Gå til innhold

Dere som bruker ob eller tamponger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tviler på det er mange som kaster ubrukte, tørre tamponger i do da.

Hæ?

Skrevet

ja og da ser man at så mye utvider de seg ikke.

Nettopp.

Det er en myte eller noe at de blåser seg opp hinsides alle proposjoner.

Skrevet

Jeg tviler på det er mange som kaster ubrukte, tørre tamponger i do da.

Ser nå av svaret ditt til "kastet i do" at du mente det gikk greit, jeg forstod det omvendt av første innlegget ditt.

Mange her som mener at de kommer til å utvide seg så veldig, men de man kaster har vel allerede fylt seg opp så mye som de har kapasitet til.

Gjest trultemor25
Skrevet

Jeg kaster aldri noe annet enn dopapir og matrester i do (matrester som er for suppete til å kastes i søppelbøtta (ja, huff, jeg kaster matrester)) siden jeg har blitt innprentet siden jeg var ei lita jente at man aldri ALDRI skal hive noe annet enn dopapir i do. Fikk ogsa kjempekjeft etter å ha putta en bleie i do (jeg var 2-3 år og bleia var min søsters (ja, jeg husker det selv om jeg var så liten)). Så nei, tampong blir pakka inn i litt papir og kastet i do-søppelkassa.

Husker jeg var hos ei venninne en gang og hun gikk på p-sprøyta så hun hadde ikke mensen og derfor ikke do-søppelbøtte (jeg ville nå allikevel hatt det, til q-tips, dorullhylser og den slags) og da ble jeg jo litt smådesperat da. Vi var en gjeng der, så det hadde vært überflaut å gå ut til de andre, huket tak i venninna mi og spurt hvor jeg kunne kaste bindet mitt, så da lot jeg det bare stå til og kjørte hele bindet i do, selv om det stred i mot alt jeg var blitt opplært til. Men det gikk bra, heldigvis. Har hvertfall ikke hørt noe.

Skrevet

Jeg kaster aldri noe annet enn dopapir og matrester i do (matrester som er for suppete til å kastes i søppelbøtta (ja, huff, jeg kaster matrester)) siden jeg har blitt innprentet siden jeg var ei lita jente at man aldri ALDRI skal hive noe annet enn dopapir i do. Fikk ogsa kjempekjeft etter å ha putta en bleie i do (jeg var 2-3 år og bleia var min søsters (ja, jeg husker det selv om jeg var så liten)). Så nei, tampong blir pakka inn i litt papir og kastet i do-søppelkassa.

Husker jeg var hos ei venninne en gang og hun gikk på p-sprøyta så hun hadde ikke mensen og derfor ikke do-søppelbøtte (jeg ville nå allikevel hatt det, til q-tips, dorullhylser og den slags) og da ble jeg jo litt smådesperat da. Vi var en gjeng der, så det hadde vært überflaut å gå ut til de andre, huket tak i venninna mi og spurt hvor jeg kunne kaste bindet mitt, så da lot jeg det bare stå til og kjørte hele bindet i do, selv om det stred i mot alt jeg var blitt opplært til. Men det gikk bra, heldigvis. Har hvertfall ikke hørt noe.

æsj nei - sånne søppledunker e ekle - særlig når man har varmekabler og små nysgjerrige unger.

Alt under kattestørresle går i do.

Skrevet

*Hehe* Jeg ble sammen med en enslig fyr i vår og i hans forholdsvis spartansk utstyrte hus var det selvfølgelig ikke søppelbøtte på badet!

Til slutt spurte jeg ham rett og slett om han kunne skaffe en søppelbøtte på badet for vi kvinner har en del ting som er lite delikate å kaste i søppelbøtta på kjøkkenet. Han tok hintet og neste gang jeg kom dit sto det en nyinnkjøpt søppelbøtte på badet - med lokk! :o) Flink gutt.

Skrevet

æsj nei - sånne søppledunker e ekle - særlig når man har varmekabler og små nysgjerrige unger.

Alt under kattestørresle går i do.

Under kattestørresle!!! Litt av et uttrykk :-)

Gjest trultemor25
Skrevet

*Hehe* Jeg ble sammen med en enslig fyr i vår og i hans forholdsvis spartansk utstyrte hus var det selvfølgelig ikke søppelbøtte på badet!

