Gå til innhold

Hva er det muslimene skjuler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har Staff og å sprenge katter å gjøre med hverandre? Og er det ikke å dra det litt langt å si at fordi jeg ikke synes kattesprengning er morsomt, så eier jeg ikke humor?

I en annen tråd her, så respekterer du Staff for at han uttrykker seg litt "grovt og provoserende" - og du har respekt for hans meninger og/eller hans måte å uttrykke dem.

Jeg fant det bare litt rart at du ikke så humoren i måten SDD uttrykte seg på.

That's all:-)

• Svar 119
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

19

• DarkPink

18

• ShitDiddelyDo

14

• flisa

12

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

I en annen tråd her, så respekterer du Staff for at han uttrykker seg litt "grovt og provoserende" - og du har respekt for hans meninger og/eller hans måte å uttrykke dem.

Jeg fant det bare litt rart at du ikke så humoren i måten SDD uttrykte seg på.

That's all:-)

Ja, men Staff uttrykker seriøse meninger, Sdd uttrykker en form for humor. Det er ganske forskjellige ting. Men bevares, han skal få spøke så mye han vil om det, jeg forbeholder meg bare retten til å si hva jeg mener om det.

Skrevet

"Jeg visste ikke at muslimske menn dusjer med badebukse på i fellesdusj."

De jeg har gått i klasse med i tidligere år dusjet ikke i det hele tatt. Slikt var festlig når man hadde gym før lunch :-/

"......................................"

Uffda.

Jeg vet at muslimske jenter ikke dusjer i fellesdusj, men har ikke tenkt over at også guttene/mennene har dette vanskelige forholdet til 'nakne kropper i fellesskap'.

Skrevet

En vedlig god grunn er vel for at det er litt enklere å vaske seg nedentil om man er naken...?

:-)

Det var en spøk...

;-)

Skrevet

Uffda.

Jeg vet at muslimske jenter ikke dusjer i fellesdusj, men har ikke tenkt over at også guttene/mennene har dette vanskelige forholdet til 'nakne kropper i fellesskap'.

Jeg mener å huske at visstnok var det ikke noen strenge regler som gjorde det. Han mente at han ikke trengte å dusje fordi han skulle trene etter skolen, hvis jeg ikke husker feil. Én gang dusjet han faktisk, etter at vi gangen før hadde nærmest kastet han inn i dusjen med klærne på. Dette hadde ingenting med rassisme å gjøre - en blond og blåøyd bleikfis hadde fått nøyaktig samme behandling.

"....................................."

Skrevet

Ja, men Staff uttrykker seriøse meninger, Sdd uttrykker en form for humor. Det er ganske forskjellige ting. Men bevares, han skal få spøke så mye han vil om det, jeg forbeholder meg bare retten til å si hva jeg mener om det.

"Ja, men Staff uttrykker seriøse meninger"

Nåja. Når Staff, ut i fra at han selv hadde en positiv seksuell opplevelse med en pedofaen når han var 12, presterer å tro at dette er noe annet enn et sjeldent unntak, så er det jaggu ikke snakk om seriøse meninger.

"...................................."

Skrevet

Jeg mener å huske at visstnok var det ikke noen strenge regler som gjorde det. Han mente at han ikke trengte å dusje fordi han skulle trene etter skolen, hvis jeg ikke husker feil. Én gang dusjet han faktisk, etter at vi gangen før hadde nærmest kastet han inn i dusjen med klærne på. Dette hadde ingenting med rassisme å gjøre - en blond og blåøyd bleikfis hadde fått nøyaktig samme behandling.

Sier du det? Da handler det altså om de ikke er sosialiserte inn i et mannfolkfellesskap av dusjere. Sånt må læres.

Ved skolen til mine barn er de pålagt å dusje fom fjerde klasse, og de oppmuntres til dusjing i tredje. Jeg regner kanskje med at dette er noenlunde kutyme over det ganske land, så din venn muslimen har kanskje gått på skole i et annet land?

For øvrig er gutter og menns kroppsodør av en slik art at det grenser til mishandling av fellesskapet å ignorere dusj med svært jevne mellomrom.

