Gå til innhold

Sånn på mobilen der folk kan se hvor du er?

Anbefalte innlegg

Gjest Tamtitamti..
Skrevet

Husker jeg leste om d..er enten en spesiell mobil eller noe du ordner til mobilen din.. slik at foreldre eller hvem som nå har fått tilgang til passordet, kan gå inn på nettet å se på et kart hvor den personen med mobilen er.

Noen som vet hva jeg snakker om?? Og som kanskje kan gi meg et navn eller en link eller noe?

Fortsetter under...

Skrevet

Den ideen der ble vel aldri realisert tror jeg?

Men jeg kan ta feil..

Skrevet

Den ideen der ble vel aldri realisert tror jeg?

Men jeg kan ta feil..

Det har teknisk sett vært mulig lenge, ved å regne ut avstanden til en enhet mellom basestasjonene.

"..................................."

Annonse

Skrevet

Men d er jo ikke sånn du kan logge deg inn på nettet for å se..?

Du kan jo bruke nettleseren på pc-en til å lese wap-sidene, f.eks.

En tjeneste hvor man kunne logge seg på nettet og se hvor folk befant seg, ville neppe gått gjennom hos datatilsynet. Det må være rimelig strengt med hensyn til avtaler mellom de det gjelder.

".................................."

Skrevet

Det har teknisk sett vært mulig lenge, ved å regne ut avstanden til en enhet mellom basestasjonene.

"..................................."

Ja det vet jeg, men det er vel bare politiet som kan bruke? Ikke vanlige mennesker?

Skrevet

Men d er jo ikke sånn du kan logge deg inn på nettet for å se..?

Jo, man kan logge seg inn for å se hvor "Buddy"ene er. Med kart og greier.

Skrevet

Ja det vet jeg, men det er vel bare politiet som kan bruke? Ikke vanlige mennesker?

I utg. punktet, ja :-)

".................................."

Skrevet

har hørt om sånn til hunder bare. Man kan se hvor de er om de stikker av....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...