Gå til innhold

Mensa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du finner det helt sikkert på tv2s web-tv!

Takk :)

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

21

• Prozak

17

• DarkPink

9

• flisa

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, det er spesielle folk.

Nå sier jeg selvfølgelig ikke at alle med gode mattekunnskaper og dermed høy score på mensatesten er spesielle, men det er nok spesielle folk som føler et behov for å få bekreftet sin intelligens med å omgåes andre raringer.

De er jo ikke engang intelligente nok til å forstå hvor lite intelligente de virker, noe som for øvrig burde være et strålende bevis på at iq og intelligens ikke alltid følger hverandre som hånd i hanske. :)

"Nå sier jeg selvfølgelig ikke at alle med gode mattekunnskaper og dermed høy score på mensatesten er spesielle,"

Fælt som dere maser om "matte" i denne sammenhengen. IQ-tester er _ikke_ matematikk, men en type logikk.

Selv har jeg matematikk og kvantefysikk på høyskolenivå (uten at jeg er noe flink i det i det hele tatt). Mange har det - uten at det gjør dem i bedre stand til å løse logikk-oppgaver av den grunn.

"....................................."

Skrevet

Vi erfarer at de som virkelig vil, de klarer å grine seg til en audition før eller siden :-)

I prinsippet skal det jo ikke mer til enn en anbefaling fra en av toppmedlemmene *hydr*

"...................................."

Hm.. da er spørsmålet, skal jeg sette i gang å flørte med deg, - eller gråte?

Skrevet

Ja, jeg vet alt dette :)

Mente bare at det ikke hadde så mye betydning i innlegget som var mitt svar til Ikke signert. Poenget mitt der var bare at jeg ikke skriver innlegg for å fortelle mennesker hvor smart jeg er, og det fikk jeg fram om jeg brukte IQ eller intelligens som betegnelse :)

"Poenget mitt der var bare at jeg ikke skriver innlegg for å fortelle mennesker hvor smart jeg er"

Vel, hvis jeg ikke tar helt feil, så oppfattet ihvertfall ikke jeg det som at du gjorde det heller :-)

"..................................."

Skrevet

Hm.. da er spørsmålet, skal jeg sette i gang å flørte med deg, - eller gråte?

Jeg er fullstendig immun mot flørt, så gråting er nok den beste sjansen :-)

":.................................."

Skrevet

"Nå sier jeg selvfølgelig ikke at alle med gode mattekunnskaper og dermed høy score på mensatesten er spesielle,"

Fælt som dere maser om "matte" i denne sammenhengen. IQ-tester er _ikke_ matematikk, men en type logikk.

Selv har jeg matematikk og kvantefysikk på høyskolenivå (uten at jeg er noe flink i det i det hele tatt). Mange har det - uten at det gjør dem i bedre stand til å løse logikk-oppgaver av den grunn.

"....................................."

Det er vel fort gjort å bruke ordet matte siden det ofte er i matematikken vi styrer og ordner med trekanter og den slags.

Skrevet

Det er vel fort gjort å bruke ordet matte siden det ofte er i matematikken vi styrer og ordner med trekanter og den slags.

Jau, I know. Jeg føler bare et påtrengende behov for å si i fra - matematikk er noe jeg vet en del om, men kan lite av :-)

"................................."

Gjest KariKruskakli
Skrevet

" matematikken vi styrer og ordner med trekanter og den slags"

Geometri ja. Det var det eneste jeg var skikkelig god på;)

Skrevet

Jau, I know. Jeg føler bare et påtrengende behov for å si i fra - matematikk er noe jeg vet en del om, men kan lite av :-)

Jeg var veldig flink i matte, men innser i dag at det er en kunnskap som renner ut når den ikke praktiseres.

Faen, nå bruker jeg mobilkalkulatoren bare jeg er ute og handler, og jeg tror jeg ville fått problemer med den enkleste form for derivasjon. :)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg var veldig flink i matte, men innser i dag at det er en kunnskap som renner ut når den ikke praktiseres.

Faen, nå bruker jeg mobilkalkulatoren bare jeg er ute og handler, og jeg tror jeg ville fått problemer med den enkleste form for derivasjon. :)

Du får begynne å spille yatsi. Det hjelper.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

"Jeg håper ikke dette sier så mye om Iq."

Det er nettopp det det gjør, og ingenting annet. IQ er en måleenhet for hvor raskt og effektivt en kan løse slike oppgaver (hovedsaklig matriseoppgaver).

"Da er jeg langt dummere enn henne. Jeg tror at de som gjør det bra på disse testene er de som er flinke i matte."

Mer logikk enn matematikk, tror jeg. Men en ganske snever form for logikk. Matematikk som fag går på å se ting i en mye større sammenheng enn matriseoppgavene i en IQ-test.

"Det skal vel litt mere til å måle den egentlige Iq, en bare å plukke ut riktige figurer?"

Du blander "IQ" og "intelligens". IQ er nettopp dette - en gammeldags måleform som for lenge siden har blitt klassifisert som kun et verktøy for snevre formål. "Intelligens" er noe mye bredere, og sannsynligvis ganske så umulig å tallfeste.

".................................."

Jeg har nok misforstått litt jeg da. Men ihverfall betryggende;)

Skrevet

"Faen, nå bruker jeg mobilkalkulatoren bare jeg er ute og handler, og jeg tror jeg ville fått problemer med den enkleste form for derivasjon. :)"

Hvis du kan derivere (og evt. integrere - det motsatte) på mobilkalkulatoren, så har du en imponerende mobiltelefon :-)

":.................................."

Skrevet

Du får begynne å spille yatsi. Det hjelper.

Kanskje ikke når det gjelder derivasjon og diff.likninger, men :-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Kanskje ikke når det gjelder derivasjon og diff.likninger, men :-)

Nei, ikke det kanskje;)

Ligner ja. Huff, som jeg sleit.

Husker enda at faren min sto over meg å prøvde "banke" litt vett inn i hodet mitt, mens tårene trillet hos meg.

Jeg er ihverfall god i hoderegning om ikke annet;)

Skrevet

"Poenget mitt der var bare at jeg ikke skriver innlegg for å fortelle mennesker hvor smart jeg er"

Vel, hvis jeg ikke tar helt feil, så oppfattet ihvertfall ikke jeg det som at du gjorde det heller :-)

"..................................."

Takk :)

Skrevet

Du finner det helt sikkert på tv2s web-tv!

Fikk sett programmet.

Han som snakket mest var rimelig selvgod og merkelig. Det eneste plusspoenget er om jeg får dra på hyttetur med Vebjørn, da blir jeg gjerne med ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...