Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spurte tross alt bare om du spøkte, og gav uttrykk for at jeg syntes det var umoden humor. Du tåler vel såpass?

Definér umoden humor. Jeg er litt nyskjerrig på den. Og så vil jeg gjerne ha eksempler på hva som er _moden_ humor :-)

"...................................."

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

22

• DarkPink

16

• sheba

12

• ShitDiddelyDo

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Var den til meg?

Ja, siden jeg var en av to som kommenterte det, så regner jeg med jeg er blant de du sikter til med sånne innlegg.

Skrevet

Definér umoden humor. Jeg er litt nyskjerrig på den. Og så vil jeg gjerne ha eksempler på hva som er _moden_ humor :-)

Siden du er bare nysgjerrig og tilogmed har putta på et smilefjes for anledningen, så skal jeg svare etter beste evne.

På forhånd: alt dette er etter _min_ mening.

Umoden ikke-morsom-humor: "åh, jeg var kul og sprengte en katt i lufta og nå skal jeg skaffe meg noen flere kinaputter, høhø", samt fortsette å hale ut den allerede dårlige spøken når man skjønner at folk har blitt provosert av den

Umoden morsom humor: Åpen post, tre brødre, o.l.

Moden humor: Hm.. den var litt verre. Har en følelse av at unasett hva jeg kommer med så vil det høres kjedelig ut nå. Men det må vel være alt som greier å være morsomt uten å la det gå ut over noen andre, det være seg dyr eller mennesker?

Skrevet

Ja, siden jeg var en av to som kommenterte det, så regner jeg med jeg er blant de du sikter til med sånne innlegg.

Jeg siktet til dol generelt, og ikke noe spesifikt innlegg.

Tråden under gikk da uhyre pent for seg, men jeg registrerer naturligvis at enkelte synes det er verre å kødde litt med katter, enn å beskrive arabere som selvmordsbombere.

Skrevet

Siden du er bare nysgjerrig og tilogmed har putta på et smilefjes for anledningen, så skal jeg svare etter beste evne.

Umoden ikke-morsom-humor: "åh, jeg var kul og sprengte en katt i lufta og nå skal jeg skaffe meg noen flere kinaputter, høhø", samt fortsette å hale ut den allerede dårlige spøken når man skjønner at folk har blitt provosert av den

Moden humor: Hm.. den var litt verre. Har en følelse av at unasett hva jeg kommer med så vil det høres kjedelig ut nå. Men det må vel være alt som greier å være morsomt uten å la det gå ut over noen andre, det være seg dyr eller mennesker?

Det som imponerer meg er at enkelte, selv om det vel bare var du og en til, tror humoren gikk på å sprenge katter.

Nå skal jeg ikke forsvare mitt eget innlegg, men du kan ikke ta en setning ut av en kontekst og tro den setningen trenger å bety noe som helst for helheten.

Skrevet

Det som imponerer meg er at enkelte, selv om det vel bare var du og en til, tror humoren gikk på å sprenge katter.

Nå skal jeg ikke forsvare mitt eget innlegg, men du kan ikke ta en setning ut av en kontekst og tro den setningen trenger å bety noe som helst for helheten.

Jeg skjønte at det ikke var hovudpoenget i innlegget, og jeg skal innrømme at jeg bare skumleste det fordi det var så langt og kjedelig, men jeg trakk ut den setningen fordi jeg reagerte på den, og lurte på om det var spøk eller om du faktisk hadde sprengt en katt. Det er folk som gjør sånt, og for meg kan du være en sånn like godt som noen andre.

Skrevet

Hvordan kan humor "la det gå ut over noen" på den måten?

Ellers så blir den måten du fremstilte det på nå helt annerledes enn hvordan sdd skrev det. Det var som en bisetning, med et absurd humor-poeng. Jeg fatter ikke hvordan det går an å se noe alvorlig i noe slikt.

Men - jeg aksepterer din definisjon på umoden humor - HVIS du kan komme med et eksempel på moden humor. Ingen definisjoner er gyldige uten et eksempel på det motsatte. Og hvis man har det veldig klart for seg hva man mener er det ene, så er det ikke noe problem å komme med et motsatt eksempel. Ellers - skillet morsom umoden humor/umorsom umuden humor er helt subjektivt, så jeg forventer ikke at du skal kunne argumentere for akkurat det.

