Gå til innhold

Kjempe tørr hud i ansiktet!!

Anbefalte innlegg

Hei.

Er en kvinne på 28 år som er veldig plaget med tørr hud i ansiktet!! Jeg er så tørr at huden flasser av!!(Spesielt i pannen, ved øye bryn, og nese, og litt i kinnene)

Dette er fryktelig plagsomt, og jeg finner INGENTING som hjelper skikkelig!! Noen som har gode råd???

Takk for svar!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206103-kjempe-t%C3%B8rr-hud-i-ansiktet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eight Hour Cream fra Elizabeth Arden hjelper mot det meste av tørr hud, avflasninger, heling av brannsår etc. Tror en tube koster rundt 180 kroner, men det er den verdt :-)

Har prøvd den en liten stund, men syntes at jeg ble skikkelig glinsete i huden, og at det bare var noe å bruke når jeg er hjemme og inne!!

Har prøvd den en liten stund, men syntes at jeg ble skikkelig glinsete i huden, og at det bare var noe å bruke når jeg er hjemme og inne!!

Ja, enig med deg i det. I perioder der jeg har brukt den i ansiktet, har jeg kun brukt den på nyrenset hud før leggetid om kvelden.

I og med at du har prøvd den før, så kanskje den ikke hjelper så godt?

I tenåra hadde jeg en periode med flassing av huden ved neserota. Det som funket da var å bruke eksemsalve. Jeg brukte det i kort tid og fikk aldri flasset tilbake.

Ja, enig med deg i det. I perioder der jeg har brukt den i ansiktet, har jeg kun brukt den på nyrenset hud før leggetid om kvelden.

I og med at du har prøvd den før, så kanskje den ikke hjelper så godt?

I tenåra hadde jeg en periode med flassing av huden ved neserota. Det som funket da var å bruke eksemsalve. Jeg brukte det i kort tid og fikk aldri flasset tilbake.

Hvor får man tak i det? Er plaget med tørr hud rundt nesa i perioder jeg også.

Hvor får man tak i det? Er plaget med tørr hud rundt nesa i perioder jeg også.

Hadde jeg bare huska det så.... Jeg tror nesten det var en eller annen reseptfri eksemsalve som jeg brukte mot øregangseksem. Kan jo sjekke på apoteket om de har en slik?

Grunnen til at jeg fikk flassende hud ved neseroten var kanskje fordi jeg den gangen vasket ansiktet med såpevann.

Nå vasker jeg med rensekrem/rensesåpe og har iallefall aldri opplevd å få dette igjen.

Vel, dette var bare min teori da...Aner ikke om den holder stikk.

Annonse

Hadde jeg bare huska det så.... Jeg tror nesten det var en eller annen reseptfri eksemsalve som jeg brukte mot øregangseksem. Kan jo sjekke på apoteket om de har en slik?

Grunnen til at jeg fikk flassende hud ved neseroten var kanskje fordi jeg den gangen vasket ansiktet med såpevann.

Nå vasker jeg med rensekrem/rensesåpe og har iallefall aldri opplevd å få dette igjen.

Vel, dette var bare min teori da...Aner ikke om den holder stikk.

Jeg renser med ansiktsrens og bruker fuktighetskrem hver dag.. =/

Jeg renser med ansiktsrens og bruker fuktighetskrem hver dag.. =/

Ok, da er det nok ikke såpe som har skylda i ditt tilfelle....

Jeg trodde i flere år at jeg hadde delvis fet hud og brukte produkter for normal/fet hud. Uansett hadde huden lett for å bli blank utpå dagen. Etter en tid forstod jeg at jeg egentlig heller mot tørr hud og at for lite fuktighet til huden gjorde at den kompenserte med å produsere fett.

Når jeg begynte med produkter for tørr hud, ble jeg altså mye bedre. Aner ikke om det kan være slik for ditt vedkommende?

Ok, da er det nok ikke såpe som har skylda i ditt tilfelle....

Jeg trodde i flere år at jeg hadde delvis fet hud og brukte produkter for normal/fet hud. Uansett hadde huden lett for å bli blank utpå dagen. Etter en tid forstod jeg at jeg egentlig heller mot tørr hud og at for lite fuktighet til huden gjorde at den kompenserte med å produsere fett.

Når jeg begynte med produkter for tørr hud, ble jeg altså mye bedre. Aner ikke om det kan være slik for ditt vedkommende?

Hm.. har brukt for kombinasjonshud i det siste, da jeg har hatt tendenser til både små kviser og tørr hud, men kanskje jeg skal prøve kun for tørr.

Hm.. har brukt for kombinasjonshud i det siste, da jeg har hatt tendenser til både små kviser og tørr hud, men kanskje jeg skal prøve kun for tørr.

Det kan høres ut som du har samme type hud som min, så det er sikkert verdt å prøve produkter for tørr hud, ja. Det viktigste er at det er produkter som inneholder mye fuktighet. Kanskje blir du kvitt eksemtendensene(?) også!

Det kan høres ut som du har samme type hud som min, så det er sikkert verdt å prøve produkter for tørr hud, ja. Det viktigste er at det er produkter som inneholder mye fuktighet. Kanskje blir du kvitt eksemtendensene(?) også!

Tusen takk for tipset =)

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...