gripp Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Saken er ikke helt dagsfersk, men jeg kan ikke huske å ha sett den drøftet på denne saiten: http://www.dagsavisen.no/innenriks/article1821871.ece For de som kjenner sosialisters syn, er det overhodet ikke overraskende å lese dette. Men mange av de som støttet de rødgrønne, er kanskje ikke klar over disse sammenhengene. 0 Siter
flisa Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Rett skal være rett, i tv-intervjuet sa han at barnehagen var et godt Supplement Og det er det jo! Jeg hadde ikke kunnet (hadde ikek giddet) tilby det samme som barnehagene - med tur i skog og mark med tenneing av bål - klin og møkk,,,,men de hadde lært seg mye data og malingsteknikker og språk! Barnehagene - er kommet for å bli, og hva skulle man gjort uten, når begge er i jobb? - Jeg har ikke helt sansen for alle dagmammaer - selv om jeg brukte det selv til eldstejenta. - Den dagmammaen ga ikke på langt nær det en barnehage gjør. Så klart ungene har det kjempefint i barnehagen - de får masse venner og de lærer å måtte dele, sosialtrening etc.etc -og det er det mange unger som trenger! Jeg tror ikke Djupedal mener det slik det er blitt fremstilt i media. 0 Siter
gripp Skrevet 15. november 2005 Forfatter Skrevet 15. november 2005 Rett skal være rett, i tv-intervjuet sa han at barnehagen var et godt Supplement Og det er det jo! Jeg hadde ikke kunnet (hadde ikek giddet) tilby det samme som barnehagene - med tur i skog og mark med tenneing av bål - klin og møkk,,,,men de hadde lært seg mye data og malingsteknikker og språk! Barnehagene - er kommet for å bli, og hva skulle man gjort uten, når begge er i jobb? - Jeg har ikke helt sansen for alle dagmammaer - selv om jeg brukte det selv til eldstejenta. - Den dagmammaen ga ikke på langt nær det en barnehage gjør. Så klart ungene har det kjempefint i barnehagen - de får masse venner og de lærer å måtte dele, sosialtrening etc.etc -og det er det mange unger som trenger! Jeg tror ikke Djupedal mener det slik det er blitt fremstilt i media. http://www.dagsavisen.no/innenriks/article1821869.ece Som det fremgår har Djupedal brukt de siste dagene til å fossro. Selv om uttalelsene var tatt opp på tape og gjengitt korrekt, driver han nå med utstrakt "det var ikke sånn ment"...hehe. 0 Siter
flisa Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 http://www.dagsavisen.no/innenriks/article1821869.ece Som det fremgår har Djupedal brukt de siste dagene til å fossro. Selv om uttalelsene var tatt opp på tape og gjengitt korrekt, driver han nå med utstrakt "det var ikke sånn ment"...hehe. hehe, syns nesten synd på han jeg 0 Siter
Gjest tidligere '!-o-!' Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 http://www.dagsavisen.no/innenriks/article1821869.ece Som det fremgår har Djupedal brukt de siste dagene til å fossro. Selv om uttalelsene var tatt opp på tape og gjengitt korrekt, driver han nå med utstrakt "det var ikke sånn ment"...hehe. Det er selvfølgelig en bombe, og ikke så lite utilgivelig, at en minister - tenk en MINISTER, dere - kan si noe som kommer ut feil. For det gjør jo aldri vi andre vanlige mennesker. Jeg har i alle fall *aldri* sagt noe som kunne mistolkes eller som hørtes annerledes ut da det kom ut enn det var tenkt. 0 Siter
keinstein Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 At barn skal oppdras på skolen og i barnehagen til gode sosialister er kjent fra Sovjet, men heldigvis er ren politisk og religiøs agitering forbudt i skoler og barnehager her. Noen gjør det likevel, og vi har s k "vedtekter" i visse branehager som skal advare foreldre mot religiøse oppdrettsanstalter. Ellers er det vanskelig for enkeltstående foreldre å gi barna det samme som de får i fellesskapet i en barnehage. 0 Siter
