Gjest xtra Skrevet 13. november 2005 Skrevet 13. november 2005 nei jeg vil jo ikke det, har jo gitt klar beskjed om det på jobben også. det er bare så surt å skulle betale så mye hele tiden.nei ser jo nå at det ikke er rett å betale slik. men det er kun dele på rentene jeg bør betale? hva med fellesutgifter til borettslag,skal jeg dele på de? jeg vet ikke hvordan slikt fungerer jeg... Hei. Vi bor også i borettslag. Her i huset er det han som bet lån og husleie, men jeg tar mat og andre småregninger. Han tjener bedre enn meg, da er dette den beste måten. Hvis din sambo tjener bedre enn deg, skal han iallefall betale halve husleia! Betaler han ingenting? Synes han virker litt egoistisk jeg.. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. november 2005 Skrevet 13. november 2005 ja sulle gjort det med husleien han skal ha:) Hæ, forlanger han husleie også? Hvis dere har helt ulik inntekt (slik jeg oppfatter det..?) så må dere fordele utgiftene mer rettferdig. 0 Siter
Frøken eple Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Du trenger vel ikke bruke 1000 kroner på julebord?! Og om dere er samboere, har dere ikke nogenlunde felles økonomi? 0 Siter
Frøken eple Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 nei har bestemt meg for å ikke gå. selv om jeg vil:) Du kan vel gå uten å bruke 1000 kr? Hva skulle du bruke de 1000 kronene på? 0 Siter
Frøken eple Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Deler dere på boliglån og fellesutgifter likt, dersom han eier og du bare leier? Det er helt urettferdig. Rimelig ville være at han betaler sitt eget lån, og at du er med på å betale halve rentene. Hvis ikke må du få et papir på at du gradvis "kjøper" deg inn i leiligheten gjennom det du betaler. En annen ting du nevnte, er et julebord til 1000 kroner. Så mye ville jeg aldri brukt på julebord hvis jeg kun hadde kr.1000 igjen til strøm + julepresanger! Enig! Dersom du betaler like mye på lånet, bør dere ha noen papirer som sier at du er en slags "medeier". Hvertfall som gjør at du sitter igjen med noe dersom det evnt. skulle bli slutt... 0 Siter
Gjest dette funderer jeg på Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Du kan vel gå uten å bruke 1000 kr? Hva skulle du bruke de 1000 kronene på? det koster så mye å være med. maten.... 0 Siter
Frøken eple Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 det koster så mye å være med. maten.... Å... da så... tenkte du skulle bruke penger på kjole og div. 0 Siter
Gjest dette funderer jeg på Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Hei. Vi bor også i borettslag. Her i huset er det han som bet lån og husleie, men jeg tar mat og andre småregninger. Han tjener bedre enn meg, da er dette den beste måten. Hvis din sambo tjener bedre enn deg, skal han iallefall betale halve husleia! Betaler han ingenting? Synes han virker litt egoistisk jeg.. han betaler jo halve, men han eier jo leil. jeg bare leier. begynte å prate litt om dette i går, men da ble han sur.. jeg sa at hvis jeg skal betale til han skal jeg ha i kontrakt at jeg skal ha tilbake noe av det hvis det blir slutt. dette mente ikke han.. så da ble han sur...såvi får se .. 0 Siter
....AV Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 han betaler jo halve, men han eier jo leil. jeg bare leier. begynte å prate litt om dette i går, men da ble han sur.. jeg sa at hvis jeg skal betale til han skal jeg ha i kontrakt at jeg skal ha tilbake noe av det hvis det blir slutt. dette mente ikke han.. så da ble han sur...såvi får se .. Da vi flyttet sammen, var jeg student mens han hadde jobb. Da hadde vi en avtale om at han betalte 2/3 og jeg 1/3 (tror jeg det var) av fellesutgifter som husleie, strøm og mat. Bilen var hans, så den betalte han alt på, men jeg fylte jo bensin i blandt. Kan du ikke bare si rett ut: Jeg har veldig lyst til å dra på julebord, men har ikke penger. Kan du betale julebordet for oss i år? 0 Siter
Gjest tidligere '!-o-!' Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Har dere så til de grader adskilt økonomi er det selvsagt at han skal betale for sitt eget på julebordet selv om det er på din jobb. Men herrejemini, fyren høres blåst ut som ikke deler med deg hvis han tjener mer enn deg. Nedbetaler du på lån (=husleie + del av lån) håper jeg du sikrer deg sånn at du ikke står på bar bakke den dagen du er ute, at du blir medeier. Syns nå fyren har ordna seg smart, men slett ikke særlig snilt. 0 Siter
cec5 Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Ingenting å fundere på. Dere er samboere. Altså er det ikke ditt og mitt, men vårt. Lån bankkortet hans eller få han til å overføre penger til deg. Synes ellers det høres merkelig ut at du bare har 10000 i mnd å rutte med. Det er mindre enn jeg har ETTER at alle utgifter er trekt fra. 0 Siter
Gjest tidligere '!-o-!' Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 han betaler jo halve, men han eier jo leil. jeg bare leier. begynte å prate litt om dette i går, men da ble han sur.. jeg sa at hvis jeg skal betale til han skal jeg ha i kontrakt at jeg skal ha tilbake noe av det hvis det blir slutt. dette mente ikke han.. så da ble han sur...såvi får se .. Det der hadde jeg neimen ikke gitt meg på om jeg var deg! Det er klart han blir sur, han har jo en grei løsning med halvparten av utgiftene betalt mens han likevel er eneeier og alle retrettmuligheter om det skulle bli slutt. Han må gjerne være sur når du ønsker å sikre deg, men han er mer enn urimelig. 0 Siter
Line Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Du trenger vel ikke bruke 1000 kroner på julebord?! Og om dere er samboere, har dere ikke nogenlunde felles økonomi? Julebordet på jobben min koster 1200 kroner å være med på... Man TRENGER jo ikke være med, men det er jo moro og da. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 han betaler jo halve, men han eier jo leil. jeg bare leier. begynte å prate litt om dette i går, men da ble han sur.. jeg sa at hvis jeg skal betale til han skal jeg ha i kontrakt at jeg skal ha tilbake noe av det hvis det blir slutt. dette mente ikke han.. så da ble han sur...såvi får se .. Oy, oy, oy... Hallo du frøken, se å ta vare på dine egne interesser du! Eier han leiligheten så skal han betale lån etc. på den. Du får jo ikke noe av dette om du flytter ut igjen vet du. Del på strøm, telefon ol. som dere begge er brukere av. Og si til ham at du ønsker at han tar seg av utgiftene til julebord i år, for du har helt enkelt ikke råd. Synes desverre typen din høres noe for egoistisk ut. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.