Men - det er jo også _min_ mening, da. Jeg tar gjerne imot motargumenter :-)

Grunnen til at jeg lo av den tråden var for det meste at reaksjonene på den "fæle" humoren var så til de grader surmagede at de ble totalt virnkningsløse.

"....................................."

Skrevet

Jeg skjønte at det ikke var hovudpoenget i innlegget, og jeg skal innrømme at jeg bare skumleste det fordi det var så langt og kjedelig, men jeg trakk ut den setningen fordi jeg reagerte på den, og lurte på om det var spøk eller om du faktisk hadde sprengt en katt. Det er folk som gjør sånt, og for meg kan du være en sånn like godt som noen andre.

"og jeg skal innrømme at jeg bare skumleste det fordi det var så langt og kjedelig, men jeg trakk ut den setningen fordi jeg reagerte på den"

Da sier du jo selv at du ikke fikk med deg helheten. Og reaksjonen din blir da basert på en enkeltsetning som ikke representerer sammenhengen :-)

Skrevet

Ellers så blir den måten du fremstilte det på nå helt annerledes enn hvordan sdd skrev det. Det var som en bisetning, med et absurd humor-poeng. Jeg fatter ikke hvordan det går an å se noe alvorlig i noe slikt.

Men - jeg aksepterer din definisjon på umoden humor - HVIS du kan komme med et eksempel på moden humor. Ingen definisjoner er gyldige uten et eksempel på det motsatte. Og hvis man har det veldig klart for seg hva man mener er det ene, så er det ikke noe problem å komme med et motsatt eksempel. Ellers - skillet morsom umoden humor/umorsom umuden humor er helt subjektivt, så jeg forventer ikke at du skal kunne argumentere for akkurat det.

Grunnen til at jeg lo av den tråden var for det meste at reaksjonene på den "fæle" humoren var så til de grader surmagede at de ble totalt virnkningsløse.

Feil eller rett humor!??!! hva er det??

all humor går jo egentlig "ut over noen/noe:-)

så etter enkelte personers utspill bør det innføres regler for hvilken humor som er den lovlige?

hehehe fy så innmari kjedelig det ville blitt da:-)

La oss fortsette og flire av det som er humor etter hva vi synes selv synes nå jeg, alle har sin egen

grense av hva de ler av, for min del kommer det litt an på dagsformen, men er nok enig med deg her:-)

Skrevet

så etter enkelte personers utspill bør det innføres regler for hvilken humor som er den lovlige?

La oss fortsette og flire av det som er humor etter hva vi synes selv synes nå jeg, alle har sin egen

grense av hva de ler av, for min del kommer det litt an på dagsformen, men er nok enig med deg her:-)

Ja, vi må jo regne med å innimellom komme borti humor vi ikke liker på et eller annet plan. Og - man skal selvfølgelig ha lov til å si i fra om det :-)

"......................................"

Skrevet

"Hvordan kan humor "la det gå ut over noen" på den måten?"

Det meste av dagens humor går jo ut over noen, altså det er harselering av kjente personer e.l.

"Ellers så blir den måten du fremstilte det på nå helt annerledes enn hvordan sdd skrev det. Det var som en bisetning, med et absurd humor-poeng. Jeg fatter ikke hvordan det går an å se noe alvorlig i noe slikt."

Se svar til sdd. Jeg er tilbøyelig til å innrømme at jeg kan være noe nærtakende når det gjelder akkurat dyreplageri, det er noe av det aller verste jeg vet, men å ha slike elementer med i et humorinnslag i det hele tatt synes jeg personlig lite om. Det desensiviterer folk til større aksept for slike ting. Men nå ville jeg først og fremst bare vite om det var spøk da.

"Men - jeg aksepterer din definisjon på umoden humor - HVIS du kan komme med et eksempel på moden humor."

Hm... Noe à la Dizzi Tunes og Charlie Chaplin og sånt kanskje? Som som sagt, ikke harselerer med andre. Det er vel moden humor etter min mening, så kan man diskutere hvor vidt det faller i smak.

"Grunnen til at jeg lo av den tråden var for det meste at reaksjonene på den "fæle" humoren var så til de grader surmagede at de ble totalt virnkningsløse."