Prozak Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Det er selvfølgelig en bombe, og ikke så lite utilgivelig, at en minister - tenk en MINISTER, dere - kan si noe som kommer ut feil. For det gjør jo aldri vi andre vanlige mennesker. Jeg har i alle fall *aldri* sagt noe som kunne mistolkes eller som hørtes annerledes ut da det kom ut enn det var tenkt. Legg merke til hvordan grip(p) alltid lager en "sak" ut av det når noe en ikke-høyre-ekstremist sier kan isoleres og tolkes bokstavelig, feiltolkes etc. Men når noen siterer hagen eller hedstrøm, da er han først i rekken med å hyle og syte om at folk misforstår, tar ting ut av sammenhengen etc. :-) Det er utrolig underholdende når ekstremister griner over andre ekstremister. "....................................." 0 Siter
Gjest tidligere '!-o-!' Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Legg merke til hvordan grip(p) alltid lager en "sak" ut av det når noe en ikke-høyre-ekstremist sier kan isoleres og tolkes bokstavelig, feiltolkes etc. Men når noen siterer hagen eller hedstrøm, da er han først i rekken med å hyle og syte om at folk misforstår, tar ting ut av sammenhengen etc. :-) Det er utrolig underholdende når ekstremister griner over andre ekstremister. "....................................." Jeg har lagt merke til det, men jeg greide bare ikke la være å kommentere det likevel. :-) 0 Siter
flisa Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Legg merke til hvordan grip(p) alltid lager en "sak" ut av det når noe en ikke-høyre-ekstremist sier kan isoleres og tolkes bokstavelig, feiltolkes etc. Men når noen siterer hagen eller hedstrøm, da er han først i rekken med å hyle og syte om at folk misforstår, tar ting ut av sammenhengen etc. :-) Det er utrolig underholdende når ekstremister griner over andre ekstremister. "....................................." grip er ingen Frp'er (tror jeg - har hele tiden trodd han var Høyre) 0 Siter
gripp Skrevet 15. november 2005 Forfatter Skrevet 15. november 2005 Legg merke til hvordan grip(p) alltid lager en "sak" ut av det når noe en ikke-høyre-ekstremist sier kan isoleres og tolkes bokstavelig, feiltolkes etc. Men når noen siterer hagen eller hedstrøm, da er han først i rekken med å hyle og syte om at folk misforstår, tar ting ut av sammenhengen etc. :-) Det er utrolig underholdende når ekstremister griner over andre ekstremister. "....................................." Som det fremgår av linkene var Djupedal korrekt sitert og gjengitt i media. Når han oppdaget at han fikk reaksjoner fra egne regjeringskolleger, fikk han det travelt med å moderere egne uttalelser. Det er altså ikke denne skriver som "vrir og vrenger" og "tar ut av sammenheng", men Djupedal selv. 0 Siter
favn Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Som det fremgår av linkene var Djupedal korrekt sitert og gjengitt i media. Når han oppdaget at han fikk reaksjoner fra egne regjeringskolleger, fikk han det travelt med å moderere egne uttalelser. Det er altså ikke denne skriver som "vrir og vrenger" og "tar ut av sammenheng", men Djupedal selv. Hm, nå synes jeg du bør la tvilen komme tiltalte til gode, samt anvende godt, gammeldags sunt vett: Hvor sannsynlig er det i grunnen at Djupedal ønsker å avskaffe foreldrene som oppdragere? 0 Siter
Prozak Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Hm, nå synes jeg du bør la tvilen komme tiltalte til gode, samt anvende godt, gammeldags sunt vett: Hvor sannsynlig er det i grunnen at Djupedal ønsker å avskaffe foreldrene som oppdragere? "Hvor sannsynlig er det i grunnen at Djupedal ønsker å avskaffe foreldrene som oppdragere?" Utrolig sannsynlig, ikke sant? Det er klart - alle som ikke er lyseblå kapitalister er jo mørkerøde marxister. Det er ingen forskjell. "....................................." 0 Siter
Goliath Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Hm, nå synes jeg du bør la tvilen komme tiltalte til gode, samt anvende godt, gammeldags sunt vett: Hvor sannsynlig er det i grunnen at Djupedal ønsker å avskaffe foreldrene som oppdragere? Med tanke på Djupedals fortid der han lot seg blende av kommunismens ideologi, så er det vel ikke så rent lite sansynlig. Jeg tror ikke du i din villeste fantasi kan forestille deg hva Djupedal kunne ha vært i stand til om han fikk det helt som han ville. 0 Siter
