Gjest lurer på det i dag Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 jenta mi er åtte år, enkelte dager har hun med seg hjem barn etter skoletid/sfo, det blir jo gjerne for en kort tid fram til barnet skal hjem til middag. jeg har stortsett alltid stående noe frukt på kjøkkenbordet druer e.l. men da har det en tidens til å bli oppspist av gjestene. har dessverre ikke så god råd at jeg spanderer bort druer for ca 30 kr og frukten er jo beregnet på meg og datteren min. Hvordan gjør dere andre det? 0 Siter
Gjest rewa Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Må det stå fremme? La det ligge i kjøpeskapet. 0 Siter
DarkPink Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Hvis det står på kjøkkenbordet der de sitter, så er det vel en invitasjon til å forsyne seg. Hvis du bare setter skålen diskrè bort på en høyere hylle e.l under besøket, så burde vel problemet være løst? 0 Siter
Niobe Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Må man ha god råd for å spandere druer??? 0 Siter
Niobe Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Må man ha god råd for å spandere druer??? Og hvis du ikke vil at det skal bli spist: sett det vekk. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Må man ha god råd for å spandere druer??? Ærlig talt, hva var meningen med dette innlegget? Tror du ikke trådstarter vet selv hva hun har råd til eller ikke? Ser heller ikke hvorfor hun skulle fø på andre unger. Mitt råd er å sette druene i kjøleskapet. Varer lengre og smaker bedre av det også 0 Siter
flisa Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Jeg gjemmer alt som er spiselig når enkelte unger kommer - hehe. Noen står det jo MAT MEG i øya på. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Jeg gjemmer alt som er spiselig når enkelte unger kommer - hehe. Noen står det jo MAT MEG i øya på. Helt enig. Noen maser alltid om å få noe, vi har fire unger og må sette grenser på dette ellers så har vi 7-8 unger til etter skolemat hver dag ). Her får de vann. Punktum! Jeg har også sagt til ungene mine at hvis de er på besøk og er sultne så går de hjem og spiser. 0 Siter
flisa Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Helt enig. Noen maser alltid om å få noe, vi har fire unger og må sette grenser på dette ellers så har vi 7-8 unger til etter skolemat hver dag ). Her får de vann. Punktum! Jeg har også sagt til ungene mine at hvis de er på besøk og er sultne så går de hjem og spiser. Jeg også og føler meg litt slem... Ho ene nabojenta er RAM! - hehe, hun teller det jeg tar frem til middag og så spør hun om storesøster er hos oss eller faren sin - for da tror hun at det er til henne også... Men hun bruker å få rester....*s* 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Jeg også og føler meg litt slem... Ho ene nabojenta er RAM! - hehe, hun teller det jeg tar frem til middag og så spør hun om storesøster er hos oss eller faren sin - for da tror hun at det er til henne også... Men hun bruker å få rester....*s* Men vet du om hun får mat hjemme da? Jeg hadde blitt litt irritert hvis ungene mine først spiste borte og så kom hjem og spiste middag her. Eller at de spiste middag borte og ikke ville ha middag hjemme. 0 Siter
flisa Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Men vet du om hun får mat hjemme da? Jeg hadde blitt litt irritert hvis ungene mine først spiste borte og så kom hjem og spiste middag her. Eller at de spiste middag borte og ikke ville ha middag hjemme. De er glad hun spiser hos oss - de er glad hun BOR hos oss - hehe 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Hva med å plassere frukten et annet sted? i kjøleskapet eller et annet skap? Og heller sende gjestene hjem når det er middag? Kanskje jeg er litt kort nå men det er det jeg tenker. Du kan jo ikke bruke masse penger på å mate andres unger Hvis det ikke fungerer så kanskje du kan sende dattera di til hennes veninner og la henne spise der, så sparer du litt penger på å lage middag til henne også? 0 Siter
org Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Må man ha god råd for å spandere druer??? Ja, det må man. Barn kan med letthet sette til livs druer for kr 30 hver dag. La oss si at trådstarter har "druebesøk" 5 dager pr uke. Det blir kr 600 pr mnd i bare druer, det! 0 Siter
