Gå til innhold

Hvordan orker folk å ha 10 unger?

Anbefalte innlegg

Gjest hadde jeg aldri orket
Skrevet

ser på ekstrem oppussing nå. De har 10 unger

fatter ikke hvordan man overlever mentalt eller fysisk

jeg som blir sliten bare jeg passer niesen min på 2 og et halvt.

hvordan orker folk?

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det er ikke så mange som orker det nå til dags.

Jeg har nok med de 3 jeg har;)

Tippoldeforeldrene mine hadde 10. Skjønner ikke hvordan det er mulig. Bare det å skulle føde 10 unger.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan folk orker å ha en eneste unge - men det er jo åpenbart en del som orker det :-)

"...................................."

Gjest hadde jeg aldri orket
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan folk orker å ha en eneste unge - men det er jo åpenbart en del som orker det :-)

nei skjønner ikke hvordan folk orker å ha unger i det hele tatt, men tenkte at det sikkert ble en del protester hvis jeg sa det

Skrevet

nei skjønner ikke hvordan folk orker å ha unger i det hele tatt, men tenkte at det sikkert ble en del protester hvis jeg sa det

"men tenkte at det sikkert ble en del protester hvis jeg sa det"

Det får man bare ta med i betraktningen. Jeg har full respekt for at folk vil ha unger, og da forlanger jeg tilsvarende respekt for at jeg ikke kan fatte hva som er så stort med disse illeluktende, plagsomme små krypene :-)

Skrevet

Tippoldeforeldrene mine hadde 10. Skjønner ikke hvordan det er mulig. Bare det å skulle føde 10 unger.

Tippolderforeldrene dine hadde sannsynligvis ikke prevansjon...

Tenk så heldige vi er som kan styre barneantallet - i alle fall til en viss grad!

Skrevet

Når du har 1o unger så har du alltid god hjelp i de eldste ungene, der er jo halvvoksne og voksne når det kommer småsøsken til. Gratis barnepass og hjelp i huset.

Skrevet

Tippoldeforeldrene dine stilte garantert ikke opp på så mye for sine 10 som vi gjør for våre 3-4 unger :o)

Bestemora mi er helt overveldet over alt vi må delta på. Alle unger hver sin idrett, masse dugnader, masse avslutninger, konferansetimer, foreldremøter, sfo-møter, idrettsmøter, korpsmøter, kjøring hit og dit (det gjorde de aldri), alle ferier man tar dem med på, alt det pedagogiske preiket og oppfølgingen av skolen osv. osv.

Skrevet

Når du har 1o unger så har du alltid god hjelp i de eldste ungene, der er jo halvvoksne og voksne når det kommer småsøsken til. Gratis barnepass og hjelp i huset.

Et godt poeng. Så sant det ikke er noen tvillinger, vil jo eldstemann være 15-20 år når minstemann er født. Sannsnyligvis enda eldre.

Skrevet

Tippoldeforeldrene dine stilte garantert ikke opp på så mye for sine 10 som vi gjør for våre 3-4 unger :o)

Bestemora mi er helt overveldet over alt vi må delta på. Alle unger hver sin idrett, masse dugnader, masse avslutninger, konferansetimer, foreldremøter, sfo-møter, idrettsmøter, korpsmøter, kjøring hit og dit (det gjorde de aldri), alle ferier man tar dem med på, alt det pedagogiske preiket og oppfølgingen av skolen osv. osv.

Jeg kjenner faktisk noen som har 10 unger. Og det er nettopp på de tingene du nevner at de har gjort ting annerledes enn det som er vanlig idag.

Venninnen min sier at hun stiller opp på foreldresamtaler - det er alt. Hvis barna vil være med på fritidsaktiviteter er det greit, men de må transportere seg til og fra selv.

Så glemmer mange at man er nødt til å bruke en god del år på å få ti barn, og at før den tiende er født, er den første (og den andre og den tredje) ganske så store, selvdrevne og istand til å hjelpe til.

Skrevet

Jeg tror det er stor forskjell på hvor mye ungdommene hjalp til i da-det-var-vanlig-med-10-unger-alderen, og nå.. =)

Skrevet

"men tenkte at det sikkert ble en del protester hvis jeg sa det"

Det får man bare ta med i betraktningen. Jeg har full respekt for at folk vil ha unger, og da forlanger jeg tilsvarende respekt for at jeg ikke kan fatte hva som er så stort med disse illeluktende, plagsomme små krypene :-)

Det er merkelig hvordan holdningene til småbarn endres hvis man får sine egne. Selv fikk jeg omtrent panikk ved tanken på å måtte skifte bæsjebleier, men når ungene mine kom var det ikke noe problem i det hele tatt. Det er også _kun_ mine egne unger som er skjønne med snørr i halve fjeset (iallefall når de er ganske små) ;-)

Men ti unger hadde jeg nok ikke orka.. Tre er akkurat passe :-)

Skrevet

Det er merkelig hvordan holdningene til småbarn endres hvis man får sine egne. Selv fikk jeg omtrent panikk ved tanken på å måtte skifte bæsjebleier, men når ungene mine kom var det ikke noe problem i det hele tatt. Det er også _kun_ mine egne unger som er skjønne med snørr i halve fjeset (iallefall når de er ganske små) ;-)

Neida - det er bare _mine_ unger som er til å spise opp selv om de er snørrete og skitne. Dine er helt sikkert bare ekle... ;o)

Skrevet

Neida - det er bare _mine_ unger som er til å spise opp selv om de er snørrete og skitne. Dine er helt sikkert bare ekle... ;o)

Pføy, ut med deg!!!!

Gjest trultemor25
Skrevet

Men før i tiden hadde man ikke oppvaskmaskin, vaskemaskin, tørkemaskin, bil +++, alt var mye mer tungvint. Men dama gikk vel som regel hjemme da, uten at jeg vet noenting om det.

Skrevet

Nei, det skjønner ikke jeg heller. Hvis alle bor hjemme, har de ikke mye tid hverken til seg selv eller til hvert enkelt barn.

Skrevet

Det hadde jo vært litt kjipt hvis man hadde syntes sine egne unger luktet vondt og var ekle :-)

"....................................."

Skrevet

Det hadde jo vært litt kjipt hvis man hadde syntes sine egne unger luktet vondt og var ekle :-)

"....................................."

Mannen min synes det er helt forferdelig å skifte bæsjebleie på ungene våre. han gjør det jo, når han er helt nødt, men sjelden ellers...

Skrevet

Mannen min synes det er helt forferdelig å skifte bæsjebleie på ungene våre. han gjør det jo, når han er helt nødt, men sjelden ellers...

Kan ikke si jeg ikke skjønner ham :-)

Skrevet

Orker og orker...

Det er vel heller kvinnen som ikke orker å arbeide, og dermed blir gravid sånn at hun kan gå hjemme.

Gærne folk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...