Osiris Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Dette er et gedigent og dumt glipp av Øystein Djupedal, og jeg kan garantere at han ikke mente det slik som han sa det. Det kan vel hende de fleste av oss at vi sier ting på en annen måte enn vi hadde tenkt og at det dermed blir totalt idiotisk 0 Siter
gripp Skrevet 15. november 2005 Forfatter Skrevet 15. november 2005 Hm, nå synes jeg du bør la tvilen komme tiltalte til gode, samt anvende godt, gammeldags sunt vett: Hvor sannsynlig er det i grunnen at Djupedal ønsker å avskaffe foreldrene som oppdragere? Djupedal sa: "Jeg mener rett og slett at det er et forfeila syn på barneoppdragelse å tro at foreldrene er de beste til å oppdra barn". Det tyder på at han har bestemte oppfatninger om hvem som er best egnet til å oppdra barn (selv om han senere har fossrodd i hytt og vær). Han vil sikkert ikke avskaffe foreldrerollen, men redusere foreldrenes ansvar for oppdragelse, og overføre en del av denne til offentlig drevne barnehager. 0 Siter
favn Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Djupedal sa: "Jeg mener rett og slett at det er et forfeila syn på barneoppdragelse å tro at foreldrene er de beste til å oppdra barn". Det tyder på at han har bestemte oppfatninger om hvem som er best egnet til å oppdra barn (selv om han senere har fossrodd i hytt og vær). Han vil sikkert ikke avskaffe foreldrerollen, men redusere foreldrenes ansvar for oppdragelse, og overføre en del av denne til offentlig drevne barnehager. 'Han vil sikkert ikke avskaffe foreldrerollen, men redusere foreldrenes ansvar for oppdragelse, og overføre en del av denne til offentlig drevne barnehager.' Men det er da ikke særlig kontroversielt? Sånn gjør jo alle som har barn og er i jobb/studier... Dvs, ikke alle, vi brukte private barnehager :-p Og ellers handler vel egentlig dette om at Djupedal og andre grønnskollinger i sentrale poliltiske verv, må lære seg å veie hvert ord på gullvekt når de snakker til pressen. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 'Han vil sikkert ikke avskaffe foreldrerollen, men redusere foreldrenes ansvar for oppdragelse, og overføre en del av denne til offentlig drevne barnehager.' Men det er da ikke særlig kontroversielt? Sånn gjør jo alle som har barn og er i jobb/studier... Dvs, ikke alle, vi brukte private barnehager :-p Og ellers handler vel egentlig dette om at Djupedal og andre grønnskollinger i sentrale poliltiske verv, må lære seg å veie hvert ord på gullvekt når de snakker til pressen. For fire år siden het det "å ta en Sponheim" om teite uttalelser fra politikere. Nå heter det "å ta en Djupedal". History repeats itself. 0 Siter
Gjest bare lurer jeg da Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Dette er et gedigent og dumt glipp av Øystein Djupedal, og jeg kan garantere at han ikke mente det slik som han sa det. Det kan vel hende de fleste av oss at vi sier ting på en annen måte enn vi hadde tenkt og at det dermed blir totalt idiotisk _DU_ kan garantere det???? Er du dama hans eller? 0 Siter
flisa Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Dette er et gedigent og dumt glipp av Øystein Djupedal, og jeg kan garantere at han ikke mente det slik som han sa det. Det kan vel hende de fleste av oss at vi sier ting på en annen måte enn vi hadde tenkt og at det dermed blir totalt idiotisk hæhæ! det kan ha vært hans sosialistiske ryggmargsrefleks som plumpa ut med det også 0 Siter
flisa Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 For fire år siden het det "å ta en Sponheim" om teite uttalelser fra politikere. Nå heter det "å ta en Djupedal". History repeats itself. ...men hallo!!! .)= 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.