Gå til innhold

Bronkitt og høygravid

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er 28 år og høygravid (termin 16.11). Har hatt bronkitt i snart tre uker og det er svært ulikt meg å være syk så lenge. Jeg har ikke vært plaget med bronkitt før. Har heller ingen andre sykdommer. Legen har satt meg på ery max og pulmicort. CRP er kun 8 og jeg har ikke feber. Det surkler og piper i brystet mitt og jeg får noen skikkelige hostekuler innimellom. Det er mest blankt slim som kommer opp, men litt grønt ved et par anledninger. Det er værst på kvelden og når jeg ligger. Nå lurer jeg på om jeg kommer til å bli frisk eller om det kan utvikle seg til noe kronisk. Hvorfor går det ikke over? Hvor lenge varer en slik bronkitt? Jeg gruer meg til fødsel nå, spes siden det surkler sånn og jeg hoster. Håper jeg klarer å gjennomføre fødselen. Kan barnet ta skade av medisinene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206174-bronkitt-og-h%C3%B8ygravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Barnet tar ikke skade av disse medisinene. kanskje du i tillegg til pulmicort burde hatt f.eks ventolin som åpner opp luftveiene; iallfall bør dette vurderes ved fødselen, så du ikke sliter unødvendig med tung pust. Kanskje bør det vurderes å ta et røntgenbilde av lungene dine.

• 3 uker senere...
  Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin skrev (På 16.11.2005 den 15.26):

Barnet tar ikke skade av disse medisinene. kanskje du i tillegg til pulmicort burde hatt f.eks ventolin som åpner opp luftveiene; iallfall bør dette vurderes ved fødselen, så du ikke sliter unødvendig med tung pust. Kanskje bør det vurderes å ta et røntgenbilde av lungene dine.

Til dr.Lindstad

Jeg synes ikke dette var et godt nok svar på mitt innlegg. Det var mange spørsmål jeg stilte som du ikke har besvart. Jeg kunne lest meg til svaret selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...