Virkningsløse? Jeg mente ikke å oppnå noen virkning, jeg ville bare vite om det var spøk elelr hadde rot i virkeligheten. Og så ble jeg samtidig ganske skuffet, siden jeg tidligere har fått et godt inntrykk av sdd. Men syns ikke jeg var så potta sur, da.

Skrevet

Jeg diskuterer overhodet ikke om noen form for humor bør være ulovlig og at noen ting ikke skal være lov å le av. Jeg er helt åpen for at folk skal få le av hva de vil. Akkurat nå diskuterer vi hva _jeg_ synes er umoden humor, bare.

Skrevet

Ja, vi må jo regne med å innimellom komme borti humor vi ikke liker på et eller annet plan. Og - man skal selvfølgelig ha lov til å si i fra om det :-)

"......................................"

Er det ikke lettere å bare hoppe over det da?? Det pleier jeg og gjøre, iallfall når det er så synlig som det denne saken dreide seg om.

mye bedre enn å starte et hylekor;-) hehe

Skrevet

Jeg diskuterer overhodet ikke om noen form for humor bør være ulovlig og at noen ting ikke skal være lov å le av. Jeg er helt åpen for at folk skal få le av hva de vil. Akkurat nå diskuterer vi hva _jeg_ synes er umoden humor, bare.

Har det slått deg at dette kanskje var ment for å fremprovosere meninger og synsinger? ;-)

Skrevet

"og jeg skal innrømme at jeg bare skumleste det fordi det var så langt og kjedelig, men jeg trakk ut den setningen fordi jeg reagerte på den"

Da sier du jo selv at du ikke fikk med deg helheten. Og reaksjonen din blir da basert på en enkeltsetning som ikke representerer sammenhengen :-)

JA, det er jo det jeg innrømmer jo!! =p

Men jeg mener fortsatt at man kan trekke ut "har ikke sprengt annet en naboens katter" fra nesten et hvilket som helst innlegg og ha grunn til å reagere på det, med mindre det står "neste setning er ment for å provosere, og er langt fra min personlige oppfatning" eller noe i den dur.. =)

Skrevet

Har det slått deg at dette kanskje var ment for å fremprovosere meninger og synsinger? ;-)

Jeg tror ikke den delen i det første innlegget var ment som særlig mye annet enn å være morsom, men jeg er fullt klar over at det meste som har blitt skrivet etter det er for å provosere og ønske å ha en diskusjon, ja.

Skrevet

JA, det er jo det jeg innrømmer jo!! =p

Men jeg mener fortsatt at man kan trekke ut "har ikke sprengt annet en naboens katter" fra nesten et hvilket som helst innlegg og ha grunn til å reagere på det, med mindre det står "neste setning er ment for å provosere, og er langt fra min personlige oppfatning" eller noe i den dur.. =)

Joda, skjønner deg der, selvfølgelig ville det vært en grusom handling. Men man spøker med så mangt, det var bare det jeg mente. Vi har vel alle våre grenser selvfølgelig for hva vi klarer å le av:-)

Skrevet

Joda, skjønner deg der, selvfølgelig ville det vært en grusom handling. Men man spøker med så mangt, det var bare det jeg mente. Vi har vel alle våre grenser selvfølgelig for hva vi klarer å le av:-)

Ja, helt enig, og jeg mener at det uansett ikke er mulig å helgradere seg mot at en eller annen ikke tar seg nær av det man spøker om.

Men jeg synes at jeg på et diskusjonsforum har lov å sifra når jeg synes noe er forkastelig å spøke med, uten at det betyr at han ikke skal gjøre det! Skjønner? =)

Skrevet

Ja, helt enig, og jeg mener at det uansett ikke er mulig å helgradere seg mot at en eller annen ikke tar seg nær av det man spøker om.

Men jeg synes at jeg på et diskusjonsforum har lov å sifra når jeg synes noe er forkastelig å spøke med, uten at det betyr at han ikke skal gjøre det! Skjønner? =)

Det er jo det et diskusjonsforum er for..

også derfor det blir engasjerende å diskutere:-)

da er vi vel enige da, sånn nogenlunde:-)

Skrevet

Det er jo det et diskusjonsforum er for..

også derfor det blir engasjerende å diskutere:-)

da er vi vel enige da, sånn nogenlunde:-)

I suppose =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...