Skrevet

Sier du det? Da handler det altså om de ikke er sosialiserte inn i et mannfolkfellesskap av dusjere. Sånt må læres.

Ved skolen til mine barn er de pålagt å dusje fom fjerde klasse, og de oppmuntres til dusjing i tredje. Jeg regner kanskje med at dette er noenlunde kutyme over det ganske land, så din venn muslimen har kanskje gått på skole i et annet land?

For øvrig er gutter og menns kroppsodør av en slik art at det grenser til mishandling av fellesskapet å ignorere dusj med svært jevne mellomrom.

" så din venn muslimen har kanskje gått på skole i et annet land?"

Han var vel 17 den gangen, og ikke født i norge, hvis jeg ikke husker feil.

"For øvrig er gutter og menns kroppsodør av en slik art at det grenser til mishandling av fellesskapet å ignorere dusj med svært jevne mellomrom."

Det gjelder kvinner også - det tar bare oftere litt lenger tid før de når et tilsvarende punkt :-)

"........................................"

Skrevet

Tillegg:

På DOL må der ikke tales nedsettende om kvinneskjending, kjønnslemlestelse eller tvangsgifting, hvis dette formuleres på en slik måte at de som utfører kvinneskjending, kjønnslemlestelse eller tvangsgifting kan føle seg støtt....eller medvirker dertil.

Dakal...på tide å syte litt nå? Det er vel ikke så altfor mange andre enn deg som klarer å se det du snakker om der.

"......................................."

Skrevet

"Ja, men Staff uttrykker seriøse meninger"

Nåja. Når Staff, ut i fra at han selv hadde en positiv seksuell opplevelse med en pedofaen når han var 12, presterer å tro at dette er noe annet enn et sjeldent unntak, så er det jaggu ikke snakk om seriøse meninger.

"...................................."

Han uttrykker sine seriøse meninger, hva andre mener om de var ikke poenget nå

Skrevet

Han uttrykker sine seriøse meninger, hva andre mener om de var ikke poenget nå

"Han uttrykker sine seriøse meninger"

Jeg mener at en "seriøs mening" må være basert på noe som har et visst beslektskap med noe som likner på fakta. En mening som går ut på at du kun baserer holdninger på dine egne, utelukkende personlige, erfaringer kaller jeg ikke seriøse.

Skrevet

"Han uttrykker sine seriøse meninger"

Jeg mener at en "seriøs mening" må være basert på noe som har et visst beslektskap med noe som likner på fakta. En mening som går ut på at du kun baserer holdninger på dine egne, utelukkende personlige, erfaringer kaller jeg ikke seriøse.

Jeg mener at en seriøs mening er at man sier det man mener og mener det seriøst.

Puh!

Skrevet

" så din venn muslimen har kanskje gått på skole i et annet land?"

Han var vel 17 den gangen, og ikke født i norge, hvis jeg ikke husker feil.

"For øvrig er gutter og menns kroppsodør av en slik art at det grenser til mishandling av fellesskapet å ignorere dusj med svært jevne mellomrom."

Det gjelder kvinner også - det tar bare oftere litt lenger tid før de når et tilsvarende punkt :-)

"........................................"

'Han var vel 17 den gangen, og ikke født i norge, hvis jeg ikke husker feil.'

Sånt må vi jo ha forståelse for, kommer man fra et sted der nakenhet er noe som forefinnes mellom små barn og mødre og mellom ektefeller, må det jo oppleves som et sjokk at vi her ufortrødent kler av oss sammen og gjør hygiene sammen med fremmede og ikke-familie.

'Det gjelder kvinner også - det tar bare oftere litt lenger tid før de når et tilsvarende punkt.'

Tja... menn har jevnt over strammere og sterkere kroppslukt, men selvfølgelig - kvinner kan jo ikke gå ustelt i det uendelige.

Under studiene opplevde jeg etpar ganger noen gutter/menn som ikke var til å være i samme rom som. Det er bare utrolig at de ikke merket stanken selv. Jeg forlot pc-labben og den dagens arbeide en gang pga en fyr som tåkela rommet. Helt jæ...

Skrevet

Jeg mener at en seriøs mening er at man sier det man mener og mener det seriøst.

Puh!

