Gå til innhold

når man slanker seg, er det vanlig å gå opp i vekt før man går ned?

Anbefalte innlegg

Gjest blondine på slankern
Skrevet

begynte å slanke meg for tre uker siden. Har spist alt for mye søtsaker.

har nå kuttet ut det og begynt å trene 1 til 2 ganger i uken og kuttet ut de verste kalorifellene

men vekta har stått på det samme. og nå i dag veide jeg meg og fant ut at jeg veide en kilo mer en sist.

Er det for tidlig å vente noen resultater av dette?

Skrevet

Det du har gått opp i kilo er mest sannsynlig muskler. Når man slanker seg, bør man heller bruke målbåndet enn vekta. Stå på, du vil garantert se resultater ganske snart!

Skrevet

Det du har gått opp i kilo er mest sannsynlig muskler. Når man slanker seg, bør man heller bruke målbåndet enn vekta. Stå på, du vil garantert se resultater ganske snart!

problemet mitt er at alle kiloene setter seg på magen. Så jeg vet ikke om målebåndet er det lureste. Kanskje har jeg tapt vekt et annet sted på kroppen men at det setter seg på magen istedenfor?

Skrevet

problemet mitt er at alle kiloene setter seg på magen. Så jeg vet ikke om målebåndet er det lureste. Kanskje har jeg tapt vekt et annet sted på kroppen men at det setter seg på magen istedenfor?

Men hvis du måler på magen, så ser du nok ganske snart at du også blir smalere der. All trening som gjør at du får opp pulsen hjelper også på magestørrelsen. Du får måle nå og skrive opp målene. Fortsett så å trene og spise sunt i to-tre uker til, så ser du nok at målet har blitt mindre også på magen :-)

Skrevet

Men hvis du måler på magen, så ser du nok ganske snart at du også blir smalere der. All trening som gjør at du får opp pulsen hjelper også på magestørrelsen. Du får måle nå og skrive opp målene. Fortsett så å trene og spise sunt i to-tre uker til, så ser du nok at målet har blitt mindre også på magen :-)

takk for oppmuntrende svar:)

Skrevet

Det er neppe muskler! Du får ikke muskler på 2 uker ved å trene 1-2 ganger i uka. Det kan du ikke trøste deg med :-)Tvert i mot går en gjerne ned litt ekstra de 1-2 første ukene fordi en kvitter seg med mye vann.

Hadde jeg vært deg hadde jeg vært mer nøye med hva jeg puttet i munnen. Skriv ned ALT du spiser, hver minste lille bit. Det kan hjelpe! Det kan nemlig hende du spiser mer en du tror - eller helt feil.

Lykke til!

Skrevet

Trening 1-2 ganger i uka er for lite til å gjøre utslag ift. vekten. Du bør gå en tur på minst en halvtime, helst en time hver dag i tillegg til den treningen. Evt. legge inn flere treningsøkter av andre typer.

Jeg har nå trent mye (daglig 1-2 timer, 5 dager i uka) i 4 uker, samt spist lite og ofte, og selvsagt riktig mat, og har gått ned 6 kg. Husk at når man skal ned i vekt bør middagstallerkenen bestå av 1/4 kjøtt/fugl/fisk, 1/4 potet/ris/pasta og 1/2 grønnsaker. Og riktig sammensatt mat til andre måltider også, med protein, grønnsaker osv., og selvsagt kutte ned på sukker og fett. Og husk at ikke alle "lett-produkter" er så veldig lette, de er bare lettere enn hovedvarianten.

Skrevet

Trening 1-2 ganger i uka er for lite til å gjøre utslag ift. vekten. Du bør gå en tur på minst en halvtime, helst en time hver dag i tillegg til den treningen. Evt. legge inn flere treningsøkter av andre typer.

Jeg har nå trent mye (daglig 1-2 timer, 5 dager i uka) i 4 uker, samt spist lite og ofte, og selvsagt riktig mat, og har gått ned 6 kg. Husk at når man skal ned i vekt bør middagstallerkenen bestå av 1/4 kjøtt/fugl/fisk, 1/4 potet/ris/pasta og 1/2 grønnsaker. Og riktig sammensatt mat til andre måltider også, med protein, grønnsaker osv., og selvsagt kutte ned på sukker og fett. Og husk at ikke alle "lett-produkter" er så veldig lette, de er bare lettere enn hovedvarianten.

jeg går eller sykler til skolen hver dag, å gå tar 45 minutter. Så jeg får trening der også

kan det være at det er vanskeligere å slanke seg fordi jeg er innenfor normal BMI?

Da lurer du sikkert på hvorfor jeg vil slanke meg da. Men jeg fikser bare ikke at jeg har blitt så stor rundt magen. Synes heller ikke at de 10 ekstra kiloene kler meg noe særlig og vil gjerne ta av 5 kilo

Hvis man i følge BMI er normalvektig tar det lengre tid å gå ned i vekt da?

men jeg er ikke bulemiker eller anorektiker, bare lei av kroppsfasongen

Skrevet

Det er neppe muskler! Du får ikke muskler på 2 uker ved å trene 1-2 ganger i uka. Det kan du ikke trøste deg med :-)Tvert i mot går en gjerne ned litt ekstra de 1-2 første ukene fordi en kvitter seg med mye vann.

Hadde jeg vært deg hadde jeg vært mer nøye med hva jeg puttet i munnen. Skriv ned ALT du spiser, hver minste lille bit. Det kan hjelpe! Det kan nemlig hende du spiser mer en du tror - eller helt feil.

Lykke til!

Men hvis du trener en dag og går på vekta neste dag, så vil du gjerne oppleve at vekta har gått opp litt pga at musklene er forbigående oppsvulmet. Sånn funker det iallefall hos meg.

Gjest kalendria
Skrevet

Det er vanlig å gå litt opp i vekt når man begynner å trener. Muskler veier mer enn fett, dessuten kan det hende du samler litt på vann i starten. Dessuten går de fleste opp 1 - 2 kg før mensen.

Kast vekten, og ta frem målebåndet i stedet! Det er en mye mer pålitelig venn enn den ekle vekten, og jukser deg ikke pga trening osv. Dersom du krymper i cm gjør du tingene riktig, selv om vekten står stille eller tom går opp.

Skrevet

Det er vanlig å gå litt opp i vekt når man begynner å trener. Muskler veier mer enn fett, dessuten kan det hende du samler litt på vann i starten. Dessuten går de fleste opp 1 - 2 kg før mensen.

Kast vekten, og ta frem målebåndet i stedet! Det er en mye mer pålitelig venn enn den ekle vekten, og jukser deg ikke pga trening osv. Dersom du krymper i cm gjør du tingene riktig, selv om vekten står stille eller tom går opp.

når sant skal sies så merker jeg at jeg må stramme inn på buksestørrelsen. Men kiloene sitter over beltestedet så jeg vet ikke om det er helt pålitelig.

men jeg skal prøve å tenke litt mere på å måle meg og ikke bare på vekt:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...