Gjest forstår ikke helt Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Jeg tror det har noe med sex å gjøre, men hvorfor? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Å tenke koffert er å tenke sex, akkurat som du trodde. MEn spør meg ikke hvorfor det heter det! 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Å tenke koffert betyr vel mest å tenke "perverst". Sånn som om noen sier "jeg går og tar henne, jeg", i den mening at man skal ta seg av kunden. Dersom kollegaen din da tenker koffert, så tenker han at du skal "ta" henne som i å ha sex med henne. Å tenke koffert er gjerne å vri på ting så de får en seksuell mening. Men hvorfor? Ingen anelse. But then again,- det er vel mange uttrykk som man ikke helt vet opprinnelsen av, og som ikke gir noe åpenbar mening? 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Det kommer visstnok fra Sigmund Freud. En av drømmetolkningene hans var at hvis man drømte om å pakke bagasje, så var man seksuelt frustrert. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Det kommer visstnok fra Sigmund Freud. En av drømmetolkningene hans var at hvis man drømte om å pakke bagasje, så var man seksuelt frustrert. Damn, det er mange ting som har overraskende opprinnelser! Uttrykket "O.K." har også en seksuell opprinnelse. To forskere fant ut at i en viss periode i menstruasjonssyklusen til kvinnen var "trygg" i den forstand at man kunne ha samleie uten fare for å bli gravid. Dette var for lenge siden, og det måtte fremlegges mest mulig diskret. Det ble kalt den "O.K. perioden" etter første bokstaven i etternavnene til de to forskerne. Så tenk på det, neste gang du sier at noe er "okay" 0 Siter
flisa Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Damn, det er mange ting som har overraskende opprinnelser! Uttrykket "O.K." har også en seksuell opprinnelse. To forskere fant ut at i en viss periode i menstruasjonssyklusen til kvinnen var "trygg" i den forstand at man kunne ha samleie uten fare for å bli gravid. Dette var for lenge siden, og det måtte fremlegges mest mulig diskret. Det ble kalt den "O.K. perioden" etter første bokstaven i etternavnene til de to forskerne. Så tenk på det, neste gang du sier at noe er "okay" på erfaring.com sier de følgende; "Opprinnelsen til OK er noe mer usikker, men en forklaring er at det er forkortelsen for Orl korrect, som er en humoristisk (eller dialektisk eller begge deler) skrivemåte for All correct, alt i orden. " 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 på erfaring.com sier de følgende; "Opprinnelsen til OK er noe mer usikker, men en forklaring er at det er forkortelsen for Orl korrect, som er en humoristisk (eller dialektisk eller begge deler) skrivemåte for All correct, alt i orden. " Jammen de sa det på Discovery, såh! 0 Siter
flisa Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Damn, det er mange ting som har overraskende opprinnelser! Uttrykket "O.K." har også en seksuell opprinnelse. To forskere fant ut at i en viss periode i menstruasjonssyklusen til kvinnen var "trygg" i den forstand at man kunne ha samleie uten fare for å bli gravid. Dette var for lenge siden, og det måtte fremlegges mest mulig diskret. Det ble kalt den "O.K. perioden" etter første bokstaven i etternavnene til de to forskerne. Så tenk på det, neste gang du sier at noe er "okay" http://home.hia.no/~aemort03/livets_mysterium.htm 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 http://home.hia.no/~aemort03/livets_mysterium.htm Det står at det er en -teori-, da, om enn den mest sannsynlige. Men når jeg tenker meg om, så var det kanskje bakpå en cornflakespakke jeg leste min historie? 0 Siter
Gjest longtail Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Å tenke koffert betyr vel mest å tenke "perverst". Sånn som om noen sier "jeg går og tar henne, jeg", i den mening at man skal ta seg av kunden. Dersom kollegaen din da tenker koffert, så tenker han at du skal "ta" henne som i å ha sex med henne. Å tenke koffert er gjerne å vri på ting så de får en seksuell mening. Men hvorfor? Ingen anelse. But then again,- det er vel mange uttrykk som man ikke helt vet opprinnelsen av, og som ikke gir noe åpenbar mening? Ikke nødvendigvis perverst, men sex generelt. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Damn, det er mange ting som har overraskende opprinnelser! Uttrykket "O.K." har også en seksuell opprinnelse. To forskere fant ut at i en viss periode i menstruasjonssyklusen til kvinnen var "trygg" i den forstand at man kunne ha samleie uten fare for å bli gravid. Dette var for lenge siden, og det måtte fremlegges mest mulig diskret. Det ble kalt den "O.K. perioden" etter første bokstaven i etternavnene til de to forskerne. Så tenk på det, neste gang du sier at noe er "okay" Det tror jeg egentlig ikke på, jeg har alltid hørt den versjonen som Flisa nevner. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Det tror jeg egentlig ikke på, jeg har alltid hørt den versjonen som Flisa nevner. Ja, jeg ser jo at det er flere som har hørt om Flisas versjon, så jeg får vel bare innse at jeg kommer med feilopplysninger Men altså, det er jo alltid flere teorier som finnes, og jeg har sikkert bare hørt en av de mer uvanlige, som antagelig bare er rent oppspinn. Men det hadde vært ganske gøy om det -var- riktig, da Synd jeg ikke egentlig husker hvor jeg leste det, og jeg orker ikke lete rundt på internett etter det heller, så herved er jeg overbevist 0 Siter
Atene Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Damn, det er mange ting som har overraskende opprinnelser! Uttrykket "O.K." har også en seksuell opprinnelse. To forskere fant ut at i en viss periode i menstruasjonssyklusen til kvinnen var "trygg" i den forstand at man kunne ha samleie uten fare for å bli gravid. Dette var for lenge siden, og det måtte fremlegges mest mulig diskret. Det ble kalt den "O.K. perioden" etter første bokstaven i etternavnene til de to forskerne. Så tenk på det, neste gang du sier at noe er "okay" Foreldrene til noen venner av meg påsto alltid at to av barna deres egentlig burde hett Ogino og Knaus... Men jeg tror teorien din er feil. Uttrykket OK er da eldre enn Ogino-Knaus metoden ? 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Foreldrene til noen venner av meg påsto alltid at to av barna deres egentlig burde hett Ogino og Knaus... Men jeg tror teorien din er feil. Uttrykket OK er da eldre enn Ogino-Knaus metoden ? Nei, ikke vet jeg. Jeg begynner å innse at jeg har vært utsatt for vranglære Treffende navn på ungene, forresten 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.