Gjest Klwwwno Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Tatt fra Dagbladet: - Si meg, hva er egentlig så galt med at en 12-åring er sammen med en eldre mann? Vi er så forbanna puritanske, som om seksuallivet er noe du får i gave på 16-årsdagen. Seksuallivet er naturlig for den det angår, altså ungen eller ungdommen. Det er ikke samfunnet eller foreldre som skal sette datosperre på det. - Et forsvar for pedofile? - Det er én måte å se det på. Men ikke noe i min tenkning inkluderer at man har anledning til å beskadige unger. Hvis en eller annen sprenger en treåring, er det klart at vedkommende skal straffedømmes som bare helvete. - Det har blitt hevdet at du er pedofil? - Ja, jeg hørte fra en i Akersgata at alle i vedkommende avis sa jeg var aktiv pedofil. Det var opplest og vedtatt. Nå vil jeg aldri si at jeg ikke er det, det ville virke som et forræderi mot pedofile. Ingen kan bebreide deg for å være pedofil, men du kan bebreides for dine handlinger. Jeg vil ikke si: «Nei, er du gæren, jeg har ikke vært i nærheten av å tenke på små unger!». Da sier jeg at det er det verste av alt, og det mener jeg ikke. Jeg mener på alvor at vi burde ha en gjennomgående seriøs debatt hvorvidt vi i det hele tatt skal ha egne straffebestemmelser for seksuallivet, og hvorvidt man skal ha en seksuell lavalder. - slutt - Ja -- hva mener dere? 0 Siter
DarkPink Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Han er ihvertfall en mann som snakker fra hjerteroten, fremfor etter hva andre vil tenke om han, hva som er akseptert osv. Jeg tror mange, mange, mange flere tenker som ham, men aldri ville drømme om å si det høyt. 0 Siter
Gjest gjespgjesp Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Jeg mener at han bare er ei gammel skrulle som vil ha oppmerksomhet! Dette er hans siste desperate krampetrekning før han går i grava(takk og lov!) Jeg tar han ikke seriøst, han og hans meninger betyr ingenting for meg. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Han er ihvertfall en mann som snakker fra hjerteroten, fremfor etter hva andre vil tenke om han, hva som er akseptert osv. Jeg tror mange, mange, mange flere tenker som ham, men aldri ville drømme om å si det høyt. Enig! 0 Siter
Gjest gjeeeeisp Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Han er ihvertfall en mann som snakker fra hjerteroten, fremfor etter hva andre vil tenke om han, hva som er akseptert osv. Jeg tror mange, mange, mange flere tenker som ham, men aldri ville drømme om å si det høyt. selvsagt finnes det mange andre idioter også i dette landet ;o) 0 Siter
sheba Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Han er ihvertfall en mann som snakker fra hjerteroten, fremfor etter hva andre vil tenke om han, hva som er akseptert osv. Jeg tror mange, mange, mange flere tenker som ham, men aldri ville drømme om å si det høyt. Så dette tolererer du??? men ikke en spøk om katter og dynamitt/kinaputter;-)???? Ser du likheten/forskjellen??? Her bagatelliserer du, men det andre forsøker du å gjøre til en katastrofe?! at du gidder!! 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Jeg mener at han bare er ei gammel skrulle som vil ha oppmerksomhet! Dette er hans siste desperate krampetrekning før han går i grava(takk og lov!) Jeg tar han ikke seriøst, han og hans meninger betyr ingenting for meg. Sprø ELLER pedofil? Er det en motsetning mellom de to ordene? Enten han er pedo eller ikke, så har han i allefall meninger som jeg ikke er enig i. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Jeg mener at han bare er ei gammel skrulle som vil ha oppmerksomhet! Dette er hans siste desperate krampetrekning før han går i grava(takk og lov!) Jeg tar han ikke seriøst, han og hans meninger betyr ingenting for meg. Oupps, den skulle til trådstarteren... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Har sansen for Staff. Er riktignok ikke i nærheten av enig med ham på en del punkter, men han snakker uten å ofre hva folk synes om ham en eneste tanke. Tror verken han er sprø eller pedofil. 0 Siter
