Gjest Nuvel Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Og i Fredrikstad. Men der har de jo norges styggeste dialekt, så om de uttaler ting feil, gjør det ikke noe uansett. 0 Siter
flisa Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Samme tenker jeg, det heter *i* gangen. :-) TROR JEG SIER "UTPÅ"gangen 0 Siter
Gjest tidligere '!-o-!' Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 TROR JEG SIER "UTPÅ"gangen Høres mer rett ut enn PÅ gangen. Da jeg var barn sa vi i gangen om gangen der utgangsdøra var. På gangen var en gang mellom soverommene på loftet. :-) 0 Siter
fresja Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Har lurt på det samme. Jeg sier, som deg, i stua, men mange sier på stua, bl.a flere av de jeg omgås mest. Har tatt meg selv i å si det samme som dem, men jeg liker det ikke :-) Synes det høres feil ut. På samme måte høres det grusomt feil ut når folk sier: "Jeg har lagt i senga helt til kl ti!" Bergenserne ligger i ovnen og sitter på kaffikjelen! Jeg sier i ståvo, i gonken, men på soverommet, på kjøken, på do (i do blir noe annet). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.