På sikt setter du av 3 ettermiddager/kvelder i uken til å bevege på deg.

Unn deg litt snop på lørdagen. 100 grams sjokoplate eller tilsvarende.

Unn deg en bedre middag med dessert på søndagen, alternativt unner du deg kaffe og kake på søndagen.

Der har du et opplegg som garantert funker. Men om man har selvdisiplin til å følge det, er selvsagt en helt annen sak ;-)

Gjest morsomt jah
Skrevet

Oj.. hehe.. her glemte du visst å bytte nick ja! Og så begynner du å svare deg selv og sånn, hiiihii..

Skrevet

I grete roede sitt program handler det om å endre kosthold. La helg være helg, fredag og lørdag,ikke torsdag til søndag, og unn deg LITT ekstra da.

Spis litt mindre enn det du pleier å gjøre nå. Spiser du to skiver til frokost, prøv nå med 1 1/2.En 30 minutters tur hver dag er å anbefale.

Har selv nettopp gått ned 6 kilo med dette i bakhode..og vekten holder seg der den skal.

Spis lite og ofte! La det ikke går mer enn 3 timer mellom hvert måltid. Frukt og grønnsaker er viktig å få i

seg.

Er du i selskap kan en unne seg et kakestykke, men si nei til det andre.

Vil anbefale revita knekkebrød. 3 av disse til frokost og lunsj, gjerne med makrell i tomat, lett syltetøy.

Lykke til!!

Jeg har prøvd meg på omtrent det du sier i litt over 2 mnd nå. Har bare gått ned 2 kilo. Synes det går seint. De siste ukene har jeg tatt vanndrivende tabletter (Aqua-min) i tillegg.

Skal ned totalt seks kilo før midten av mars. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare det...

Trener ikke hver dag, men ca tre ganger i uka. Det er kanskje der det ligger.... Tips?

Skrevet

http://www.herbalife.com kanskje???

Har forsøkte for noen år siden jeg og gikk ned flere kilo. Byttet ut to måltider pr dag med shake. Men la dessverre på meg dobbelt så mye etterpå. Det er viktigere enn noen sinne å være forsiktig etterpå og ikke kaste seg over godsakene du har forsaket i slankeperioden. Det klarte altså ikke jeg :-/ Pulver og shake kan nok fungere godt for å gå raskt ned i vekt, men for å holde vekten må man uansett være villig til å endre livsstil i form av kosthold og aktivit.

Grethe Rode er det som har fungert best for min del. Tok av 13 kilo i sin tid og holdt meg nede siden.

sprelline1365380900
Skrevet

Jeg har prøvd meg på omtrent det du sier i litt over 2 mnd nå. Har bare gått ned 2 kilo. Synes det går seint. De siste ukene har jeg tatt vanndrivende tabletter (Aqua-min) i tillegg.

Skal ned totalt seks kilo før midten av mars. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare det...

Trener ikke hver dag, men ca tre ganger i uka. Det er kanskje der det ligger.... Tips?

Det er lurt å skrive ned hva du spiser og se hvor mange kalorier det blir i løpet av en dag. Der som du trener kan du tillate deg å spise mer. Får du i deg for lite kalorier, stopper forbrenningen.

Skrevet

Husk at vanndrivende tabletter ikke er slankende! Kanskje du heller skyller ut vitaminer og annet du har ekstra behov for under en slankekur. En gang jeg gikk på slankekurs, var det en som hadde store problemer med å gå ned i vekt, til tross for at hun var den tykkeste på kurset. Hun tok vanndrivende tabletter, riktignok av helsemessige årsaker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...