Gjest ibro Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Vet ikke om han er sprø eller pedofil. Hvis han var aktiv pedofil hadde han sannsynligvis ikke flørtet så mye med temaet? Noe han derimot er er modig, som tør å stå for meninger hele samfunnet fordømmer. Fordømt modig! Og så er han ekkel! Det er noe med mannen som gir meg total gåsehud. Bare jeg hører den knirkende, pipende stemmen fra TV'n så reiser håra seg på armen min. Litt overdrevet da, men... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Folk hyller ham for å si det han tenker. Men nettopp fordi han har den posisjonen han har, bør han veie ordene sine litt mer. Han har et ansvar! Ser han virkelig ikke at han gir pedofile ryggdekning for det de eventuelt driver med, eller ønsker å drive med? Det er de færreste 12-åringer som er modne nok til å ha et bevisst forhold til egen seksualitet, nettopp derfor har vi en seksuell lavalder. Samfunnet har et ansvar for å beskytte barn og ungdom, og Staff burde ta sin del av ansvaret. 0 Siter
Gjest Moliza Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Kort sagt: Hva som er hans motivasjon vet jeg ikke. (Men fyren er gRRRusomt ekkel) Strafferammen for pedofili burde være svært høy. Barn blir ødelagt for livet. Overgripere dreper noe i den de forgriper seg på. Les feks. "Gulldronning, perledronning" av Margaret Skjelbred. En god bok, veldig koselig, men også grusom. Den kom i fjor, og kommer vel som pocket nå i november. Anbefales. Et forståelig overgrep får katatrofale konsekvenser. Å lese boka er en mild måte å forstå noe viktig. Kan gis som julegave, for den handler også om uendelig kjærlighet og nærhet av det gode slaget! 0 Siter
Goliath Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Uansett hva han er så ødelegger han mer enn hva han bidrar til i positiv retning. Jeg synes han er tøff som tør å utfordre det "etablerte" slik han gjør. Men desverre synes jeg han går for langt fra tid til annen. 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Kort sagt: Hva som er hans motivasjon vet jeg ikke. (Men fyren er gRRRusomt ekkel) Strafferammen for pedofili burde være svært høy. Barn blir ødelagt for livet. Overgripere dreper noe i den de forgriper seg på. Les feks. "Gulldronning, perledronning" av Margaret Skjelbred. En god bok, veldig koselig, men også grusom. Den kom i fjor, og kommer vel som pocket nå i november. Anbefales. Et forståelig overgrep får katatrofale konsekvenser. Å lese boka er en mild måte å forstå noe viktig. Kan gis som julegave, for den handler også om uendelig kjærlighet og nærhet av det gode slaget! Ja, den boka er nydelig og grusom på en og samme tid. 0 Siter
monass Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Å tenke annerledes-tanker er nyttig for å ruske opp i inngrodde tanker... Å handle lovstridig er kriminelt... 0 Siter
Gjest Sabeltanna Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Mannen er klart glad i unge gutter.Barn som langt fra er voksne.Da er vel konklusjonen.........! 0 Siter
Gjest urgh Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Han ble selv plukket opp av en fremmed voksen som hadde sex med ham da han var barn, men han har selvsagt ikke tatt skade av det... 0 Siter
DarkPink Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Så dette tolererer du??? men ikke en spøk om katter og dynamitt/kinaputter;-)???? Ser du likheten/forskjellen??? Her bagatelliserer du, men det andre forsøker du å gjøre til en katastrofe?! at du gidder!! "Så dette tolererer du??? men ikke en spøk om katter og dynamitt/kinaputter;-)????" Ja... "Ser du likheten/forskjellen???" Nei... "Her bagatelliserer du, men det andre forsøker du å gjøre til en katastrofe?! at du gidder!!" Jeg bagatelliserer ingenting, jeg sier at jeg tror Staff er en veldig ærlig mann. Og at jeg først forsikrer meg om at sdd spøkte og ikke faktisk har sprengt en katt, for så å si at jeg ikke synes det var morsomt, synes jeg heller ikke er å katastrofere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.