Gå til innhold

Kaker for diabetiker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke hatt føling på aldri så lenge. Kommer sikkert av at jeg lar blodsukkeret ligge LITT høyt fordi jeg tåler stress veldig dårlig og hvis jeg holder det på 5, 6 og opp mot 7 går jeg rett i dørken flere ganger for uka.

Sånn har jeg det også, jeg kan ha et blodsukker på 5-6 og føle meg uvel, liker best at det ligger litt høyere, selv om legen har liten forståelse for det, men det er jo jeg som skal leve med det blodsukkeret da og det er ikke behagelig å gå rundt og føle seg svimmel hele tiden.

Skrevet

Takk til alle forslag. har ikke bestemt meg for hva det blir ennå, men noe godt går det jo an å få til ser jeg.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Sånn har jeg det også, jeg kan ha et blodsukker på 5-6 og føle meg uvel, liker best at det ligger litt høyere, selv om legen har liten forståelse for det, men det er jo jeg som skal leve med det blodsukkeret da og det er ikke behagelig å gå rundt og føle seg svimmel hele tiden.

Da jeg var på sykehuset for å instilles på insulin sa diabetesteamet at den viktigste hovedregelen å huske på angående diabetes var at ingen, absolutt ingen, kunne min diabetes bedre enn meg. De sa også at jeg måtte ha i bakhodet at det finnes folk som stadig skal fortelle hva man bør/kan og ikke bør/ikke kan, både blant leger og befolkningen ellers. Jeg gjør det som fungerer for meg og min hverdag. :-)

Skrevet

Det høres bra ut, alle som jeg har truffet som er diabetikere opp gjennom årene er enten gamle folk eller barn, aldri noen på min alder.

Har du vært diabetiker lenge? Er du velregulert? Kan jo være gøy å utveksle litt erfaringer!

Hei, Aryane.

Jeg er 30 år nå (Uff, det ser så gammelt ut......), og har hatt diabetes i ganske halve livet. Er sånn passe velregulert, alltid noen "humper", men klarer å holde HbA1c på noenlunde akseptabelt, heldigvis.

Enn du, da? Fortell gjerne litt om deg selv.

Du kan jo evt. sende meg en mail på [email protected]?

Jeg syns også det er bra å "treffe" noen med diabetes som ikke har passert 60, eller holder seg på barneskolen enda...:-)

Hører jeg fra deg?

Skrevet

Hei, Aryane.

Jeg er 30 år nå (Uff, det ser så gammelt ut......), og har hatt diabetes i ganske halve livet. Er sånn passe velregulert, alltid noen "humper", men klarer å holde HbA1c på noenlunde akseptabelt, heldigvis.

Enn du, da? Fortell gjerne litt om deg selv.

Du kan jo evt. sende meg en mail på [email protected]?

Jeg syns også det er bra å "treffe" noen med diabetes som ikke har passert 60, eller holder seg på barneskolen enda...:-)

Hører jeg fra deg?

....hører gjerne fra dere andre med diabetes, også.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...