Gå til innhold

røykskade?

Anbefalte innlegg

Hei! Presentasjon:Den 29.10.05 opplevde jeg og min mann hotellbrann mens vi var på ferie.Brannen startet i et av naborommene til vårt rom. Mannen min er ikke plaget.Da vi skulle forlate rommet etter å ha blitt varslet om brannen, trodde jeg at mannen min også var klar, så jeg gikk ut av døren til rommet vårt. Den smalt igjen bak meg.Det var tykk røyk i kooridoren og vanskelig å se de som skyndtet seg ut. Jeg ble stående en liten stund å rope på mannen min som først ikke svarte, slik at jeg pustet enda dypere inn av brannrøyken og ropte enda høyere flere ganger.Han hadde lett etter passene våre og brukt tid på å ta på seg trange boots! Vel ute på gaten kjente jeg det som en innvendig brann i lungene. Ble tilsett av lege i ambulanse: Ingen forkullinger i nese/munn.Legen og jeg ble enige om at jeg ikke skulle bli med til sykehus, men i stedet ta det litt rolig, men samtidig få lov til å være turist, og melde meg i hotellresepsjonen hvis jeg ble mer tungpustet eller følte meg rar.

Den innvendige brannen har nå blitt til en klump i brystet som er der enten jeg er i ro eller i aktivitet. Ved aktivitet blir jeg tungpustet.Jeg følges opp av fastlegen min her hjemme og det er tatt rtg. thorax: Intet patologisk. Men fastlegen min er ærlig på at dette kan han ikke noe særlig om så derfor denne henvendelsen for å få mer informasjon. Kan jeg være røykskadet/ hva kan jeg gjøre for å begrense skade event. styrke lungene. Jeg syns det begynner å ta tid.

M.v.h.

turisten

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206105-r%C3%B8ykskade/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Små slimhinneskader vil ikke kunne sees på røntgen. Luftrørene har nok blitt såre, og vil reagere med å snøre seg sammen ved eksponering for kald luft, anstrengelser og sterke lukter en periode. Dette kan sammenliknes med en forbigåene astma. kanskje kan du ha ytte av astma-medisiner en periode, for å roe ned luftveiene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206105-r%C3%B8ykskade/#findComment-1485599
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...