Gå til innhold

Hva er nå dette for noe da? (sykdom)

Anbefalte innlegg

Skrevet

For rundt 5 uker siden hadde jeg influensasymptomer i en uke. Feber, forkjøla og verking i hele kroppen. En uke etter at jeg ble frisk igjen (fortsatt litt forkjøla) fikk jeg elveblestutbrudd over hele kroppen. Legen sa dette kunne vare i opptil seks uker. Jeg tar nå Zyrtec ca annenhver (tredjehver) dag (når utslettet kommer).

I forrige uke var femåringen syk i noen dager og det tok litt tid før hun kom seg helt etterpå. Jeg trodde jeg var ganske "safe" i og med at jeg nettopp hadde vært syk, selv om det nok var ulike virus vi hadde i oss.

På onsdag fikk jeg jammen meg feber igjen og har hatt det siden. Føler meg litt piggere idag (muligens feberfri), men har litt sånn tung hodepine og hoster som en gris.

Jeg som nesten aldri er syk!!

Bør jeg dra til legen med dette her, eller skal jeg se det an litt til?

PS: Det rare er jo at de andre i familien ikke har blitt smitta...

Fortsetter under...

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg tror jeg hadde sett det litt an. Verden kommer gjerne i klumper, så det kan være tilfeldig at du ble syk to ganger med så kort mellomrom.

Kanskje hadde du litt redusert allmentilstand og var mer mottagelig for smitte etter den første omgangen?

Men om hosten ikke gir seg i løpet av få dager, så kan du jo stikke til legen.

Er hosten dypt nede i brystet så du kan mistenke bronkitt, forresten?

Skrevet

Jeg tror jeg hadde sett det litt an. Verden kommer gjerne i klumper, så det kan være tilfeldig at du ble syk to ganger med så kort mellomrom.

Kanskje hadde du litt redusert allmentilstand og var mer mottagelig for smitte etter den første omgangen?

Men om hosten ikke gir seg i løpet av få dager, så kan du jo stikke til legen.

Er hosten dypt nede i brystet så du kan mistenke bronkitt, forresten?

Jeg har tenkt både på bronkitt og lungebetennelse, men kjenner ikke smerter eller tyngde i brystkassa. Tror kanskje jeg hadde merket det om det var det? (har aldri hatt det før..)

Igrunnen føler jeg meg litt piggere idag enn i går, så da går det nok rette veien :-)

Hodepinen blir ikke akkurat bedre når jeg hoster så fælt heller ;-)

Tror nok jeg ser det an litt til, ja!

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg har tenkt både på bronkitt og lungebetennelse, men kjenner ikke smerter eller tyngde i brystkassa. Tror kanskje jeg hadde merket det om det var det? (har aldri hatt det før..)

Igrunnen føler jeg meg litt piggere idag enn i går, så da går det nok rette veien :-)

Hodepinen blir ikke akkurat bedre når jeg hoster så fælt heller ;-)

Tror nok jeg ser det an litt til, ja!

Jeg har hatt både bronkitt og lungebetennelse. Den ene gangen jeg hadde lungebetennelse mistenkte jeg bronkitt, siden jeg ikke hadde spesielle smerter.

Bronkitt-hoste er lett gjenkjennelig når du har hørt den før.Lyden er mer karakteristisk enn smerte/surkling i brystet syns jeg.

Hosten høres litt rautende ut, på en måte...

*Plutselig flau* Her legger jeg ut om lyden av hoste for en som er døv... *Dukker under pulten*

Du får spørre noen andre hvordan den høres ut...

Skrevet

Jeg har hatt både bronkitt og lungebetennelse. Den ene gangen jeg hadde lungebetennelse mistenkte jeg bronkitt, siden jeg ikke hadde spesielle smerter.

Bronkitt-hoste er lett gjenkjennelig når du har hørt den før.Lyden er mer karakteristisk enn smerte/surkling i brystet syns jeg.

Hosten høres litt rautende ut, på en måte...

*Plutselig flau* Her legger jeg ut om lyden av hoste for en som er døv... *Dukker under pulten*

Du får spørre noen andre hvordan den høres ut...

*ler*

"Kom og hør på hosten min", lissom ;-)

Moren min har allerede hørt etter og syntes visst ikke det hørtes så ille ut. Hvis jeg ikke er bedre om et par dager tar jeg nok turen til legen for å sjekke. Skikkelig irriterende å være syk!!! Får satse på at jeg fikk alt nå og slipper mer av forkjølelse og dritt resten av vinteren :-/

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

*ler*

"Kom og hør på hosten min", lissom ;-)

Moren min har allerede hørt etter og syntes visst ikke det hørtes så ille ut. Hvis jeg ikke er bedre om et par dager tar jeg nok turen til legen for å sjekke. Skikkelig irriterende å være syk!!! Får satse på at jeg fikk alt nå og slipper mer av forkjølelse og dritt resten av vinteren :-/

"Får satse på at jeg fikk alt nå og slipper mer av forkjølelse og dritt resten av vinteren :-/ "

Det krysser vi fingrene for :)

Annonse

Skrevet

"Får satse på at jeg fikk alt nå og slipper mer av forkjølelse og dritt resten av vinteren :-/ "

Det krysser vi fingrene for :)

Jepp!

Godt med litt kryssefingrenehjelp utenfra også ;-)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jepp!

Godt med litt kryssefingrenehjelp utenfra også ;-)

:)

Man gjør så godt man kan!

Gjest nøffnøff
Skrevet

skjønner at du for det meste er frisk som en fisk, for dette er bare no høstsmåtteri og ikke noe å oppsøke legen for:) men skulle du bli skikelig dårlig kan det jo hende det er et virus(som forøvrig bare må gå over av seg selv)

Skrevet

skjønner at du for det meste er frisk som en fisk, for dette er bare no høstsmåtteri og ikke noe å oppsøke legen for:) men skulle du bli skikelig dårlig kan det jo hende det er et virus(som forøvrig bare må gå over av seg selv)

Ja, jeg synes nok bare innmari synd på meg selv i og med at jeg er bortskjemt med å være sjelden syk ;-)

Det rare er jo at ingen i familien blir smitta, men er selvsagt glad for det da! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...