Gå til innhold

vondt i den ene lungen

Anbefalte innlegg

Gjest Khibiny

Jeg var på søndag å pusset i huset mitt med sandpapir og innåndet pussestøv.

I går gikk jeg til legen fordi det gjorde vondt i venstre lunge. Legen lyttet til meg og kunne ikke høre noen "ulyder", sammen kom vi fram til at årsaken til mine smerter var dette pussestøvet. I dag er smerten verre, spesielt når jeg ligger, da føles det ut som om noen vrir en kniv inn i hjertet. Når jeg er oppe går det mye bedre.

En veninne som er lege sa at det kunne gå "puss" i lungen hvis det ikke kom ut.

Når bør jeg oppsøke lege igjen?

Hvordan kan jeg vite at dette støvet kommer opp igjen? For jeg hoster ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20619-vondt-i-den-ene-lungen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, Lege

Khibiny.

Jeg vil først ta tak i noe også andre kan lære litt av. Driver man med innearbeider med mye støv, bruk maske som selges i fargehandel eller byggvarehus.

Men når først er "galt er galt", støvet som irriterer luftveiene kommer opp med slim og hoste. At det er smerter slik du beskriver er nok helst i brystkasse veggen ved at du uvant og kraftig har brukt muskulaturen. Føler du deg generelt dårlig, oppsøk legen igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20619-vondt-i-den-ene-lungen/#findComment-89504
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...