Gå til innhold

Knepping i ledd

Anbefalte innlegg

Har et problem som blir større og større. Veldig mange av leddene mine lager knekke-lyder når de brukes. F.eks. albuer, knær, fingre, rygg og skuldre. Dette er veldig plagsomt for meg, flaut også. Eksempel er når eg trener på helsestudio. I benkpress så knekker det flere ganger i albuene på vei opp. Ka kan eg gjera med dette? I perioder får eg veldig vondt i kne og skuldre. 3-4 ganger i året er det så gale at eg må bruke eine hånda til å flytte den andre pga. smerter i skulderleddet.

Fins det medisin eller andre metoder?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20624-knepping-i-ledd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til knallen

Såvidt meg bekjent vet man ikke sikkert hvorfor noen "knepper" mye i ledd, mens andre ledd er nærmest helt lydløse. Enkelte har ment at dette har med sammensetning av leddvæsken å gjøre, og innhold bl.a. av små nitrogenblærer som "sprenges".

Jeg synes du skal snakke med legen din nærmere om dette. Det kan hende at du har blod/leddvæskeforstyrrelser eller mangler som kan være av betydning siden symptomene har økt og det har tilkommet smerter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20624-knepping-i-ledd/#findComment-89525
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...