Klara Q Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Å ta bladet fra munnen. Hva betyr det, helt konkret, og hvordan er det blitt til? Anyone? 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Det betyr at noen sier rett ut det de mener, underforstått at de har holdt det tilbake en stund. Hvordan det har oppstått vet jeg ikke... 0 Siter
Klara Q Skrevet 14. november 2005 Forfatter Skrevet 14. november 2005 Det betyr at noen sier rett ut det de mener, underforstått at de har holdt det tilbake en stund. Hvordan det har oppstått vet jeg ikke... Prøver å se for meg hva som menes med å ta bladet fra munnen - rent billedmessig. For dette må jo være en metafor? Takk for hjelpen i alle fall - jeg ble jo klokere 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Prøver å se for meg hva som menes med å ta bladet fra munnen - rent billedmessig. For dette må jo være en metafor? Takk for hjelpen i alle fall - jeg ble jo klokere En teori kan vel være at først har du skjult munnen (eller det du skal si) bak et blad, men så letter du bladet, og sier det du skal. Akkurat som å "lette på trykket", som kan ha oppstått med tanke på en kjele som koker, og at man tar av lokket for at det skal roe seg litt. 0 Siter
DarkPink Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Prøver å se for meg hva som menes med å ta bladet fra munnen - rent billedmessig. For dette må jo være en metafor? Takk for hjelpen i alle fall - jeg ble jo klokere Kanskje Eva satt i Edens hage med bena i kors og et fikenblad foran munnen og blunket kokett i det Adam gikk rundt og bygde hus. Kanskje gikk han å prata om kjønnsrollene samtidig, hvordan han tenkte at det skulle være, og la på mer og mer. Eva satt fortsatt bare å smilte søtt bak bladet, men så begynte hun å bli mer og mer provosert, og så plutselig tok hun bladet fra munnen....! 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Kanskje Eva satt i Edens hage med bena i kors og et fikenblad foran munnen og blunket kokett i det Adam gikk rundt og bygde hus. Kanskje gikk han å prata om kjønnsrollene samtidig, hvordan han tenkte at det skulle være, og la på mer og mer. Eva satt fortsatt bare å smilte søtt bak bladet, men så begynte hun å bli mer og mer provosert, og så plutselig tok hun bladet fra munnen....! Hahaha, et vidunderlig bilde! ;o) 0 Siter
Klara Q Skrevet 14. november 2005 Forfatter Skrevet 14. november 2005 Kanskje Eva satt i Edens hage med bena i kors og et fikenblad foran munnen og blunket kokett i det Adam gikk rundt og bygde hus. Kanskje gikk han å prata om kjønnsrollene samtidig, hvordan han tenkte at det skulle være, og la på mer og mer. Eva satt fortsatt bare å smilte søtt bak bladet, men så begynte hun å bli mer og mer provosert, og så plutselig tok hun bladet fra munnen....! Du, jeg tror nok så sikkert du traff blink der. Sånn må det ha vært 0 Siter
Klara Q Skrevet 14. november 2005 Forfatter Skrevet 14. november 2005 En teori kan vel være at først har du skjult munnen (eller det du skal si) bak et blad, men så letter du bladet, og sier det du skal. Akkurat som å "lette på trykket", som kan ha oppstått med tanke på en kjele som koker, og at man tar av lokket for at det skal roe seg litt. Jo, men jeg kjenner ingen som pleier å gjemme munnen sin bak blader Men det kan jo hende de gjorde sånt noe før i tiden. I helt gamle dager gjemte de jo så mangt bak fikenblader. 0 Siter
Prozak Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Kanskje Eva satt i Edens hage med bena i kors og et fikenblad foran munnen og blunket kokett i det Adam gikk rundt og bygde hus. Kanskje gikk han å prata om kjønnsrollene samtidig, hvordan han tenkte at det skulle være, og la på mer og mer. Eva satt fortsatt bare å smilte søtt bak bladet, men så begynte hun å bli mer og mer provosert, og så plutselig tok hun bladet fra munnen....! Eller så kan det være en litt videre tolkning av ordet "munn"... To (ett par) lepper: Her har vi utvilsomt en munn. Fire (to par) lepper: Her har vi IHVERTFALL en munn. "..................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.