Så hvis jeg sier: Jeg mener at negre og pakistanere er mindre mennesker enn europeere. For det første er de nesten svarte i huden - sammenlikner du dem med gorillaer og sjimpanser, så er likhetene slående. Dessuten kjente jeg en gang en pakistaner som var skikkelig primitiv og uintelligent.

Er det en seriøs mening?

Tror vi har litt forskjellige kriterier for hva som tilfredstiller kravene til betegnelsen.

"..................................."

Skrevet

'Han var vel 17 den gangen, og ikke født i norge, hvis jeg ikke husker feil.'

Sånt må vi jo ha forståelse for, kommer man fra et sted der nakenhet er noe som forefinnes mellom små barn og mødre og mellom ektefeller, må det jo oppleves som et sjokk at vi her ufortrødent kler av oss sammen og gjør hygiene sammen med fremmede og ikke-familie.

'Det gjelder kvinner også - det tar bare oftere litt lenger tid før de når et tilsvarende punkt.'

Tja... menn har jevnt over strammere og sterkere kroppslukt, men selvfølgelig - kvinner kan jo ikke gå ustelt i det uendelige.

Under studiene opplevde jeg etpar ganger noen gutter/menn som ikke var til å være i samme rom som. Det er bare utrolig at de ikke merket stanken selv. Jeg forlot pc-labben og den dagens arbeide en gang pga en fyr som tåkela rommet. Helt jæ...

"Sånt må vi jo ha forståelse for, kommer man fra et sted der nakenhet er noe som forefinnes mellom små barn og mødre og mellom ektefeller, må det jo oppleves som et sjokk at vi her ufortrødent kler av oss sammen og gjør hygiene sammen med fremmede og ikke-familie."

Ah, men den årsaken er ikke tilstede når vedkommende faktisk dusjer etter treningen (etter skolen). Her var det nok mer snakk om at han mente det var bortkastet å dusje to ganger på samme dag :-)

"Under studiene opplevde jeg etpar ganger noen gutter/menn som ikke var til å være i samme rom som."

Sånt har jeg merket flere ganger også. Og da hovedsaklig fra "godt voksne" menn.

"......................................"

Skrevet

Så hvis jeg sier: Jeg mener at negre og pakistanere er mindre mennesker enn europeere. For det første er de nesten svarte i huden - sammenlikner du dem med gorillaer og sjimpanser, så er likhetene slående. Dessuten kjente jeg en gang en pakistaner som var skikkelig primitiv og uintelligent.

Er det en seriøs mening?

Tror vi har litt forskjellige kriterier for hva som tilfredstiller kravene til betegnelsen.

"..................................."

Hvis du virkelig mener dette, så er det _din_ seriøse mening ja.

Men ta i betraktning at jeg tilhører en generasjon som er språklig tilbakestående, og at det ikke er like lett og blokkere seg totalt for påvirkning fra jevnaldrende. "Seriøst" er et sånt ord som sikkert brukes forskjellig av min og din generasjon.

"Seriøst asså, jeg får skikkelig angst. Dritserriøst angst, liksom!" =p

Skrevet

Hvis du virkelig mener dette, så er det _din_ seriøse mening ja.

Men ta i betraktning at jeg tilhører en generasjon som er språklig tilbakestående, og at det ikke er like lett og blokkere seg totalt for påvirkning fra jevnaldrende. "Seriøst" er et sånt ord som sikkert brukes forskjellig av min og din generasjon.

"Seriøst asså, jeg får skikkelig angst. Dritserriøst angst, liksom!" =p

"Men ta i betraktning at jeg tilhører en generasjon som er språklig tilbakestående"

Jeg er ikke helt sikker på hvilken generasjon du sikter til. Jeg mener at dagens unge er språklig tilbakestående :-)

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Nei - jeg trenger det ikke - HAN trenger det :-)

du må jo gjøre opp for alle de gangene du mobber han:)

Skrevet

"Men ta i betraktning at jeg tilhører en generasjon som er språklig tilbakestående"

Jeg er ikke helt sikker på hvilken generasjon du sikter til. Jeg mener at dagens unge er språklig tilbakestående :-)

Nettopp. Jeg er dagens unge.

Skrevet

Nettopp. Jeg er dagens unge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...