Gå til innhold

Mensa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som er medlem av Mensa? Eller har noen meninger ang. denne foreningen?

Hva er poenget med å være medlem? Hva gjør de? Er det harry å være medlem i Mensa?

Fortsetter under...

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

21

• Prozak

17

• DarkPink

9

• flisa

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er bemerkelsesverdig mye dumme folk som er medlemmer. Dummme i den betydning at de fleste av de er hjelpeløse i en vanlig jobb.

Skrevet

Det er bemerkelsesverdig mye dumme folk som er medlemmer. Dummme i den betydning at de fleste av de er hjelpeløse i en vanlig jobb.

Hm... Er det din egen erfaring?

Skrevet

Nei det er ikke Harry det er nerdete :-)

Hehe... Sant det.

Jeg er litt skeptisk til et fellesskap av mennesker som er sammen kun med den grunn at de har høyere IQ enn alle andre.

Skrevet

Hehe... Sant det.

Jeg er litt skeptisk til et fellesskap av mennesker som er sammen kun med den grunn at de har høyere IQ enn alle andre.

Men det er jo bare fo de som er på "utsiden" at det er uforståelig da :)

*overlegen*

Annonse

Skrevet

Men det er jo bare fo de som er på "utsiden" at det er uforståelig da :)

*overlegen*

Hehe.

Jeg prøver egentlig å finne ut om det er noen vits i å bli medlem. Jeg vil helst ikke delta i et vi-er-bedre-enn-andre fellesskap, men gjerne i en vi-har-noe-sært-til-felles-forening. Om du skjønner ;)

Skrevet

Hehe.

Jeg prøver egentlig å finne ut om det er noen vits i å bli medlem. Jeg vil helst ikke delta i et vi-er-bedre-enn-andre fellesskap, men gjerne i en vi-har-noe-sært-til-felles-forening. Om du skjønner ;)

man er jo bedre i IQ da, men man kan jo være ræva på å hekle duker f.eks. :)

Skrevet

man er jo bedre i IQ da, men man kan jo være ræva på å hekle duker f.eks. :)

-ler- Bra sagt.

Skrevet

Hehe.

Har du høy nok iq til å bli med da?

Jeg synes hvertfall hele opplegget er kjempeteit. En gjeng med folk som drar på hyttetur fordi de er bedre enn gjennomsnittet til å fortsette tallrekker og sette inn riktig mønster, og så sitter de der og løser flere tallrekker og mønster. Så du da Thomas Gjertsen var med de? De kunne jo hverken prate for seg, uttrykke en viss sjarme eller kle seg.

Skal man ha en sånn klubb, så synes jeg også man kan ha en kle-seg-bra-klubb, jævel-på-å-lage-mat-klubb og god-i-senga-klubb. Finnes helt sikkert måter å måle dette med tall også.

Skrevet

Har du høy nok iq til å bli med da?

Jeg synes hvertfall hele opplegget er kjempeteit. En gjeng med folk som drar på hyttetur fordi de er bedre enn gjennomsnittet til å fortsette tallrekker og sette inn riktig mønster, og så sitter de der og løser flere tallrekker og mønster. Så du da Thomas Gjertsen var med de? De kunne jo hverken prate for seg, uttrykke en viss sjarme eller kle seg.

Skal man ha en sånn klubb, så synes jeg også man kan ha en kle-seg-bra-klubb, jævel-på-å-lage-mat-klubb og god-i-senga-klubb. Finnes helt sikkert måter å måle dette med tall også.

Ja, jeg kan bli med om jeg vil.

Men jeg har også følelsen av at en del av de i Mensa mangler EQ, og da ser jeg ikke mye poeng. Jeg har mye større utbytte av mine sosiale kunnskaper, enn av min evne til å tenke logisk.

Annonse

Gjest Ikke signert
Skrevet

Om du virkelig har fått tilbud om å bli med der, burde du vite hva det går ut på. Så dette var vel heller et "Haha-jeg-kan-faktisk-bli-medlem"-innlegg?

Gjest papirtiger
Skrevet

Man mister i hvert fall respekt i mange yrkesgrupper hvis man forteller om medlemskapet sitt :)

Min personlige mening er at man ikke behøver et diplom eller button for å fortelle verden at man er intelligent..

Skrevet

Ei god venninne av meg er medlem, og hun er laaaangt fra verken dum eller uten empatisk innsikt! Hun er kjempedyktig på skolen, og veldig flink i jobben sin.

Helt normal, med andre ord. Hun tok bare en test på nettet som hun scoret bra på, og dermed fikk hun tilbud om medlemskap. Det er ikke noe nerdete med det. Hun sier det er noen sære folk som er der, men det finner man jo over alt uansett.

Skrevet

Ei god venninne av meg er medlem, og hun er laaaangt fra verken dum eller uten empatisk innsikt! Hun er kjempedyktig på skolen, og veldig flink i jobben sin.

Helt normal, med andre ord. Hun tok bare en test på nettet som hun scoret bra på, og dermed fikk hun tilbud om medlemskap. Det er ikke noe nerdete med det. Hun sier det er noen sære folk som er der, men det finner man jo over alt uansett.

Ikke på DOL :-)

Skrevet

Det er jo bare en organisasjon for folk som er flinke til å løse matriseoppgaver. Selv tror de at det gjør dem til de mest _ingelligente_, mens faktum er at det eneste som er sikkert er at de har en høy IQ.

".................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...