Gå til innhold

hva betyr: h*n tenker "koffert"?

Anbefalte innlegg

Gjest forstår ikke helt
Skrevet

Jeg tror det har noe med sex å gjøre, men hvorfor?

Skrevet

Å tenke koffert er å tenke sex, akkurat som du trodde. MEn spør meg ikke hvorfor det heter det!

Skrevet

Å tenke koffert betyr vel mest å tenke "perverst". Sånn som om noen sier "jeg går og tar henne, jeg", i den mening at man skal ta seg av kunden. Dersom kollegaen din da tenker koffert, så tenker han at du skal "ta" henne som i å ha sex med henne.

Å tenke koffert er gjerne å vri på ting så de får en seksuell mening.

Men hvorfor? Ingen anelse. But then again,- det er vel mange uttrykk som man ikke helt vet opprinnelsen av, og som ikke gir noe åpenbar mening?

Skrevet

Det kommer visstnok fra Sigmund Freud. En av drømmetolkningene hans var at hvis man drømte om å pakke bagasje, så var man seksuelt frustrert.

Skrevet

Det kommer visstnok fra Sigmund Freud. En av drømmetolkningene hans var at hvis man drømte om å pakke bagasje, så var man seksuelt frustrert.

Damn, det er mange ting som har overraskende opprinnelser!

Uttrykket "O.K." har også en seksuell opprinnelse. To forskere fant ut at i en viss periode i menstruasjonssyklusen til kvinnen var "trygg" i den forstand at man kunne ha samleie uten fare for å bli gravid. Dette var for lenge siden, og det måtte fremlegges mest mulig diskret. Det ble kalt den "O.K. perioden" etter første bokstaven i etternavnene til de to forskerne.

Så tenk på det, neste gang du sier at noe er "okay" ;)

Skrevet

Uttrykket "O.K." har også en seksuell opprinnelse. To forskere fant ut at i en viss periode i menstruasjonssyklusen til kvinnen var "trygg" i den forstand at man kunne ha samleie uten fare for å bli gravid. Dette var for lenge siden, og det måtte fremlegges mest mulig diskret. Det ble kalt den "O.K. perioden" etter første bokstaven i etternavnene til de to forskerne.

på erfaring.com sier de følgende;

"Opprinnelsen til OK er noe mer usikker, men en forklaring er at det er forkortelsen for Orl korrect, som er en humoristisk (eller dialektisk eller begge deler) skrivemåte for All correct, alt i orden.

"

Skrevet

på erfaring.com sier de følgende;

"Opprinnelsen til OK er noe mer usikker, men en forklaring er at det er forkortelsen for Orl korrect, som er en humoristisk (eller dialektisk eller begge deler) skrivemåte for All correct, alt i orden.

"

Jammen de sa det på Discovery, såh! :P

Skrevet

http://home.hia.no/~aemort03/livets_mysterium.htm

Gjest longtail
Skrevet

Å tenke koffert betyr vel mest å tenke "perverst". Sånn som om noen sier "jeg går og tar henne, jeg", i den mening at man skal ta seg av kunden. Dersom kollegaen din da tenker koffert, så tenker han at du skal "ta" henne som i å ha sex med henne.

Å tenke koffert er gjerne å vri på ting så de får en seksuell mening.

Men hvorfor? Ingen anelse. But then again,- det er vel mange uttrykk som man ikke helt vet opprinnelsen av, og som ikke gir noe åpenbar mening?

Ikke nødvendigvis perverst, men sex generelt.

Skrevet

Det tror jeg egentlig ikke på, jeg har alltid hørt den versjonen som Flisa nevner.

Skrevet

Det tror jeg egentlig ikke på, jeg har alltid hørt den versjonen som Flisa nevner.

Ja, jeg ser jo at det er flere som har hørt om Flisas versjon, så jeg får vel bare innse at jeg kommer med feilopplysninger ;) Men altså, det er jo alltid flere teorier som finnes, og jeg har sikkert bare hørt en av de mer uvanlige, som antagelig bare er rent oppspinn. Men det hadde vært ganske gøy om det -var- riktig, da ;) Synd jeg ikke egentlig husker hvor jeg leste det, og jeg orker ikke lete rundt på internett etter det heller, så herved er jeg overbevist :)

Skrevet

Foreldrene til noen venner av meg påsto alltid at to av barna deres egentlig burde hett Ogino og Knaus...

Men jeg tror teorien din er feil. Uttrykket OK er da eldre enn Ogino-Knaus metoden ?

Skrevet

Foreldrene til noen venner av meg påsto alltid at to av barna deres egentlig burde hett Ogino og Knaus...

Men jeg tror teorien din er feil. Uttrykket OK er da eldre enn Ogino-Knaus metoden ?

Nei, ikke vet jeg. Jeg begynner å innse at jeg har vært utsatt for vranglære ;)

Treffende navn på ungene, forresten :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...