Til slutt spurte jeg ham rett og slett om han kunne skaffe en søppelbøtte på badet for vi kvinner har en del ting som er lite delikate å kaste i søppelbøtta på kjøkkenet. Han tok hintet og neste gang jeg kom dit sto det en nyinnkjøpt søppelbøtte på badet - med lokk! :o) Flink gutt.

Ja, det var flink gutt :)

Skrevet

Ja, usj....orker ikke å ha de i søpplebøtten, selv om jeg tømmer den ofte, alt som er ekkelt går i do hos meg, doen har aldri gått tett, bortsett fra engang eldstemann var 2-3 år, da måtte eks'en demontere hele doen, der fant han b.la en traktor, en shampooflaske, et par lekebiler og en klokke......men ingen tamponger. Jeg stod ved siden av og brakk meg og fikk kjeft :o)

Skrevet

Leser at mange hiver tamponger o.l i do. Trodde det var "strengt forbudt", jeg. Hm...

Kastet en gang trusa mi i do. Da jeg var 14 år og nettopp fått mensen. Turde ikke legge trusa med blodflekk på i skittentøyet så mamma kunne se det.

:P

Skrevet

Det står i vedlegget som følger med (den med innføringshylse hvertfall) at de kan kastes i do.

Å? Har aldri lest "bruksanvisningen" på sånne ting :o)

Gjest bruker ikke nå, men:
Skrevet

Nei! De suger til seg vann og kan sette seg fast.

Skrevet

Ja, alltid rett i do. Det står på pakken at det kan man? Det er jo en av de mange fordelene med tamponger det. Men hvis jeg bruker ob kaster jeg den lille plasten i dunken, tampax går rett i do, det papiret brytes ned.

Skrevet

Å? Har aldri lest "bruksanvisningen" på sånne ting :o)

Hehe, jeg satt på do og åpnet en ny pakke, og så tenkte jeg at jeg kunne like godt se hva som står på disse lappene som følger med =)

Skrevet

Hehe, jeg satt på do og åpnet en ny pakke, og så tenkte jeg at jeg kunne like godt se hva som står på disse lappene som følger med =)

Greit å ha noe å lese på når man er på do ;o)

Gjest papirtiger
Skrevet

Hehe...kjæresten min har en god kamerat som er rørlegger. Når jeg begynte å overnatte hos kjæresten min, så spurte han forsiktig (og litt flau) om jeg kastet tamponger i doen.

Han har hørt skrekkhistorier om tamponger som tetter doer, og må fjernes av rørlegger-kameraten. Tamponger trekker til seg vann ja, men også andre ting. (ugg, blir nesten kvalm av dette..).

Gjest kastet i do
Skrevet

Hehe...kjæresten min har en god kamerat som er rørlegger. Når jeg begynte å overnatte hos kjæresten min, så spurte han forsiktig (og litt flau) om jeg kastet tamponger i doen.

Han har hørt skrekkhistorier om tamponger som tetter doer, og må fjernes av rørlegger-kameraten. Tamponger trekker til seg vann ja, men også andre ting. (ugg, blir nesten kvalm av dette..).

Rørleggere vet vel hva de gikk til når de tok den utdannelsen, det fører til ganske mye dritt for å si det sånn :)

Når det er sagt så har jeg kastet ob i do i 20 år og har aldri opplevd at doen har blitt tett.

Gjest papirtiger
Skrevet

Rørleggere vet vel hva de gikk til når de tok den utdannelsen, det fører til ganske mye dritt for å si det sånn :)

Når det er sagt så har jeg kastet ob i do i 20 år og har aldri opplevd at doen har blitt tett.

Hehe, bra sagt. Tror ikke rørleggerspirer vet hvilken drittjobb det er.

Opplevde at dusjavløpet ble potte tett en gang. Fikk besøk av samme kamerat-rørlegger, og han kunne vise meg hvordan sammenfiltret hår med såperester kan bli seende ut, spesielt når dusjavløpet var gammelt. Det så ut som en hårete bæsj (for å fortelle mer detaljer enn nødvendig ;))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...