Gjest cola-light Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 hvor lenge kan man være borte fra arbeid på en egenmelding?? 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Tror det er åtte dager, men er ikke sikker. 0 Siter
libra Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Det kommer an på om arbeidsstedet ditt er en IA(inkluderende arbeidsliv)-bedrift eller ei. Det er enten 3 eller 8 dager, hva som gjelder for deg får du vite fra den som er personalansvarlig. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Kommer an på om bedriften er IA eller ikke. Tre sammenhengende dager hvis ikke (inkludert fridager - er du syk fredag må du ha sykemelding mandag). Er ikke sikker på reglene for IA-bedrifter, min bedrift er ikke IA 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Hvis bedriften din er medlem av IA (innkluderende arbeidsliv) så kan du ta 8 egenmeldingsdager i et strekk. Det vil si at dersom du blir syk på en torsdag og er borte frem til mandag, så har du brukt fem dager. Men hvis bedriften din ikke er medlem av IA så er den lovmessige egenmeldingen bare tre dager. 0 Siter
Gjest cola-light Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Hvis bedriften din er medlem av IA (innkluderende arbeidsliv) så kan du ta 8 egenmeldingsdager i et strekk. Det vil si at dersom du blir syk på en torsdag og er borte frem til mandag, så har du brukt fem dager. Men hvis bedriften din ikke er medlem av IA så er den lovmessige egenmeldingen bare tre dager. ok.takk for svar.nei jeg mener at bedriften ikke er IA 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 ok.takk for svar.nei jeg mener at bedriften ikke er IA Da har du bare lov til å være borte tre dager uten legeærklæring. Og du er uansett forpliktet til å si i fra tidlig på morgenen at du er syk.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.