Gå til innhold

Syteinnlegg - visdomstanna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jo skrevet om en visdomstann jeg fikk trukket tirsdag. Etter masse jobbing og styr kom tanna (etter en time og 20 min.) men det resulterte i en ødelagt jeksel.

I dag var jeg hos tannlegen igjen, og har (selvsagt) fått betennelse. AU!! Og jekselen som tannlegen ødela må ha krone.

Jeg prøvde meg med å si at jeg kanskje ikke skulle betale for den krona siden det var "hans skyld", men da sa han at det var en vanlig risiko for pasienten at slikt kunne skje. Men siden han ikke hadde sagt fra om det på forhånd (noe han hadde glemt, sa han), skal jeg betale "bare" 3500 kroner i stedenfor 4200 for krona.

Hva synes du om det? Er det alt jeg kan forvente?

Skrevet

Hadde ikke slått meg til ro med at det er "en vanlig risiko for pasienten". Mulig det er sånn når man går til tannlegen, men ville undersøkt mer. Man godtar jo ikke i andre tilfeller at man må betale for noe en reparatør ødelegger.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Hvordan jusen er her aner jeg ikke, men det virker urimelig at du må dekke mesteparten av skaden selv.

Jeg er en annen
Skrevet

Vet ikke hva som er rett her, men jeg kan si én ting: Jeg har trukket tre visdomstenner og er svært skeptisk til måten en del tannleger jobber på når det gjelder dette. Folk i familien og folk jeg kjenner har også historier som gjør meg skeptisk. En venn av meg ble innlagt på sykehus etter å ha trukket ei visdomstann, min mor holdt på å bli blodforgiftet. Selv fikk jeg betennelse fordi tannlegen glemte å gi meg penicillin. Jeg er skeptisk til at vanlige tannleger har den medisinske kompetansen som skal til for å utføre inngrepet.

Ulike tannleger sier ulike ting: Den ene at tanna må trekkes straks, den andre at man godt kan vente noen år! Nå har jeg ei tann igjen, som ligger kronglete til og må opereres ut. Skal da be om henvisning til kjevekirurg, nekter å la en vanlig tannlege gjøre det. Mistenker noen av dem for å foreslå behandling ut fra primært økonomiske motiver.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Han tannlegen der fortjener en smekk i trynet!

God bedring!! =)

Skrevet

Vet ikke hva som er rett her, men jeg kan si én ting: Jeg har trukket tre visdomstenner og er svært skeptisk til måten en del tannleger jobber på når det gjelder dette. Folk i familien og folk jeg kjenner har også historier som gjør meg skeptisk. En venn av meg ble innlagt på sykehus etter å ha trukket ei visdomstann, min mor holdt på å bli blodforgiftet. Selv fikk jeg betennelse fordi tannlegen glemte å gi meg penicillin. Jeg er skeptisk til at vanlige tannleger har den medisinske kompetansen som skal til for å utføre inngrepet.

Ulike tannleger sier ulike ting: Den ene at tanna må trekkes straks, den andre at man godt kan vente noen år! Nå har jeg ei tann igjen, som ligger kronglete til og må opereres ut. Skal da be om henvisning til kjevekirurg, nekter å la en vanlig tannlege gjøre det. Mistenker noen av dem for å foreslå behandling ut fra primært økonomiske motiver.

Minst 10 år siden jeg byttet tannlege fra en som måtte trekke, trekke, trekke. Eneste saliggjørende, kom til å få kjempeproblemer ellers.

Nå har det altså gått over 10 år, og jeg har fortsatt null problemer. Følger opp med røntgjenbilder hos den jeg går hos nå. Denne vil også gjerne trekke, men maser ikke.

Jeg trekker når jeg trenger det, og i mellomtiden har de sikkert lært noe nytt.

Skrevet

Minst 10 år siden jeg byttet tannlege fra en som måtte trekke, trekke, trekke. Eneste saliggjørende, kom til å få kjempeproblemer ellers.

Nå har det altså gått over 10 år, og jeg har fortsatt null problemer. Følger opp med røntgjenbilder hos den jeg går hos nå. Denne vil også gjerne trekke, men maser ikke.

Jeg trekker når jeg trenger det, og i mellomtiden har de sikkert lært noe nytt.

Min nekter å trekke stort sett! Men jeg har også en visdomstann som nok står for tur snart...

Skrevet

Hadde ikke slått meg til ro med at det er "en vanlig risiko for pasienten". Mulig det er sånn når man går til tannlegen, men ville undersøkt mer. Man godtar jo ikke i andre tilfeller at man må betale for noe en reparatør ødelegger.

Pøh, tror jeg ikke noe på Gyda. Du skriver en klage, og ber klagenemnda se på det.

Ikke gi deg, før du har fått et svar. Har tannlegen forvoldt en skade, skal han jaggu gi deg betydelig moderasjon også.

Må selv trekke en visdomstann snart, men etter dette blir jeg jammen meg skeptisk. Huttetu........

Skrevet

Min nekter å trekke stort sett! Men jeg har også en visdomstann som nok står for tur snart...

Etter å ha lest her blir jeg enda sikrere på at mine ikke skal ut før de må ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...