Gjest lynkurs Skrevet 13. november 2005 Skrevet 13. november 2005 Det er jeg helt grønn på. Er det noen som kan ta meg et lynkurs i hvordan det er? Hvor mye kan man handle før det må betales toll osv. Noen lure tips? Og hvor kan jeg finne ut hvordan kursene er til enhver tid? Hvor mye må man betalle i toll hvis man går over grensa, osv. Jeg er altså helt idiot når det gjelder dette. Hjelp? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. november 2005 Skrevet 13. november 2005 Får jeg lov å slenge meg på spørsmålene dine jeg også ? Deilig å ikke være den eneste "grønne" på dette området ;-) 0 Siter
Osiris Skrevet 13. november 2005 Skrevet 13. november 2005 Det samme spørsmålet dukker opp minst to ganger i uka. Dersom du tar et søk ved å bruke søkefinksjonen du finner i venstre kolonne så vil du finne mye på dette tema. ) 0 Siter
Gjest theoline Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Helt grønn jeg også, håper noen gidder å svare, evnt med link til oversiktlige og lett forståelige sider (visst det fins da). Mye fint som frister der ute i den store verden, men redselen for å gå på en økonomisk kjempesmell er for stor til at jeg tør å handle! 0 Siter
petter smart Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Det står mye kjekt på www.toll.no Dersom du handler for mer enn 200 kr må du betale toll. Summen inkluderer ikke porto, men dersom porto er innbakt bruker de å regne den med likevel. Du bør ikke komme over 200 kr, ellers skal det mye til at det lønner seg. Det finnes unntak fra dette, bl.a. ved kjøp av bøker. Det er kursen når tollvesenet sjekker pakken som teller, altså ikke når du bestiller. 0 Siter
Speak Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Jeg handlet to spill og en bok fra: Amazon.co.uk Totalprisen var ca. 30 pund (= ca. 350,-) Dette var ei lita pakke, og det ble ikke lagt til noe på den. (Ikke verken toll eller mva) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.