Gjest abebba Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Ja, det må man. Barn kan med letthet sette til livs druer for kr 30 hver dag. La oss si at trådstarter har "druebesøk" 5 dager pr uke. Det blir kr 600 pr mnd i bare druer, det! Hvem tvinger henne til å kjøpe druer da? 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Hvem tvinger henne til å kjøpe druer da? Ja, hvis man ikke vil gi frukt til alle barna i nabolaget, så får man droppe å gi frukt til ungen sin 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Hm? Frukt og ting som står på bord er da til alle om en først har fått komme på besøk?! Vil jeg ikke dele noe legger jeg det utilgjengelig. Frukt, godter,potetgull og kjeks plassert o strategiske fatog boller er til felles avnyttelse i min verden, jeg hadde blitt sykt stuss om jeg ikke fikk druer om det var druer på bordet. Litt i kategori dopapir liksom, en kan ikke ikke gi bort;-) Nå mener jeg også at druer og frukt er en ganske beskjeden ting å bomme;-) Folk som drikker opp rødvinen min, eller sniker seg innpå nøye tilmålt middagsmat, sånn at jeg ikke får noe sjæl, kan på den annen side være annoying. Men jeg har nok aldri vurdert å kjipe på frukten..Tredve spenn eller ikke..;-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Ja, det må man. Barn kan med letthet sette til livs druer for kr 30 hver dag. La oss si at trådstarter har "druebesøk" 5 dager pr uke. Det blir kr 600 pr mnd i bare druer, det! Jammen, man kan da ikke seriøst tenke sånn!? Hvor mye penger tror du jeg taper på dopapir da, siden jeg lar gjester bruke toalettet?;-) Eller kaffe?! Her skjønner jeg dere bare ikke, enkelte ting kan man da bare ikke sitteå regne ut. Og dessuten, what comes around goes around. Og gjør det ikke det påkrona, så gir jeg faktisk litt pokker for det. Og jeg er fattig. Men ikke fattig nok til å nekte fruktlystne noen druer og en banan, liksom..;-) 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 En av kameratene til sønnen min gikk inn i skapene han for i finne seg et eller annet. Det var ikke så lett å ha kontroll bestandig, for jeg befant meg på jobb. Men jeg har "ferska" han flere ganger, når han tror jeg har befunnet meg et annet sted i huset. Han har sluttet nå da. Antagelig har han funnet ut at det ikke er noe godt å finne her. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Jammen, man kan da ikke seriøst tenke sånn!? Hvor mye penger tror du jeg taper på dopapir da, siden jeg lar gjester bruke toalettet?;-) Eller kaffe?! Her skjønner jeg dere bare ikke, enkelte ting kan man da bare ikke sitteå regne ut. Og dessuten, what comes around goes around. Og gjør det ikke det påkrona, så gir jeg faktisk litt pokker for det. Og jeg er fattig. Men ikke fattig nok til å nekte fruktlystne noen druer og en banan, liksom..;-) Jeg er enig med deg. Det jevner seg stort sett ut. Noen ganger er ungene her og noen ganger er ungene hos andre. Hvis man skal begynne å telle i kroner og øre, får man nok å gjøre. Gidder ihverfall ikke jeg. Har jeg nok middag, får kameraten også. Er det derimot 3 kamerater på besøk, får ingen av dem. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Hm? Frukt og ting som står på bord er da til alle om en først har fått komme på besøk?! Vil jeg ikke dele noe legger jeg det utilgjengelig. Frukt, godter,potetgull og kjeks plassert o strategiske fatog boller er til felles avnyttelse i min verden, jeg hadde blitt sykt stuss om jeg ikke fikk druer om det var druer på bordet. Litt i kategori dopapir liksom, en kan ikke ikke gi bort;-) Nå mener jeg også at druer og frukt er en ganske beskjeden ting å bomme;-) Folk som drikker opp rødvinen min, eller sniker seg innpå nøye tilmålt middagsmat, sånn at jeg ikke får noe sjæl, kan på den annen side være annoying. Men jeg har nok aldri vurdert å kjipe på frukten..Tredve spenn eller ikke..;-) Hi, hi.... gutten til noen venner av oss hadde stadig noen hjemme på besøk når foreldrene jobbet. De kunne fortære 4-5 bananer hver, og de gikk og forsynte seg i skapet altså ). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.