Gå til innhold

Noen med kunnskap om regnskapsføring??

Anbefalte innlegg

Gjest Madagaskar
Skrevet

Jeg trenger hjelp til noe her!

Noen som kan hjelpe?

Jeg går kurs i regnskap, og sitter med en oppgave her jeg ikke forstår en dritt av..for å være ærlig..

Får en råbalanse fra forrige mnd som jeg da fører inn på nåværende måned som inngående balanse.

Men d som irriterer meg veldig her, er at på privatkontoen står det et stort tall på debet siden.

Det skal jo ikke være noe på debet siden i d hele tatt, for priv. konto skal jo være regnet ut og fri for tall før det regnes ut noe resultat og balanse..

Så denne oppgaven forstår jeg lite av..kommer ingen vei..

Noen som vet hvordan jeg skal løse det? Kanskje dårlig forklart, men får ikke til noe bedre akkurat nå. Isåfall er d bare å spørre om noen kan hjelpe meg..

Hadde vært utrolig takknemlig for det.

Skrevet

Jeg er slettes ikke sikker, men prøv å føre beløpet over til Eiers kapital konto.

Kredit Eiers privat konto

Debet Eiers kapitalt konto.

Da får du trekt i fra beløpet på Ei. kap. konto, og på den måten nullet ut beløpet.

Kanskje...:)

Vennlig hilsen,

Gjest Madagaskar
Skrevet

Jeg er slettes ikke sikker, men prøv å føre beløpet over til Eiers kapital konto.

Kredit Eiers privat konto

Debet Eiers kapitalt konto.

Da får du trekt i fra beløpet på Ei. kap. konto, og på den måten nullet ut beløpet.

Kanskje...:)

Vennlig hilsen,

Tusen takk!!

Skrevet

Skal du nulle ut balansen hver mnd? Jeg fører regnskap for 4 firmaer, og gjør aldri det. I årsoppgjøret føres resultat-tallene (dvs. ett tall som er summen av debet/kredit) over til balansen.

Kanskje om du forklarer litt mer.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...