Gå til innhold

Gratis mat - for vår regning

Anbefalte innlegg

Gjest litt gretten
Skrevet

Beklager den noe tvetydige overskrifta.

Dere skjønner, min mann, våre to barn og jeg drar noen ganger og besøker hans foreldre som bor ca 1 times kjøring herfra.

Da kjøper vi inn pålegg, brød, frukt etc til eget bruk, og betaler middagen sånn ca halve helga. Det er greit nok.

Men - min manns bror, en slabbedask som har gått på sosialen hele sitt voksne liv og driver med narko, og hans sønn kommer også dit de helgene.

De lever da gratis på oss og foreldrene. De har ikke med seg noe som helst. Sist måtte de til og med låne tannkrem av oss, for det hadde de ikke selv!

Hadde dette skjedd en sjelden gang, hadde jeg "satt det på den store kontoen", men det skjer jo hele tida!

Det er liksom en selvfølge at de skal ha av vår brus, vårt potetgull, vårt pålegg, vår middagsmat etc etc.

Nå sist måtte barna våre gi søskenbarnet sitt halve lørdagsgodtet, for det hadde de heller ikke.

Forstå meg rett, jeg deler gjerne. Men - ikke hele tida, alltid og bestandig!

Er jeg urimelig, eller har jeg grunn til å være

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg skjønner deg godt, men synes mest synd på guttungen..

Skrevet

Skjønner godt at du reagerer, hadde heller ikke likt å stå for maten til andre.

Gjest litt gretten
Skrevet

Jeg skjønner deg godt, men synes mest synd på guttungen..

Ja, det har du jo rett i naturligvis. Ikke lett det der.

Det er derfor vi tøyer oss langt også, for vi ser jo at gutten lider.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Ja, det har du jo rett i naturligvis. Ikke lett det der.

Det er derfor vi tøyer oss langt også, for vi ser jo at gutten lider.

Ja, det skjønner jeg :)

Kanskje litt vanskelig å ta opp dette med svogeren din og. I og med at han bruker narkotika og ikke er helt oppgående...

Har ikke så mye råd å gi heller. "Tilfeldigvis" matforgifte svogeren din? :P

Gjest M.Angelica
Skrevet

Ja, det skjønner jeg :)

Kanskje litt vanskelig å ta opp dette med svogeren din og. I og med at han bruker narkotika og ikke er helt oppgående...

Har ikke så mye råd å gi heller. "Tilfeldigvis" matforgifte svogeren din? :P

Med ikke helt oppgående mener jeg "en slabbedask som har gått på sosialen hele sitt voksne liv"

..bare så det er klart... =)

Gjest noe out of topic da.
Skrevet

Utenfor tema:

Er dere ofte dere siden dere må betale for dere selv?? Synes det høres rart ut.

greit nok hvis dere er der to - tre helger i mnd, men hvis ikke så hadde jeg syns det var rart at noen kom til meg, og hadde tatt med seg mat for egen bruk??

Jeg hadde nok tatt med noe ja, men bare for å være høflig, og noe vi kunne ha "delt", men hadde ikke tatt med pålegg, og brød...??

Jaja, alle er forskjellige.

Skrevet

Hvis denne sovgeren din har barn og driver med narko er det kanskje en sak for barnvernet...?

Skrevet

Hvis svogeren din sliter, bør dere vel kunne ta med litt mat og noen poser potetchips (eller hva det heter) ekstra?

Skrevet

Forstår at du bli irritert. Jeg blir også det da andre alltid skal ha og ha og ha. Hadde det ikke vært mulig at dere besøker dem en helg, og broren en annen helg?

Skrevet

Jøss, må dere ha med mat når dere besøker foreldre. Det har aldri falt oss inn engang. Vi får mat der, de får mat når de besøker oss.

Skrevet

Mulig jeg er noe snål, men kjøper inn mat, brød, pålegg til eget forbruk ??? Når man er på besøk. Hvor ofte er dere der? om det er 5 ganger i året ser jeg ikke helt problemet i at en mann og ett barn spiser av maten (antar at din svigermor og bidrar, siden du skriver at dere betaler helvparten av middagen) dere og svigerforeldrene dine har.

Så sånt det ikke dreier seg om annenhver helg, så syntes jeg at du er smålig!!!!

*dukker*

Skrevet

Mulig jeg er noe snål, men kjøper inn mat, brød, pålegg til eget forbruk ??? Når man er på besøk. Hvor ofte er dere der? om det er 5 ganger i året ser jeg ikke helt problemet i at en mann og ett barn spiser av maten (antar at din svigermor og bidrar, siden du skriver at dere betaler helvparten av middagen) dere og svigerforeldrene dine har.

Så sånt det ikke dreier seg om annenhver helg, så syntes jeg at du er smålig!!!!

*dukker*

Da dukker jeg sammen med deg, for jeg tenker det samme.

;o)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg synes det hørtes både merkelig og ukoselig ut jeg altså :-o Må dere ha med mat og TANNPASTA, når dere reiser på besøk en helg? Til nær slekt? Jeg har nå aldrihørt på maken.

Dessuten, hadde jeg hatt slektninger som måtte leve på sosialen og som var involvert med narkotikaproblemer, hadde hovedfokusen min ikke vært å være sur for litt chips. Jeg hadde vært bekymret for dem, og forhåpentligvis prøvd å gjøre ting så hyggelig som mulig når vi først møttes. For eksempel tatt med en egen godtepose til han gutten når det virker som at dere vet han sjelden får noe.

Ut i fra hva du skriver synes jeg også det hele virker smålig. Og ikke lite kaldt.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Vil nå si at det jeg reagerer mest på er at dere må ta med egen mat på besøk til din manns foreldre. DET synes jeg virker smålig. Når vi reiser på besøk til min manns foreldre (som bor 3 timer unna) tar vi ALDRI med oss egen mat dit. Og når vi får besøk tar da de aldri med egen mat. Skulle bare mangle.

Ellers får jeg vondt av denne gutten med en narkoman til far. Når dere vet de ikke har med lørdagsgodter til han, så ville jeg kjøpt med til han selv jeg. Barna har vel bare godt av å lære seg å dele med fetteren sin???

Skrevet

Jeg synes det hørtes både merkelig og ukoselig ut jeg altså :-o Må dere ha med mat og TANNPASTA, når dere reiser på besøk en helg? Til nær slekt? Jeg har nå aldrihørt på maken.

Dessuten, hadde jeg hatt slektninger som måtte leve på sosialen og som var involvert med narkotikaproblemer, hadde hovedfokusen min ikke vært å være sur for litt chips. Jeg hadde vært bekymret for dem, og forhåpentligvis prøvd å gjøre ting så hyggelig som mulig når vi først møttes. For eksempel tatt med en egen godtepose til han gutten når det virker som at dere vet han sjelden får noe.

Ut i fra hva du skriver synes jeg også det hele virker smålig. Og ikke lite kaldt.

Du har sikkert ikke hørt på maken fordi du ikke har _barn_, laguna! ;-) Da hadde nok du også tatt med deg tannkrem på svigerbesøk! ;-)

Nei, spøk til side.

Jeg er helt enig med deg!

laguna1365380434
Skrevet

Du har sikkert ikke hørt på maken fordi du ikke har _barn_, laguna! ;-) Da hadde nok du også tatt med deg tannkrem på svigerbesøk! ;-)

Nei, spøk til side.

Jeg er helt enig med deg!

*lol* nei detta skjønner jeg ikke før jeg har fåttt meg noen unger sjøl ass! ;-)

Hyggelig at du er enig, jeg synes det var en veldig pussig fokus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...