Gå til innhold

Bolig

Gjest moooving

Anbefalte innlegg

Gjest moooving
Skrevet

Hvor stort er huset/leiligheten din? Vi skal kjøpe oss leilighet og er bare to stykker, men har planer om et barn innen tre år. Jeg tenker minimum 100 kvm og tre soverom, men er litt usikker på om vi kunne klart oss med mindre og brukt de ekstra pengene på noe annet..

Skrevet

Vi er to voksne og ett barn, og jeg syns det er for med 2 soverom. Ellers har vi nok med de 60 kvadratene våre, men et ekstra soverom hadde virkelig gjort deg. Hadde badet vårt vært tre ganger så stort derimot, hadde det kanskje vært nok med 2 soverom...

Skrevet

Øh, jeg mangler et ord der. Det skal stå at jeg syns det er "for lite" med to soverom. Hadde egentlig tenkt å ta bort "for" sånn at det bare ble at det er lite med to soverom, for vi klarer oss jo bra. ;) Men så trykte jeg ut feil ord da...

Skrevet

Jeg tenker som deg. Vi er to voksene og et barn og vi bor på 136 kvm. Vi har tre soverom og det må vi ha. Det ene rommet bruker vi som kontor og treningsrom, det er vi avhengige av!

Vi hadde selfølgelig klart oss med mindre, men jeg synes vi har det helt fint nå :-)

Skrevet

Vi er to voksne og ett barn, og jeg syns det er for med 2 soverom. Ellers har vi nok med de 60 kvadratene våre, men et ekstra soverom hadde virkelig gjort deg. Hadde badet vårt vært tre ganger så stort derimot, hadde det kanskje vært nok med 2 soverom...

Mulig jeg er litt treig nå, men hva har størrelsen på badet med antall soverom å gjøre? *lurer fælt*

Skrevet

Mulig jeg er litt treig nå, men hva har størrelsen på badet med antall soverom å gjøre? *lurer fælt*

Fordi det ene soverommet blir brukt til tørking og oppbevaring av rene og skitne klær. Hadde vi kunnet flytte det inn på badet kunne vi brukt soverommet mer fornuftig.

Skrevet

Fordi det ene soverommet blir brukt til tørking og oppbevaring av rene og skitne klær. Hadde vi kunnet flytte det inn på badet kunne vi brukt soverommet mer fornuftig.

Okei, tenkte det nok var noe sånt, ja :-)

Skrevet

Vi bygde hus før vi fikk barn. Gjorde ferdig to soverom. Vi klarte oss med to soverom til nummer to var to år. Da fikk vi bruk for et tredje, oppe. Nå skal vi ta i bruk det fjerde, til kontor/gjesterom.

Minstemor er snart 20 mnd, og skal flytte sammen med storesøster på fire. Vet ikke helt hva vi skal gjøre når de to ikke vil/kan dele lenger. Muligens at vi deler av loftstua til et ekstra rom.

Poenget mitt er at for oss er det optimale å ha ett soverom mer enn det en trenger til foreldresoverom + ett hver til barna - altså trenger vi på sikt fem soverom.

Hvor mange barn tenker dere dere?

Gjest moooving
Skrevet

Vi bygde hus før vi fikk barn. Gjorde ferdig to soverom. Vi klarte oss med to soverom til nummer to var to år. Da fikk vi bruk for et tredje, oppe. Nå skal vi ta i bruk det fjerde, til kontor/gjesterom.

Minstemor er snart 20 mnd, og skal flytte sammen med storesøster på fire. Vet ikke helt hva vi skal gjøre når de to ikke vil/kan dele lenger. Muligens at vi deler av loftstua til et ekstra rom.

Poenget mitt er at for oss er det optimale å ha ett soverom mer enn det en trenger til foreldresoverom + ett hver til barna - altså trenger vi på sikt fem soverom.

Hvor mange barn tenker dere dere?

Tenker på to etterhvert, men regner egentlig med å bygge hus innen den tid.

Skrevet

Meg og mine to gutter bor i en 4-roms leilighet på 130 kvm, det syns jeg er akkurat passe.

Kunne jo avogtil ønske jeg hadde et ekstra gjesterom, men vi klarer oss alltid, sovrerommene er veldig store, og får vi gjester flytter den ene gutten inn til den andre så gjestene får låne rommet, evt minsten sover hos meg. Har en bod jeg skal gjøre om til gjesterom med tiden, må bare kvitte meg med litt rot først.

Skrevet

Innen tre år, betyr det at barn kan komme før dette? :-)

Joda, soverommene blir etterhvert vesentlig ja, når stadig flere barn kommer til verden - og må få sin fortjente plass.

Har selv gått fra 2- til 4-roms leilighet, for så videre til et stort hus. Dette er slik at vi leier ut 2 hybelleiligheter i kjelleren, som vi kan ta selv om vi trenger. Oppe har vi omtrent 140 kvm. og 3 (+1 lite) soverom. Har en liten en, og en kommer til verden utpå nyåret. Så får man se om det blir samme kjønn, og om det da blir lettere å putte dem inn på ett rom etterhvert...:-)

Har dere en fast "plan" på dette, er det mulig å begynne i det små, for så å utvide til større leilighet senere. Husk bare at å flytte er kjedelig når du en gang er høygravid...:-)) Ofte hører litt oppussing til når en kjøper "nytt" (brukt nytt).

Lykke til!

Skrevet

109 kvadrat boareal fordelt på tre flater. Lite rekkehus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...